2922
Sök

Handbroms sladd/Drifting

SSS -12
3 217 Inlägg
27 oktober 2005
Trådstartare
#1
Jag har av en slump börjat gå loss på att varje morgon som jag entrar min tomma parkering så ska jag sladda in i rutan, hur kan detta påverka bilen negativt om jag fortsätter? Detta är lika beroendeframkallande som fiske sägs vara, en gång och "you are hooked"!

Lite såhär skakis såfort man tappat bilen rejält, nog för att det är kul och lärande men vilka delar riskerar jag att skicka åt hel*^¨'te när bilen knycker till sådär i slutänden?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
28 oktober 2005
#2
Bilar är gjorda för att köra.....
Om man pajar nåt bara att laga de är värt de....
Tycker i alla fall jag...


719 Inlägg
28 oktober 2005
#3
1. Däcken tar skada efter som dom "låses"
2. Busningar för styrning slits snabbare

är ju massor me små saker som slits spc busningar kring hjulen, men går nog inte så fort och det är det nog värt big_smile och nya busningar kostar runt 500kr och det är det värt tycker ja big_smile om vi säger att dom behöver bytas varje år om man gör så dagligen så är det 500kr om året för nöjet, sen så behöver du nog inte byta dom varje år häller dom är gjorda för att hålla under bilens livstid så!

live free, die young.

SSS -12
3 217 Inlägg
28 oktober 2005
Trådstartare
#4
Okej, då är det bara att sladda på då... Snart kommer förhoppningsvis snön också och då kommer parkeringen vid skolan lida pin big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

4 571 Inlägg
28 oktober 2005
#5
Fuckface skrev:
Okej, då är det bara att sladda på då... Snart kommer förhoppningsvis snön också och då kommer parkeringen vid skolan lida pin big_smile

det gör redan parkeringen här smile


679 Inlägg
28 oktober 2005
#6
Hjullagren bak brukar bli ganska glapp efter ett tag. Men är det halt så händer inte mycket.

12 086 Inlägg
29 oktober 2005
#7
Ja gör du en 180 varje morgon lär du ha många problem snart!smile Dåliga däck, hjullager, bussningar, dämpare, ja hela upphängningen bak lär börja glappa om det blir en rutin.. Att köra en bil hårt sliter!

Jag kör skiten ur min ford men så får jag ju laga den varje helg oxå.

SSS -12
3 217 Inlägg
29 oktober 2005
Trådstartare
#8
Då är min kanske slagtålig, jag tycker fortfarande att hon går bra förutom svajandet när man ligger runt 140... Då flyger den som en vante över vägen, någon som vet vad Detta är och vad man gör åt det?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Driver
2 111 Inlägg
29 oktober 2005
#9
Fuckface skrev:
Då är min kanske slagtålig, jag tycker fortfarande att hon går bra förutom svajandet när man ligger runt 140... Då flyger den som en vante över vägen, någon som vet vad Detta är och vad man gör åt det?

140 me en escort..uh läskigt wink..skämt åsido...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

12 086 Inlägg
30 oktober 2005
#10
Fuckface skrev:
Då är min kanske slagtålig, jag tycker fortfarande att hon går bra förutom svajandet när man ligger runt 140... Då flyger den som en vante över vägen, någon som vet vad Detta är och vad man gör åt det?

Sätt på lite bredare däck med lägre profil och få det välbalancerat, det bör duga i dom hastigheterna. Vill du åka ännu snabbare skaffa hårdare lägre fjädrar.

Min sierra klarar 200 (på mätaren) utan onödigt mkt vibrationer och svajande, fast det är rakt fram då!wink Vågar inte änns tänka på en undanmanöver..


Sök