Någon som jobbar natt??

Saab_girl C70 byggande djurvårdare
6 oktober 2007 · 545 Inlägg

Tja!
har börjat o jobba natt denna veckan o e helt slut. börjar 2 o slutar vid 7 tiden.
någon som gör liknande o hur brukar ni lösa det med sömnen??
sover ni nåt innan ni börjar o hur gör ni när ni slutar??
själv får ja dåligt samvete av att sova bort halva dan:(

Puss

Två ord räcker, SAAB knäcker
Koop
6 oktober 2007 · 1 867 Inlägg

Jag jobbade 20:30 till 07:30 på flygplatsen.
Brukade åka hem och sova fram till 16, sen gå upp och göra lite saker, typ ut och jogga ellernåt, äta middag med familjen och börja göra sig klar för jobbet.
Man hade inte mycket liv på den tiden, men så blir det när man jobbar natt, att försöka leva sitt dag-liv samtidigt som nattjobb blir inge bra.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
chrille_ Servicerådgivare
6 oktober 2007 · 715 Inlägg

Koop skrev:
Jag jobbade 20:30 till 07:30 på flygplatsen.
Brukade åka hem och sova fram till 16, sen gå upp och göra lite saker, typ ut och jogga ellernåt, äta middag med familjen och börja göra sig klar för jobbet.
Man hade inte mycket liv på den tiden, men så blir det när man jobbar natt, att försöka leva sitt dag-liv samtidigt som nattjobb blir inge bra.

tror aldrig jag hade orkat/klarat av att jobba natt ..hel enkelt inget för mig men visst en viss tid kanske de funkar

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Tuppjuck
6 oktober 2007 · 63 Inlägg

Natt funkar helt perfekt:D
Man går upp runt 14, 15 gör det man vill göra under dagen börjar 23 och slutar 06.30 sen hem och sover:d

__Marcus Whitetrash
6 oktober 2007 · 589 Inlägg

Saab_girl skrev:
Tja!
har börjat o jobba natt denna veckan o e helt slut. börjar 2 o slutar vid 7 tiden.
någon som gör liknande o hur brukar ni lösa det med sömnen??
sover ni nåt innan ni börjar o hur gör ni när ni slutar??
själv får ja dåligt samvete av att sova bort halva dan:(

Puss

Borde ju inte vara något problem om du jobbar runt 5 timmar per natt, om du lägger dig strax efter sju när du är hemma och sover till två-tre någon gång, det blir sju-åtta timmars sömn vilket borde räcka, Då har du bra många timmar kvar till klockan är två på natten igen.

Fast jag vet ju inte..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
terazzi
6 oktober 2007 ·

Jobbade natt på det gamla jobbet och det va inte så skoj,dock blev det massa övertid den dagen.
Slutade klockan 16.25 va hemma vid 17.00 tiden,åt middag och sen slagga för och gå upp vid 2 på natten för och åka mot göteborg vid 2 tiden. Va framme i Göteborg vid 8 på morgonen,jobbade konstant från kl 08.00-20.00 innan vi slutade,hade inte ens ätit lunch vid tillfället då den fick man som middag kl 20.30 sen hemåt och va hemma vid 00.35 och sen skulle man upp kl 05.00 nästa dag.. då va man helt jävla slut!! så inga mera nattjobb här..

Lowenhart fälg fantast
6 oktober 2007 · 1 086 Inlägg

jobbar 14.30 - 00.30 mån - tor ....tycker det är riktigt tråkigt för man missar ganska mycket, kompisar och så träffar man endast fredagar och lördagar, kanske söndagar...Man har inget liv .......men ska man dra in pengar så !!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
ktn
6 oktober 2007 · 219 Inlägg

Har hänt att jag har jobbat mellan 23:30-8:00, mitt bästa tips är att sova ut. Skit i att du förlorar några timmar av dagen, det går att ta igen vid senare tillfällen.

Även bilen har en drift. Och den är dyr.
ILarsaI
6 oktober 2007 · 326 Inlägg

Jag har precis kommit hem från jobbet och tar en morgonmacka nu. Jobbar 22.00- 06.00 bl.a.

Det är jobbigt med natt, man måste tvinga sig sova på dagen annars funkar det inte i längden. Har jobbat skift i 20år så jag har lite erfarenhet...
Jag ställer klockan på 15.30, men vaknar jag säg kl 13 så sover jag någon timme på eftermiddan/kvällen. Det blir inte mycket man ser av dagen på vintern. hmm

Senast redigerat av ILarsaI (6 oktober 2007)

Saab_girl C70 byggande djurvårdare
6 oktober 2007 · 545 Inlägg

ILarsaI skrev:
Jag har precis kommit hem från jobbet och tar en morgonmacka nu. Jobbar 22.00- 06.00 bl.a.

Det är jobbigt med natt, man måste tvinga sig sova på dagen annars funkar det inte i längden. Har jobbat skift i 20år så jag har lite erfarenhet...
Jag ställer klockan på 15.30, men vaknar jag säg kl 13 så sover jag någon timme på eftermiddan/kvällen. Det blir inte mycket man ser av dagen på vintern. hmm

nää de e d ja känner=/ man kommer ju leva i konstant mörker sen på vintern=/
kom hem nu förövrigt....
sova nästa!

Senast redigerat av Saab_girl (6 oktober 2007)

Två ord räcker, SAAB knäcker
AeroMalm BMW fantast
6 oktober 2007 · 1 172 Inlägg

jag jobbar 23.00 till 07.06...  sover aldrig innan jobb.. blir man bara tröttare... efter första natten så är dygnet omvänt för en ju... men nu ska jag gå och lägga mig... så vaknar man lagom för att bara duscha och klunka en öl, sen rullar kvällen på med fest:D

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
t5henke
6 oktober 2007 · 111 Inlägg

Jo men nu kom man precis hem från jobbet big_smile

Tzatziki
6 oktober 2007 · 452 Inlägg

Jag jobbar ständig natt, 23:36 - 06:06 bortsett från söndagarna då jag börjar 22:00.
Kommer hem runt 07:00, lägger mig runt 08:00 och går upp vid 14-15:00 tiden ..
Lägger mig ca 2 timmar innan jobb, dvs 20:00 och går upp vid 22:00, drar mot jobb 23:00.

Kanske blev lite rörigt med massa tider men första veckan på jobb kan vara hur dryg som helst .. i sommras hade jag en veckas semester och när jag väl kom tillbaka så tog det 1-2 veckor innan jag var människa igen. Gick som en zombie på jobb. När man väl kommer in i att jobba natt så flyter det på .. dock sliter det rätt rejält på en.
Vissa klarar bara några veckor och andra flera år .. mycket individuellt.

Jag försöker dock att inte sova bort hela dagarna. Kroppen behöver solljus ..
Vet inte om du äter något på natten på jobb? Själv käkar jag en frukt varje natt ..
Har ätit fil med typ müsli eller all bran men det gjorde bara att jag blev trött och seg.

Kan även ta och bjuda lite på mig själv big_smile
(censuren beror på att vi egentligen inte får ta foton i fabriken så det blev censur av företagsnamnet ..)

http://i35.photobucket.com/albums/d186/Raised-/jobbet.jpg

Senast redigerat av Tzatziki (6 oktober 2007)

decib3L Körv
6 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

Hahaha big_smile Rolig bild smile

Jag jobbar dagtid 6-14.30 (flex tid dessutom så man kan jobba 7-15.30)

Då har vi bara en halvtimmes lunch, men går givetvis att ta en timme smile Trivs skitbra! Tror inte jag skulle palla med ett nattjobb. Kanske ett tag.. Men nä! Dagtid är bäst smile

Truckdriving Man
Germax
6 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Jobbar man natt bör man ju inte ha dåligt samvete för att man sover på dagen smile När fan ska du sova annars?

Jag jobbar inte natt men 2-skift, så jag vänder mitt dygn varje vecka. Ligger runt 3 tiden på kvällsveckorna, sen går jag o lägger mig 22 på morgonveckorna:P

John87 Stolt Volvoägare
6 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

JapMax skrev:
Jag jobbar inte natt men 2-skift, så jag vänder mitt dygn varje vecka. Ligger runt 3 tiden på kvällsveckorna, sen går jag o lägger mig 22 på morgonveckorna:P

Jag jobbar precis likadant.
Det jobbiga är att när det är kvällsvecka så har tjejen gått till skolan när jag vaknar och när jag kommer hem så sover hon redan. Inte mycket man är med varandra då sad

Men sen när jag har morgonvecka så är jag borta när hon vaknar och så kommer jag hem ungefär samtidigt som hon. Då får man ta igen det man missat veckan innan smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Mr_Redbull Evolution Garage
6 oktober 2007 · 478 Inlägg

Jobbar natt..
21:30-06:30 söndagar
Måndag/Tisdag/onsdag/torsdag natt 00:12-06:30
Kommer hem runt 7, käkar frukost, går o lägger mig runt 8a spver till runt 14 bläcket, sedan upp o fixa o dona för att runt 23 dra mig mot jobbet smile
kört så sedan semestern förra året funkar alldeles utmärkt smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Samo
6 oktober 2007 · 42 Inlägg

Jag jobbar 4-skift. Det svåraste för mig är att ställa om dygnet till första jobbnatten. Vaknar oftast vid 10-11 på förmiddagen och då måste jag försöka sova en stund på kvällen, vilket är i stort sätt omöjligt.

CarCass: hur ska man orka jobba natt när man inte får äta nåt?
Jag kan inte äta varm mat på nätterna, men en pastasallad och några mackor fungerar för att klara sig igenom hela natten. Sen en en lätt frukost innan man går och lägger sig.

BMW 120i M-Sport "Aerodynamic" (2005)
Ena Colaberoende
6 oktober 2007 · 1 219 Inlägg

Jobbar 4-skift och vi hinner med 4 nätter vaje månad varav 2 av dom är 12 timmars.
Har inga direkta knep för att klara av dom. Jag bara biter ihop och kör igenom passen så man klarar dom. Tar ju 3-4 dagar innan kroppen har kommit igång så man klarar dagpassen efter det.

/Ena

Germax
6 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Ni nattarbetare här verkar ha de slappt, nattskiftarna på mitt jobb jobbar 17.00 till 06.00 söndag, 11.12-06.00 mån, tis, ons. De där passet på söndagnatten gillar dom speciellt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang