JL Audio basar jämfört med Kicker

emce
6 oktober 2007 · 54 Inlägg

Har någon hört något om JL´s basar,någon här som köpt och kan dom jämföras med Kicker. Har en Kicker S12L7á, inget fel på den ,men vill köpa två tior denna gång.
Kollar mycket på DSC och dom flesta väljer tydligen detta märket (over there)...är det  enbart i reklamsyfte tro?


Trevlig med förslag...

Heis

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
8 oktober 2007 · 2 353 Inlägg

emce skrev:
Har någon hört något om JL´s basar,någon här som köpt och kan dom jämföras med Kicker. Har en Kicker S12L7á, inget fel på den ,men vill köpa två tior denna gång.
Kollar mycket på DSC och dom flesta väljer tydligen detta märket (over there)...är det  enbart i reklamsyfte tro?


Trevlig med förslag...

Heis

JL gör bra basar.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Fredrik.Gustavsson
8 oktober 2007 · 2 123 Inlägg

jonash skrev:

emce skrev:
Har någon hört något om JL´s basar,någon här som köpt och kan dom jämföras med Kicker. Har en Kicker S12L7á, inget fel på den ,men vill köpa två tior denna gång.
Kollar mycket på DSC och dom flesta väljer tydligen detta märket (over there)...är det  enbart i reklamsyfte tro?


Trevlig med förslag...

Heis

JL gör bra basar.

mvh Jonas

Dom har iaf enorm slaglängd på W7 basen : )

Puttson
8 oktober 2007 · 296 Inlägg

har lyssnat på en 8" i w7 serien och jag är grymt grymt imonerad känns som trummisen och basisten sitter i baksätet. var själv på väg att köpa en av deras basar men det blir aldrig som man har tänkt sig wink

bilfakta
8 oktober 2007 · 417 Inlägg

emce skrev:
Har någon hört något om JL´s basar,någon här som köpt och kan dom jämföras med Kicker. Har en Kicker S12L7á, inget fel på den ,men vill köpa två tior denna gång.
Kollar mycket på DSC och dom flesta väljer tydligen detta märket (over there)...är det  enbart i reklamsyfte tro?


Trevlig med förslag...

Heis

jag har med kollat på jl audio W7
2st 10" men dom e ju inte gratis

Sharky
8 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Vad gör dom där.....cool

Borde du inte ha trummisen mitt fram i ljudbilden och basisten på ena sidan om trummisen?

/Göran

Puttson skrev:
känns som trummisen och basisten sitter i baksätet.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 oktober 2007 · 2 353 Inlägg

Sharky skrev:
Vad gör dom där.....cool

Borde du inte ha trummisen mitt fram i ljudbilden och basisten på ena sidan om trummisen?

/Göran

Puttson skrev:
känns som trummisen och basisten sitter i baksätet.

LOL! Exakt.

Vilket är varför vi sätter basen fram smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Puttson
9 oktober 2007 · 296 Inlägg

ja men vem av er tycker att trummisar å basister är snygga?  nä precis därför står jag alltid emot scenen  så då måste ja ju ha ljudet i bilen så wink  haha
nä ja håller med dumt skrivet av mig nog med att det inte har nått med basen att göra ...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang