Projekt: Peugeot 206 WRC T5 RWD.

Torlejf Bilvårdstönt.
29 april 2008 · 1 109 Inlägg

terazzi skrev:
Shit vad man alltid missar sad du jobbar på i samma takt som vanligt ser jag wink
kommer bli skitbra.. lovar du kommer hamna i bilsport eller street extreme wink om du inte gör det.. ja då kommer dem missa ngt.. glöm inte bromsarna bara wink

Haha, ja, tempot kunde ha varit lite snabbare. smile Men det ska vara kul också, så då får man variera sig med lite annat ibland. smile

Ja, ett reportage eller två vore ju skoj, dock ingen katastrof ifall det inte skulle bli så.smile

Bromsar ja, tänkte börja med S60R bromsar runt om, kan dom stoppa en S60 borde dom kunna stoppa min också. smile Den kommer ju faktiskt väga betydligt mindre.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
FLindgren
13 juni 2008 · 5 089 Inlägg

Torlejf skrev:

terazzi skrev:
Shit vad man alltid missar sad du jobbar på i samma takt som vanligt ser jag wink
kommer bli skitbra.. lovar du kommer hamna i bilsport eller street extreme wink om du inte gör det.. ja då kommer dem missa ngt.. glöm inte bromsarna bara wink

Haha, ja, tempot kunde ha varit lite snabbare. smile Men det ska vara kul också, så då får man variera sig med lite annat ibland. smile

Ja, ett reportage eller två vore ju skoj, dock ingen katastrof ifall det inte skulle bli så.smile

Bromsar ja, tänkte börja med S60R bromsar runt om, kan dom stoppa en S60 borde dom kunna stoppa min också. smile Den kommer ju faktiskt väga betydligt mindre.

Mvh. David.

många som har tryckt dit s60 bromsar på t..x 740\940 har sagt att dom suger(sämre än orginal). man måste tydligen ha en bromsvåg för att det ska bli bra. men bättre borde det ju bli iaf;P.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
_Fredrik
11 augusti 2008 · 2 788 Inlägg

Riktigt läckert bygge du håller på med där big_smile Jag gillar den stenhårt cool Lycka till nu !

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Torlejf Bilvårdstönt.
25 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

Nu är det slut på tramset!
Nu kör vi.

Den här gången får det bära eller brista, så enkelt är det.

Imorrn åker jag till garaget, sen är det fullt ös medvetslös därifrån.
Finns det folk i min närhet som vill hjälpa till är ni hjärtligt välkomna. All hjälp uppskattas.

Bilder imorgon.
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
peugeotix
25 oktober 2008 · 4 Inlägg

kaxigt värre giilar den

Volvo S40 "blåa faran" (2004)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

peugeotix skrev:
kaxigt värre giilar den

Tackar. smile

mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
PaintWorX rakäre
26 oktober 2008 · 1 275 Inlägg

Just gone through your thread................................... i like what i see.......................... good stuff!

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

PaintWorX skrev:
Just gone through your thread................................... i like what i see.......................... good stuff!

Jag gillar det jag ser i din tråd också. smile

Kanske är sugen på att lacka min också? hehe.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
PaintWorX rakäre
26 oktober 2008 · 1 275 Inlägg

Sorry full booked as allways ................................. But you never know wink

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

PaintWorX skrev:
Sorry full booked as allways ................................. But you never know wink

Tar ett tag innan den behöver lackas. smile

Så ska vi säga nångång runt 2013? haha.

Nej, får hoppas jag blir klar tidigare än så.

Imponerad av din yrkesskicklighet, inget slarv.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
PaintWorX rakäre
26 oktober 2008 · 1 275 Inlägg

I make mistakes like everybody else, i can also paint really badly too , its just really important that i fix it before i put it out on the streets.

My advice is like this : If it looks good ,l look again and again and then ask a friend.

and allways listen to Hardrock smile

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
breesladd SKÅNING
26 oktober 2008 · 1 215 Inlägg

jäkla häftigtprojekt, snacka om att bilen kommer bli unik,

Lycka till ska bli skoj att se den färdig

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

Hej allihopa!
Hemma och käkar lunch. smile

Tyvärr ville inte digitalkameran leva idag, så jag fick nöja mig med min skräp-mobil.

Fick ägna ett x antal timmar åt den förbannade fronten, men nu är det i stort sett färdigplastad och nu ska det börjas få slutfinish på den.
Nästa mek-kväll blir inte förräns på torsdag, men efter det rullar det på med tätare intervaller. smile

Bilder:
http://www.torlejf.se/wrc/2008-10-26/front1.jpg
http://www.torlejf.se/wrc/2008-10-26/front2.jpg
http://www.torlejf.se/wrc/2008-10-26/front3.jpg
http://www.torlejf.se/wrc/2008-10-26/bak.jpg

Ingen större förändring just nu, men nästa gång blir det bilder på fronten. Det är den det är mest jobb med just nu.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 151 Inlägg

Ser ut som en bra början..på fortsättningen i alla fall smile Keep up the good work big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
terazzi
26 oktober 2008 ·

Hänt en del sen sist ser jag wink bara jobba på big_smile vill se denna på elmia ju wink
Fälgarna är klockrena wink big_smile
Keep it up nu big_smile jobba jobba smile haha

_Fredrik
26 oktober 2008 · 2 788 Inlägg

Jobba på nu, uppskattar att du är väldigt noggrann med alla delar, det kommer att löna sig wink Börjat att fundera på färgval osv? Röd elr vit kanske cool Kämpa på smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

_Fredrik skrev:
Jobba på nu, uppskattar att du är väldigt noggrann med alla delar, det kommer att löna sig wink Börjat att fundera på färgval osv? Röd elr vit kanske cool Kämpa på smile

Har färgprovet liggandes jämte mig. wink
Angående att jag är nogrann är för att jag är väldigt intresserad av att polera bilar och vill inte skämmas den dagen då jag ska putsa på Peggan. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

terazzi skrev:
Hänt en del sen sist ser jag wink bara jobba på big_smile vill se denna på elmia ju wink
Fälgarna är klockrena wink big_smile
Keep it up nu big_smile jobba jobba smile haha

Ja, att jag är nöjd med fälgvalet kan jag ju lugnt säga. smile

Mvh. David.

PS: Stressa mig!

Bygger rolig bil. :)
Torlejf Bilvårdstönt.
26 oktober 2008 · 1 109 Inlägg

http://www.torlejf.se/wrc/2008-10-26/insidan.jpg

Ursäkta den dåliga bilden, men den försöker visa insidan på en del av fronten jag byggt. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
decib3L Körv
26 oktober 2008 · 3 535 Inlägg

I det här tempot lär du ju inte hinna till elmia! Kom igen nu!!! Vill ju se den big_smile

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang