3036
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 382 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
1 997 Inlägg
20 januari 2008
Är mållös...

Haha. big_smile

2 933 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Fyfan va du sliter som vanligt, blir bra som satan  detta big_smile
Bara att fortsätta! smile

Inte lite spackel som går åt där inte, kommer bli så plant och fint så smile
keep on!
mvh kimpa

Hehe, givetvis ! Måste ju bli klar nån gång, skulle helst vilja fått gjort dubbelt så mycke varje dag men inte lätt när man gör allt själv hmm Tanken är ju å ha den hyfsat klar inför säsongen vilket jag inte tror kommer lyckas så jag har funderingar på å skjuta fram på det till nästa år eller kanske när den blir klar !?! vet fan inte.. vore ju kul å få iordning på den, men har ju massor att göra !! :S

Ska ju byta skärmkanter bak med och de fixar nog inte jag för är inte nog duktig med svetsen så måste nog låta nån göra det, vem nu som vill de !? :S

Haha, jo de går åt lite spackel. Har använt ett kilo finspackel under helgen på dessa smågrejerna bara hmm cool

vet inte vart jag skulle klämma in de så säger "Tack" här  tongue

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Jag älskar ditt bygge! smile

Jag tycker du ska plasta upp mot listen i bakkant på skuffen, det ser nog bättre ut tror jag.

Den passformen fixar du lätt till med lite plast o spackel:lol:

Skönt o ha lite o slipa, det e så underbart kul:cool:

Keep it up!
Mvh/Fredrik

big_smile lol Tack  Älskar mitt bygge med, cool vill ha mer pengar till det men hmm

Okey, du tycker som mig alltså. Tror med det vore snyggast om de går upp till listen, frågan är om det går å få i och ur plasten då (?)

Haha, ja det är underbart att slipa och spackla big_smile

Tackar !

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
weser skrev:
fan va bra det blir. många timmar slipnig framöver att se fram imot. men vi här på gorg ska nog kunna hjälpa dig igenom dom svåra tiderna:D

//mackan

hehe, tack lol
Jo har några timmars slipande framför mig men det går säkert fint.. är ju bara tråkigt å segt.. blir ju inte direkt trött av att köra planslipen.. får dock ont under fötterna av å stå ute, sen är det rätt kallt ute med iofs tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
elmer skrev:
ofan, många timmars slipning som gäller där, hoppas du har ordentlig maskinpark för ändamålet!!smile nog skriver du väl upp hur mycket material som gått åt? skulle va intressant att veta hur många kilo spackel man skall vara förberedd med osv. för liknande arbeten wink

M.v.h elmer

hehe, har en planslip, 40, 80 och 120 papper så jag klarar mig tongue
hittills så har jag änvänt lite drygt 15 kg polyester, 10 (?)meter glasfibermatta, en burk glasfiberspackel, 1 kilo finspackel.. och mer blir det.

Farsan va på biltema förut å handlade åt mig. 5 kilo polyester, 2 meter glasfibermatta, 2 kilo finspackel och lite annat skoj smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
Är mållös...

Haha. big_smile

hehe, den perfekta kommentaren cool

Mvh Magnus

1 997 Inlägg
20 januari 2008
dj_aggwa skrev:
Galad8 skrev:
Är mållös...

Haha. big_smile

Mvh Magnus

Haha tänkte väl att den skulle sitta bra. big_smile

2 933 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
dj_aggwa skrev:
Galad8 skrev:
Är mållös...

Haha. big_smile

Mvh Magnus

Haha tänkte väl att den skulle sitta bra. big_smile

hehe, de har du så rätt i. det är de korta kraftfulla orden som betyder mest tongue xD cool

Mvh Magnus

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
21 januari 2008
blir nog skitbra när det är klart. väntar med spänning på fler bilder big_smile

Vilket jävla drag :)

8 156 Inlägg
21 januari 2008
Jag tror nästan att du andats in lite för mycket lösningsmedel. Snacka om ambitiöst projekt. Höga mål... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 933 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
P-G skrev:
blir nog skitbra när det är klart. väntar med spänning på fler bilder big_smile

Tack så mycket ! smile
Nya bilder blir det nog sen, ska iväg å mäta lite på motorcykeln nu innan jag börjar. Ska bygga mig ett depå-stöd på jobbet tänkte jag cool

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Jag tror nästan att du andats in lite för mycket lösningsmedel. Snacka om ambitiöst projekt. Höga mål... wink

Haha, har nog andats in mycke annat med lol
Jo då, självklart har man höga mål, vill ju komma nånstanns utöver att stå längst in i ett hörn på en gräsplätt på utställningar. cool

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Idag är det min tur å skippa en uppdatering cool  ska kolla lite tv och surfa runt lite å kolla efter delar osv smile
Men de betyder inte att jag inte gjort nåt idag! Jag har skruvat isär i princip hela bagaget för att hyvla lite och städa osv. tongue

Men ni är alltid välkommna att kommentera och tipsa mig osv. smile

Mvh Magnus

1 997 Inlägg
21 januari 2008
dj_aggwa skrev:
Idag är det min tur å skippa en uppdatering cool  ska kolla lite tv och surfa runt lite å kolla efter delar osv smile
Men de betyder inte att jag inte gjort nåt idag! Jag har skruvat isär i princip hela bagaget för att hyvla lite och städa osv. tongue

Mvh Magnus

Ska inte säga så mycke...

Vi är 2 iallafall! För ja har inte gjort ett skvatt heller. Haha. big_smile tongue

2 933 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh Magnus

Ska inte säga så mycke...

Vi är 2 iallafall! För ja har inte gjort ett skvatt heller. Haha. big_smile tongue

hehehe, fick nåt gjort iaf jag men orkade inte uppdatera, tror jag ska köra på varannan dag faktiskt så blir det mer bilder varje gång istället för små uppdateringar varje dag !?

Men nu ska jag göra mig iordning lite, ska snart iväg å "jobba". Sovmorgon idag med BETALT big_smile Jobbade kl. 02:00-03:00 i natt tongue

Mvh Magnus

1 997 Inlägg
22 januari 2008
dj_aggwa skrev:
hehehe, fick nåt gjort iaf jag men orkade inte uppdatera, tror jag ska köra på varannan dag faktiskt så blir det mer bilder varje gång istället för små uppdateringar varje dag !?

Men nu ska jag göra mig iordning lite, ska snart iväg å "jobba". Sovmorgon idag med BETALT big_smile Jobbade kl. 02:00-03:00 i natt tongue

Mvh Magnus

Personligen skulle jag vilja se en varje kväll. Så man har nåt att läsa. big_smile

Själv uppdaterar jag så fort det händer nåt... smile

2 933 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh Magnus

Personligen skulle jag vilja se en varje kväll. Så man har nåt att läsa. big_smile

Själv uppdaterar jag så fort det händer nåt... smile

Okey, får se hur jag gör. Förstår tanken men å lägga upp 3 bilder en dag istället för 10 varannan, då måste de va roligare läsning varannan. Men de e kanske bara jag som tycker så tongue

Jaså du kör den taktiken ja, ska gå ut å få nåt litet gjort idag jag med nu!

Vart jäkla sugen på å hämta hem Motorcykeln me nu, har ju tänkt fixa den lite innan sommaren och körkort. Lacka fälgar, byta bakljuset, köpa och montera "hugger", bi-xenon och en allmän service (olja, stift, bromsvätska osv.) smile Men till å dra ut en 130 hästars sporthoj på isen nu och köra 2 kilometer känns inge säkert med min erfarenhet av den. 3 mil totalt på den  tongue  hehehe

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/238104_yoca1u.jpg
Suger mitt ljudbygge ?

lol

(Va bara tvungen)
Senast redigerat av dj_aggwa (22 januari 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 januari 2008
dj_aggwa skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/238104_yoca1u.jpg
Suger mitt ljudbygge ?

lol

(Va bara tvungen)

Ja det gär det! lol hehe
Närå! tycker detta bli grymt! smile