3390
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 186 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
Skogsfan
649 Inlägg
25 oktober 2007
Ah,ok, synd med uppdateringen men kommer följa denna tråden absolut!

Tack för svaret! jo, det finns nog på BRL så får ta och åka dit! smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

2 933 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Faniskogen skrev:
Ah,ok, synd med uppdateringen men kommer följa denna tråden absolut!

Tack för svaret! jo, det finns nog på BRL så får ta och åka dit! smile

jaa, morsan körde hit en dator för längesen som jag försökt fått liv på men den funkar inge bra.. men va fan, lägger inte ner mer energi på en 200 mhz:are bara för att hon ska spela Harpan. (Förresten, är det nån som vet vart man kan ladda ner harpan i storlek så den får plats på en diskett?) Alla spel är borta och cd-rom:en funkar inte så jag kan in stallera om windows på den tongue

Okey, alltid kul när det är nån som vill läsa om det jag gör smile

Så lite så, ja det bör väl finnas. Annars tar de säkert hem eller så finns 50 kvadrutten på nån annan butik eller på nätet smile

Mvh

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

:]
469 Inlägg
25 oktober 2007
har precis läst igenom tråden. Måste säga att det ser riktigt bra ut. Och de där med att sätta dioder i list hålen den skulle någ bli riktigt snyggt! tråden ska följas wink  Lycka till

2 933 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
absolute_volvo skrev:
har precis läst igenom tråden. Måste säga att det ser riktigt bra ut. Och de där med att sätta dioder i list hålen den skulle någ bli riktigt snyggt! tråden ska följas wink  Lycka till

Tackar tackar smile
Hehe, ja det kanske vore nåt, vet inte riktigt va de blir med listhålen men det är en av idéerna jag har smile

Giftig
419 Inlägg
25 oktober 2007
Mycket intressant å följa den här tråden smile hade själv en 244 förut som jag hade massa planer för men de vart en annan istället. Men kul å se vad du gör med din iallafall smile keep up the good work smile

LTJD

Maskinförare
72 Inlägg
25 oktober 2007
Skit kul att läsa och se någon som gör om insidan på bilen och inte bara smackar på ett kjolpaket. wink
Blir rolig att se förtsättningen.

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik

2 933 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
big_smile ^^ Rolig läsning för mig med nu tongue  big_smile

2 933 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Hmm, update ?  nja.. har inte fått gjort så jäkla mycke idag, va iväg på Ö & B och köpte lite grejer sen efter att vi kom hem så började jag svetsa de som skulle svetsas på tanklocket som jag inte fått tillfälle för på jobbet. Men som det alltid är med rostig plåt, den är oftast för tunn för att svetsas i så det fick bli en liten plåt på baksidan wink

Sen efter det så började jag pilla lite på en idé som jag haft med just tanklocket, att det skulle öpnas som en lambodörr. smile Men mina hjärnceller är inte nog bra för att jag ska kunna lösa det så jag la ner det..
MEN, istället dök en annan idé upp. Varför inte göra så att när man öppnat tanklocket så har det fortfarande samma position som när det va stängt, alltså att det går i samma vinkel som bilen smile

Började pilla lite på det och fick fram en hyfsad idé som jag ska extprimentera vidare på å se om de blir nån ordning på grejjerna smile

Men som innan, har tyvärr inga bilder på detta då jag inte kände för å fota skiten tongue tongue

Hoppas ni överlever ändå och fortsätter kommentera mina idéer! smile

Imorgon så ska det nog svetsas i innerskärmen på vänstersidan så innre å ytterskärmen sitter ihop igen, visar sig sen om jag måste lacka om bakskärmarna efter det vilket jag tror jag måste då sad

Mvh Magnus

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 oktober 2007
dj_aggwa skrev:
Hmm, update ?  nja.. har inte fått gjort så jäkla mycke idag, va iväg på Ö & B och köpte lite grejer sen efter att vi kom hem så började jag svetsa de som skulle svetsas på tanklocket som jag inte fått tillfälle för på jobbet. Men som det alltid är med rostig plåt, den är oftast för tunn för att svetsas i så det fick bli en liten plåt på baksidan wink

Sen efter det så började jag pilla lite på en idé som jag haft med just tanklocket, att det skulle öpnas som en lambodörr. smile Men mina hjärnceller är inte nog bra för att jag ska kunna lösa det så jag la ner det..
MEN, istället dök en annan idé upp. Varför inte göra så att när man öppnat tanklocket så har det fortfarande samma position som när det va stängt, alltså att det går i samma vinkel som bilen smile

Började pilla lite på det och fick fram en hyfsad idé som jag ska extprimentera vidare på å se om de blir nån ordning på grejjerna smile

Men som innan, har tyvärr inga bilder på detta då jag inte kände för å fota skiten tongue tongue

Imorgon så ska det nog svetsas i innerskärmen på vänstersidan så innre å ytterskärmen sitter ihop igen, visar sig sen om jag måste lacka om bakskärmarna efter det vilket jag tror jag måste då sad

Mvh Magnus

Lät som en rolig dag wink hehe
Gillar din ide me tanklocket, kull me egna konstruktioner och idér smile
Åh, svetsa är inge kul. men de måste göras, känns bra när man är helt klart sen smile
Jobab på nu big_smile
mvh kimpa

2 933 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh Magnus

Lät som en rolig dag wink hehe
Gillar din ide me tanklocket, kull me egna konstruktioner och idér smile
Åh, svetsa är inge kul. men de måste göras, känns bra när man är helt klart sen smile
Jobab på nu big_smile
mvh kimpa

Hehe, finns de som har de värre än mig om dagarna så jag klagar inte smile
big_smile ja de e kul med egna idéer å ska försöka komma på så många egna så långt de går smile
Nja, svetsa e inte så jäkla tråkigt, börjar få kläm på hur ja ska göra nu för ja svetsar en del på jobbet när de behövs smile (Rostsvetsning är tråkigt men)
Jobbar på förfullt tongue tongue big_smile

Mvh

2 933 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Får bjuda på nån bild då smile Va tvungen å fota lite för de gör jag alltid när jag gör nåt smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/178392_lg4jgg.jpg
Här är min idé på hur det ska fungera:) Don´t copy it wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/178393_x0np14.jpg
Nåt sånt blire, OBS Inte klart på MÅÅÅNGA timmar OBS

big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 oktober 2007
dj_aggwa skrev:
Får bjuda på nån bild då smile Va tvungen å fota lite för de gör jag alltid när jag gör nåt smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/178392_lg4jgg.jpg
Här är min idé på hur det ska fungera:) Don´t copy it wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/178393_x0np14.jpg
Nåt sånt blire, OBS Inte klart på MÅÅÅNGA timmar OBS

big_smile

Åh lite kvälls bilder smile
Kommer nog bli skitcoolt cool
Bara att jobba in de där timmarna nu wink hehe
mvh kimpa

2 933 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Givetvis, ingen riktig update utan bilder så fick fixa de lite snabbt..(Inga superbra bilder men då jag bara knäppte av 10 st lr nå på en gång tongue)

Får hoppas de blir coolt iaf smile
Ja då, ska jobba in dem. men detta är ju ett "påsidanom projekt" som kan göras precia närsomhelst.. finns ju inte brått med det big_smile

2 933 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Snurrar lite mer idéer i huvet på mig med.
Funderar på å göra nåt med huven på bilen, men en 240 med scoop ? nåt å satsa på ?big_smile

Diesel Älskare
37 Inlägg
27 oktober 2007
Jag tycker själv att det skulle bli aningen för mycket.
men vad hade du tänkt dig för Scoop? Bild kanske?

Mvh // Beppe

Diesel Älskare

2 933 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Ja det tror jag med, men om man kanske kapa ur en bit på sidan där huven går upp lite å sen sätter lite nät i.?  har sett de på många olika bilar å de blir inte dumt smile

nej har ingen aning om vad för scoop som skulle på då :S

Diesel Älskare
37 Inlägg
27 oktober 2007
dj_aggwa skrev:
Ja det tror jag med, men om man kanske kapa ur en bit på sidan där huven går upp lite å sen sätter lite nät i.?  har sett de på många olika bilar å de blir inte dumt smile

nej har ingen aning om vad för scoop som skulle på då :S

Men om du sett det på andra bilar och du tycker det blivit snyggt så varför
inte ge det ett försök!? Du verkar vara en sådan som vågar testa dig fram.
Lycka till!

Mvh // Beppe

Diesel Älskare

2 933 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Får se om jag gör det, är inte så jäkla säker på mig själv när de gäller å kapa isönder plåt å sånt men ibland så finner jag lite självsäkerhet å sätter i "slip-apa" i grejerna smile

Diesel Älskare
37 Inlägg
27 oktober 2007
Låter bra det, Tittar säkerligen in i ditt projekt senare någon dag för att se om du har gett dig in på det. Ps. tror det kommer bli snyggt och bra med lapparna du plastat vid fötterna!

Mvh // Beppe

Diesel Älskare

2 933 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Kommer inte ge mig in på nå scoop eller så på ett bra tag, smider bara på idéer för tillfället då jag måste av med huven under vintern och lacka den på åtminstone insidan så då fick jag en liten idé om att man kunde göra nåt med huven med när den ändå är avskruvad smile

Tackar smile Tänkte göra nån grej så jag kan stoppa ner ett tangentbord i nån hållare eller nåt på lappen på passagerarsidan smile

Mvh

Sök