Jag gjuter alltid med någon form av fleecefilt! Köper på ikea eller ullared typ....! Sen förstärker jag med glasfiberväv precis som du tänkt med!
Har hållt på varje dag sedan den 21/12 och då är det hela dagar! Var ju klart hemma den 24 hehe! Har semester denna vecka med och kör på för fullt! Bilen Måste ju stå på Elmia då jag har kontrakt med en sponsor...
Jag gjuter alltid med någon form av fleecefilt! Köper på ikea eller ullared typ....! Sen förstärker jag med glasfiberväv precis som du tänkt med!
Har hållt på varje dag sedan den 21/12 och då är det hela dagar! Var ju klart hemma den 24 hehe! Har semester denna vecka med och kör på för fullt! Bilen Måste ju stå på Elmia då jag har kontrakt med en sponsor...
Har använt fleecetyg till allt innan jag med men denna gången så fick de bli nå madrassöverdrag som jag hittade. Va ganska elastiskt så det fick funka, blir bra bara det blir några paket glasfibermatta på
Jaså inte hållit på längre, vet inte när jag började jag. Tror det va samma dag som jag startade tråden Bra att du kommit igång på riktigt iaf, hade bra fart i början jag med men vet inte vart den tog vägen, åste försöka komma igång igen fast jag har ju inga direkta mål eller datum att ara klar. Bara att den är körbar till besiktningen. Lär ändå inte ha råd att göra allt jag vill i år ändå
Jaså du ska vara klar då ja, inte så jätte länge tills dess
15 grader minst vid plastning säger de. Ganska lagomt varmt i garaget nu alltså. blev dock lite varmare innan jag plastade, såpass att svetten rann
På penslat med polyester för första gången. Blev rätt hyfsat men skulle haft mer härdare i.. Sen så skulle jag ju försökt gjort nåt på alla ställen där plasten ligger emot spånskivorna, antar att det kan bli lite svårt att få loss plasten från ringarna osv.
Ganska nöjd om jag får säga det själv
Lackat åbäket nu..
Skärmhållaren
Klätt in med hönsnät så jag kan forma den
Och tyg på, bara plasta den men har dåligt med polyester kvar så får vänta ett tag
Sådär, alla bilder som va nåt att ha denna gång. Kanske blir nya imorgon med, vem vet
Btw, behöver inte förklara vad det är på bilderna väl? Annars äre bara å fråga !
Enjoy!
Mvh Magnus
EDIT* Använde andningsskydd och handskar idag för en gångs skull ! Hade dock behövt skyddsglasögon med för fick nära ögat en gång
Gaaah!! Blir ju bara bättre å bättre för varje gång! Gillar verkligen ditt projekt nu! Svik mig inte nästa uppdatering! För nu ligger du på toppklass!
"Åbäket" blev snyggt också! hehe.
Riktigt kul att höra Tack så mycket Hehe, nej ska inte svika nästa uppdatering, den kanske blir skoj med men sen blire nog massa dryga med slipning och skit
Grymt jobbat mannen!!! Kommer bli tokkalasbra sen nrä du är färdig!! Hoppas på uppdatering snart igen:)
sen ett litet ps med bara: vet inte om du inte redan har prövat det här men, jag kan tipsa om att du rollar på polyestern nästa gång:) jag provade det sist o jag tyckte att det var mycket lättare iaf:P Men men du kanske redan har provat det som sagt, annars ett litet tips bara:)
Mvh Kalle
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Grymt jobbat mannen!!! Kommer bli tokkalasbra sen nrä du är färdig!! Hoppas på uppdatering snart igen:)
sen ett litet ps med bara: vet inte om du inte redan har prövat det här men, jag kan tipsa om att du rollar på polyestern nästa gång:) jag provade det sist o jag tyckte att det var mycket lättare iaf:P Men men du kanske redan har provat det som sagt, annars ett litet tips bara:)
Mvh Kalle
Tackar Ja jag tror med det kommer bli kalasbra till slut Blir inte mycke till uppdatering idag, känner mig lite krasslig och har huvudvärk så har tagit kvällen nu efter att ha lagt på ett lager till med glasfibermatta i !
Jag brukar använda rollern efteråt för att platta till och få bort ev. luftbubblor under mattan. Annars är det pensel som gäller för mig