5029
Sök

min saab 9-5 2,3t strular ibland när jag ska starta den?

Avstängd
19 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
ibland när jag ska starta bilen så tar det längre tid en vanligt att starta fattar ingenting snälla finns det någon som s vet vad det kan vara

Endast ETT frågetecken/utropstecken räcker vi förstår endå..//mod

god forgives i dont

(none)
1 725 Inlägg
27 september 2007
Inte så mycket info att gå på här inte-.-- Men är det så att den tuggar ett tag innan den tillslut startar? JAg hade det problemet med min..Det visa sig att det var batteriet  som var helt uttladdat nästan. Har du haft en del urladdningar?

Annars får du komma med mer info!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Avstängd
19 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
nej inga problem med batteriet!!kan inte förklara men det händer bara ibland!!att det tar typ 5-6 sec längre en vanligt att bilen starta än vanligt..som idag så startade bilen direkt men 2 sec efter så slåknade bilen så jag fick starta om den sen vart det ingen kan det vara luftmassemätaren eller

god forgives i dont

(none)
1 725 Inlägg
27 september 2007
GranCan skrev:
nej inga problem med batteriet!!kan inte förklara men det händer bara ibland!!att det tar typ 5-6 sec längre en vanligt att bilen starta än vanligt..som idag så startade bilen direkt men 2 sec efter så slåknade bilen så jag fick starta om den sen vart det ingen kan det vara luftmassemätaren eller

JA du, det kan ju vara en del andra faktorer som ställer till problemet!!!!
Kollat DI-kassetten? Eller bytt den på garantin som jag gjort? LMM? Bränslepumpen?

Kolla runt på http://forum.saabturboclub.com/ Där kommer du garanterat hitta de du vill ha hjäkp med eller skriv ditt problem på forumet där..

Lycka till!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Avstängd
19 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Braather skrev:
GranCan skrev:

Kollat DI-kassetten? Eller bytt den på garantin som jag gjort? LMM? Bränslepumpen?

Kolla runt på http://forum.saabturboclub.com/ Där kommer du garanterat hitta de du vill ha hjäkp med eller skriv ditt problem på forumet där..

Lycka till!

//Jonas

hur gör jag då går jag bara till saab och säger mitt reg nr så fixar dom mig en ny kasett??bränslepumpen e helt ny!

god forgives i dont

Avstängd
19 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
GranCan skrev:
Braather skrev:
GranCan skrev:

Lycka till!

//Jonas

hur gör jag då går jag bara till saab och säger mitt reg nr så fixar dom mig en ny kasett??bränslepumpen e helt ny!

en sak till när jag kör runt med bilen så känns det lite konstigt i ratten typ som om något e löst i ratten eller på stången,typ känns som det knackar i händerna hehe vet inte hur jag ska förklara men ee shit jag vet inte vet du vad det kan vara?

god forgives i dont

2 164 Inlägg
3 oktober 2007
De kan vara mycket som är fel men de lutar åt att de är Di kassetten som är fel.
De du kan göra är att åka till saab och berätta ditt fenomen och fråga vad dom säger om de.

Sen de med ratten kan vara att nån led börjar bli lite konstig.
Koll om du hör några ljud och var ifrån i så fall.

MVH

F

Sök