5062
Sök

trimma en 518i e34 ?

217 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
hej jag skulle vilja trimma min bmw 518i e34 års 91 lite få lite mer hk i den
vet nån vad jag kan göra för nåt med bilen?
för jag har sett andra som har en motor på 1,6l som är trimmade och det är massa som säger att det är ingen ide att trimma en 518
jag är inte så duktig på det.

men har nån nått förslag?

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
4 oktober 2007
Är bättre och billigare att köpa en annan bil med större motor, tex. en 525...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 oktober 2007
att trimma en 518 är ingen större mening med, mkt bättre att köpa en med större motor, tror att en 318i går bättre än 518 tillochmed! har inte provat, men 5serie karossen e ju tyngre iaf! men som sagt, byt bil om du vill ha en med mer effekt smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 418 Inlägg
4 oktober 2007
visst går det att trimma dom, dock billigare att köpa en piggare bil direkt.
om du absolut måste trimma din hade jag slängt i en m42, dvs 4 cylindriga 1.8 liters motorn med 16 ventiler ifrån en 318is, ca 140 häst i den.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

217 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
okey tack för alla svar, men vet nån av er om nån har nån bil som vill byta mot någon billigare bil. som min :p

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 oktober 2007
båge skrev:
att trimma en 518 är ingen större mening med, mkt bättre att köpa en med större motor, tror att en 318i går bättre än 518 tillochmed! har inte provat, men 5serie karossen e ju tyngre iaf! men som sagt, byt bil om du vill ha en med mer effekt smile

Det är ju "samma" m40 motor i bägge era bilar.. skillnaden är vikten till e34:s nackdel. smile
Sitter "samma" m40 i min 316 med, fast givet mindre motorvolym. Denna motor har nog med "problem" i sitt originalskick.. påfresta den inte mer med motortrim är mitt tips.
Spara pengarna till att hålla bilen i bra skick/servad osv.

Om du ändock vill trimma, så kanske lite "trim" med nytt grövre avgas, filter och det gamla vanliga är att föredra. Blir knappast fler hk, men du får punga ut en summa på bilen och den låter mer. wink Ljudtrim kan man kanske kalla det.

Riktigt trim, då bör du gå upp i motorvolym dvs byta bil.

mvh

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

dARKiE
5 031 Inlägg
4 oktober 2007
sälj den du har, och skaffa en 530, 535 så tror jag du kommer bli rätt så nöjd.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

217 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
joo jag vill ha en 530,535 men vet nån av er som vill köpa en bmw 518i års 91?

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 oktober 2007
bringen_ skrev:
joo jag vill ha en 530,535 men vet nån av er som vill köpa en bmw 518i års 91?

Med större motorvolym tillkommer även de "lilla" extra utgifterna på köpet, men det har du nog redan räknat på. Försäkring, bensin, service, eventuella fix/skador etc.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 418 Inlägg
4 oktober 2007
Testa att slänga ut den på blocket och köp en 535 efteråt! Väldigt mycke bil för pengarna, jag gav tex 14 för min skattad och bes till mars har jag för mig och 2 uppsättningar sommarfälgar och, 1 uppsättning vinterfälgar och däck och så fick jag med stereo!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök