Vilka märken är bra? ( Ljud )

Thomas_855r
4 oktober 2007 ·

hej, jag har hört att Jbl och rockford är dem som ska vara dem bästa märkerna av många.
har hört att Jbl är dem som håller vad dem lovar vid t.ex. slutsteg, att dem levererar vad dem säger, stämmer det?

finns det några som gör tester på slutsteg, och kollar på om dem håller va dem säger?

mvh.

Senast redigerat av Thomas_855r (4 oktober 2007)

cool blue Åkeri ägare
4 oktober 2007 · 226 Inlägg

Kan bara instämma kompisen fick sina grejer från jbl i dag grymt snygga och väldigt gedigna grejer kommer rocka fett

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Puttson
4 oktober 2007 · 296 Inlägg

det finns hur mkt bra saker som helst !!!    det är bara en liten del av alla märken som finns i svergie.   och du måste nästan testa själv för att kunna svara på den här frågan.  du kanske gillar deras saker vissa inte  .smaken som baken delad.

men oftast får man det man betalar för

busfabror www.ljudbyggaren.se
4 oktober 2007 · 504 Inlägg

Har ett JBL 754 steg och det leverar vekligen ordentligt, men kan även rekomendera Audiotop, Har ett Monoblock from Audiotop och det driver på som s*t*n.....;-)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
stoffe_
5 oktober 2007 · 14 Inlägg

DLS har bra slutsteg, äger ett A6 de spelar ruskit bra :p

Senast redigerat av stoffe_ (5 oktober 2007)

Mercedes-Benz W126 300 Turbodiesel
Braather (none)
5 oktober 2007 · 1 725 Inlägg

Ground Zero, JBL och Audison gör jävligt bra och snygga steg!

//Jonas

Senast redigerat av Braather (5 oktober 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
_fixarn Avstängd
5 oktober 2007 · 9 Inlägg

Kicker och JL Audio!!

Pengar är bara papper
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
5 oktober 2007 · 277 Inlägg

Groundzero, Pioneer, DLS, Audiotopp, kicker, JL audio och DD

Senast redigerat av Team-H (5 oktober 2007)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
RF
5 oktober 2007 · 86 Inlägg

Ingen har ens nämnt Rockford Fosgate så då gör jag det, förutom trådskaparen då såklart smile


Till varje slutsteg från Rockford's Power serie (vet inte med punch så säger inget) så får du med ett certificat som visar alla rätta värdena och hur mycket det lämnar eftersom varje steg testas innan det skickas ut och som alla vet så underspecar RF sina saker något helt otroligt!

Men smaken är som baken, kan ibland tycka att deras steg är lite väl överdrivet strömstarka, om nu något kan vara det!

Senast redigerat av RF (5 oktober 2007)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

CERWIN VEGA!! Pumpar skiten ur det mesta som finns på marknaden. Då syftar jag på Cerwin Vega Stroker PRO 15"

C H E V R O L E T <3
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
5 oktober 2007 · 2 353 Inlägg

Thomas_855r skrev:
hej, jag har hört att Jbl och rockford är dem som ska vara dem bästa märkerna av många.
har hört att Jbl är dem som håller vad dem lovar vid t.ex. slutsteg, att dem levererar vad dem säger, stämmer det?

finns det några som gör tester på slutsteg, och kollar på om dem håller va dem säger?

mvh.

Vad är du ute efter? Spela högt? Spela BRA? Spela HiFi?

Det enda sättet är att du lyssnar själv. Jag har sett 9 svar i denna tråd ännu så länge, och vissa är okej, andra ren dynga...

Ge dig ut på en tävling, de som inte tävlar och inte har bra referenser har ingen koll tyvärr..

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
kicker_simon DJ SiMON "JOREQ"
5 oktober 2007 · 61 Inlägg

Fassan tyskland å köpte riktigt märkes grejjer till mej
bas 12" Zound Quake Extremer (Beta 2)..
ska tydligen vara 2k watt sen fick ja ett slutsteg me Zound Quake ( Evolution )
4x1600watt
jag vet inte riktigt hur dyrt de va men fassan sa de va riktiga mäkes grejer..
hehe kommer inte få födelsedags presenter på 3 år hehe nu

ska ha dom i vinterbilen
men de e helt ok grejjer !!

volvo 740 racing
Team_Bilradiohuset
5 oktober 2007 · 452 Inlägg

jonash skrev:

Thomas_855r skrev:
hej, jag har hört att Jbl och rockford är dem som ska vara dem bästa märkerna av många.
har hört att Jbl är dem som håller vad dem lovar vid t.ex. slutsteg, att dem levererar vad dem säger, stämmer det?

finns det några som gör tester på slutsteg, och kollar på om dem håller va dem säger?

mvh.

Vad är du ute efter? Spela högt? Spela BRA? Spela HiFi?

Det enda sättet är att du lyssnar själv. Jag har sett 9 svar i denna tråd ännu så länge, och vissa är okej, andra ren dynga...

Ge dig ut på en tävling, de som inte tävlar och inte har bra referenser har ingen koll tyvärr..

mvh Jonas

Håller med dig jonas....bästa är ju att ge sig ut och lyssna i olika bilar och själv bilda sig en uppfattning än att lyssna på vad folk rekomenderar på ett forum.

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
Puttson
6 oktober 2007 · 296 Inlägg

klart jonas har rätt det är ju ingen som vet vad just Thomas_855r  vill ha i sin bil.  han måste helt klart skaffa sig en egen erfarenheter av "bra ljud"   

//Lycka till

ogge89
6 oktober 2007 · 644 Inlägg

joo då rockfrod är bra grejjer .. kör md en rf power t112 å den spelar då på bra

Volkswagen Golf GLS "Golfen" (1977)
Volkswagen Golf LX "GRUUS Performance" (1983)
Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang