Blivit av med körkortet?

firefreak Eldknast
16 juni 2008 · 915 Inlägg

Hexenhammer skrev:

azid skrev:
säger inte att nån är dum i huvet då jag har folk i min närhet som är alkolister...
men jag tycker det är konstigt att det är en sjukdom

Möjligt att det inte var du. Men många här verkar ha förutfattade meningar
om folk som är alkolister, samt om folk som kör rattfulla.

Är det några som är pantade så är det dina kusiner som inte stoppar en person dom vet kör rattfull. Dom kan inte skylla på sjukdom eller alkoholism. Och att skylla på alkoholen är bara ett sätt att slå det från sig. Att ta ansvar för sig själv som person, full eller inte, gör du hela livet. Inte bara när du är nykter.

Lustigt resonemang du för.

Att köra rattfull är ALDRIG ok, än mindre släppa iväg någon man kunde stoppat. Hela den familjen verkar ju sabbad. Hoppas bara han inte tar någon annan med sig när han kör av vägen.

Och kom inte med någon moralpredikan, jag super som en gris när jag väl super men då tar jag en taxi hem. Dessutom har jag tagit nycklarna från polare som skulle kört fulla annars, för det ser jag som min skyldighet.

...och diskussionen om att det är en sjukdom?... är rökning det också då?... det är ju ett skapat behov.

Fan, vi lever i en konstig värld.

Tiden är rolig när det går fort... :)
kolvas
16 juni 2008 · 4 001 Inlägg

firefreak skrev:

Hexenhammer skrev:

azid skrev:
säger inte att nån är dum i huvet då jag har folk i min närhet som är alkolister...
men jag tycker det är konstigt att det är en sjukdom

Möjligt att det inte var du. Men många här verkar ha förutfattade meningar
om folk som är alkolister, samt om folk som kör rattfulla.

Är det några som är pantade så är det dina kusiner som inte stoppar en person dom vet kör rattfull. Dom kan inte skylla på sjukdom eller alkoholism. Och att skylla på alkoholen är bara ett sätt att slå det från sig. Att ta ansvar för sig själv som person, full eller inte, gör du hela livet. Inte bara när du är nykter.

Lustigt resonemang du för.

Att köra rattfull är ALDRIG ok, än mindre släppa iväg någon man kunde stoppat. Hela den familjen verkar ju sabbad. Hoppas bara han inte tar någon annan med sig när han kör av vägen.

Och kom inte med någon moralpredikan, jag super som en gris när jag väl super men då tar jag en taxi hem. Dessutom har jag tagit nycklarna från polare som skulle kört fulla annars, för det ser jag som min skyldighet.

...och diskussionen om att det är en sjukdom?... är rökning det också då?... det är ju ett skapat behov.

Fan, vi lever i en konstig värld.

Bästa inlägget i den här tråden...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Nomad a.k.a. lemonhead
16 juni 2008 · 22 Inlägg

Blivit av med det en gång. I mars förra året. Åkte 132Km/h på 90 väg med min gamle Volvo S70 Glt. 3600:- i böter och kortet indraget i 2 månader. Vart ingen höjdare.

Senast redigerat av lemonhead (16 juni 2008)

-MrHennessY-
16 juni 2008 · 362 Inlägg

VARFÖR GÅR NI OFFTOPIC???????  FAN STARTA NY TRÅD OM RATTFUL!!!

Sorry tyckte bara de räckte nu! nu mår ja bra hahaha fick ur mig det

tbarren
16 juni 2008 · 124 Inlägg

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

Kan dom inte klippa ditt för alltid :S

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 juni 2008 · 1 874 Inlägg

MrHennessy skrev:
VARFÖR GÅR NI OFFTOPIC???????  FAN STARTA NY TRÅD OM RATTFUL!!!

Sorry tyckte bara de räckte nu! nu mår ja bra hahaha fick ur mig det

Du har hört talas om att kommentera människors inlägg va?

-MrHennessY-
16 juni 2008 · 362 Inlägg

Palla offtopic snack, hört tallas om att skriva diretc i deras gb så man slipper läsa eran bullshit offtopic??

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 juni 2008 · 1 874 Inlägg

MrHennessy skrev:
Palla offtopic snack, hört tallas om att skriva diretc i deras gb så man slipper läsa eran bullshit offtopic??

Fast det har ju att göra med om att bli av med körkortet, så jag ser det inte som off-topic.

-MrHennessY-
16 juni 2008 · 362 Inlägg

jaja what ever....

X40Mackan
16 juni 2008 · 265 Inlägg

2 gånger fort körning aldrig mer säger jag fyfan va segt det har vart :S

nu med 470 hk
BMW e30 320 "M50 TURBO" "LÖVET" (1988)
Rushman Evolution Garage
16 juni 2008 · 1 299 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Mackanol skrev:
nu för tiden ja det är ju bra, men du ska fan skämmas ordentligt för att du kört rattfull överhuvudtaget!!!
Det gör man bara inte!

Säger du som inte vet hur det är. Du är förstås helnykterist, eller har aldrig
gjort något på fyllan, som du ångrar, eller hur? Självklart var det jävligt
dåligt av mig att göra det. Jag ångrar det, men å andra sidan hände det inget,
jag åkte inte dit, och jag har skärpt mig till 1000%.

Jag tycker ändå att det är dåligt som fan att utrycka sig så. Jag har en kusin
vars farsa är alkolist. Han behöver alkohol hela tiden. Det blir inte bättre av
att han kör lastbil heller. Ingen har stannat honom och han har aldrig åkt dit.
De på hans jobb vet inte om något. Hans familj/barn vet om det, men vill inte
säga till dom på hans jobb, eftersom att han sannorlikt skulle förlora jobbet
och allt skulle gå åt helvete. Och om dom inte fixar alkohol åt honom, så går
han själv till bolaget och köper.

Han mår dessutom så dåligt om han måste vara nykter. Sorgligt men sant.
Det kan ju faktiskt ha en psykisk bakgrund, det där med att köra onykter.

Och bara för att jag har gjort det 2 - 3 gånger för några år sedan, så är jag
absolut inte en sämre person för det. Jag är troligtvis en mer laglydig och ordningsam
person än dig, i allmänhet.

Psykisk sjukdom och barndom hit å dit, din kusins farsa är ointressant, det är alla andra liv ute på vägarna man tänker på. Kör man full på vägarna och dessutom i en lastbil där man med lätthet kan ha ihjäl fler än en person, så finns det inte ord för hur svag och egoistisk människan är...

Off topic:
Min personliga åsikt gällande alkohol, droger, kaffe, tobak och till viss del fetma som många stackare "lider" av idag "host" det har ENBART med karaktär och självdisciplin att göra, möjligen med undantag för genetiskt ärvd extrem fetma.

Å jo jag har varit nere i "träsket" en del. Drack varje dag under en lång period när mitt liv inte var på topp direkt. Har snusat å rökt i flera år men slutat. Jag har varit alltifrån väldigt spinkig till väldigt stor, och det är direkt relaterat till vad man äter och hur aktiv man är, enkel biologi. Och det är absolut inget speciellt med mig eller alla andra människor i världen som klarar att ändra sina vanor. Det är dåligt av dom som inte klarar det.

Poängen är att det är allt annat än synd om din kusins pappa som riskerar att döda människor varje gång han ger sig ut med lastbilen påverkad bara för att han inte "klarar" sig utan alkohol, det ÄR dåligt!

Sky´s the limit...
Diabel
21 juni 2008 · 172 Inlägg

alla alkoholister borde skickas till Iraq  och kosovo  och arbeta som Kamikaze soldater ... då skulle de fan göra ngn nytta åt andra.

Kör du först så väntar jag där framme
Dockan
22 juni 2008 · 733 Inlägg

Jodå, fick ha mitt kort i hela två och en halv månad innan dom drog det. Fick det 5 Dec och blev av med det den 20 Feb. Så hade dom det i tre månader, sen fick jag bara tillbaka det utan att behöva göra om något. Sen tog det en vecka till, så fick jag mitt C-kort. DVs att jag hämtat ut tre körkort på ca 6månader... Någon som slår de?? tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Attila
2 augusti 2009 ·

Blev just av med kortet, 95 på 50 enligt polisen sad
Det enda jag gjorde är att ja axa upp snabbt och bromsa ner sedan, hann aldrig se på hastighetsmätaren
Nå ja det är sånt som händer.

leksak Kanon..
2 augusti 2009 · 1 473 Inlägg

Surt sa räven...

ekelund88
2 augusti 2009 · 2 656 Inlägg

Attila skrev:
Blev just av med kortet, 95 på 50 enligt polisen sad
Det enda jag gjorde är att ja axa upp snabbt och bromsa ner sedan, hann aldrig se på hastighetsmätaren
Nå ja det är sånt som händer.

på laholmsvägen ? låg bakom nån snutbil igår som dupade folk på laholmsvägen

Squadron
2 augusti 2009 · 1 833 Inlägg

108 på 70väg
Fick till slut 1 månad spärrtid.
Fick ej ta om det.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Attila
2 augusti 2009 ·

ekelund88 skrev:

Attila skrev:
Blev just av med kortet, 95 på 50 enligt polisen sad
Det enda jag gjorde är att ja axa upp snabbt och bromsa ner sedan, hann aldrig se på hastighetsmätaren
Nå ja det är sånt som händer.

på laholmsvägen ? låg bakom nån snutbil igår som dupade folk på laholmsvägen

Japp på laholmsv.

Memme I'am AWESOME..
18 augusti 2009 · 2 783 Inlägg

Vem har kvar korten ännu ? ;D .. jag har, 3 dagar kvar tills min prövotid e slut!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Legwind
18 augusti 2009 · 925 Inlägg

jag körde 110 på 50 väg under prövtid polisen var snäll och skrev ner mig till 75 för att behålla kortet men jag fick en saftig böter på 3200kr som jag såg att det stod fel datum på och då gäller den´inte så jag ringde polisen dagen efter och han fråga om jag hade tid att komma och ändra då sa jag att jag e i sundsvall då sa han aja du får en tidig julklapp så riv sönder den.. fyfan va glad jag vart tur i oturen

Feel The Difference
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang