Blivit av med körkortet?

anvandare_12345
20 februari 2008 · 654 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
Kör så gott som aldrig 30 över hastighetsskylten
lär inte bli av med kortet iaf :]

Samma här, 140 är en ganska lagom motorvägsfart.

Starbucks
20 februari 2008 ·

John87 skrev:

140Ricke skrev:
lång och brutal biljakt som jag kom undan i dock så kom en annan snutbil en stund senare från ingenstans och rammade mig i en korsning alldeles brevid en skola, var ju dock en fråga varför dom väljer att hetsa just där då jag säkerligen hade tryckt gasen i botten om jag inte åkt i diket. vart ett år spärrtid på den du!
grov olovlig ett halvår senare så då vart de 2 år.
och sedan tog jag om körkortet förra hösten smile

Såna som du förtjänar inte att ha körkort alls.

Muahahahaha

Jokero Fordonsmekaniker, galen o allmänt jävla envis
20 februari 2008 · 78 Inlägg

160 på 110 väg.... första och enda gången jag sett en polis på den platsen. 3 månader som sänktes till 2 av länsstyrelsen pga mitt arbete.
Tur att man hade släppt av redan och bara "rulla" fram.
Men den enda som gjorde fel var jag och polisen gjorde bara sitt jobb, absolut inget ont mot honom.

Men det var lite roligt att andra veckan på sitt nya jobb ringa till chefen och förklara att den enda mecken på verkstan med CE kort inte får köra någe alls på ett tag smile.

Allmänt jävla envis!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 februari 2008 · 5 753 Inlägg

FireTraXX skrev:
Hade jag haft 4-500hk i min bil så hade inte jag heller stannat.

för en gång skull håller jag nog med dig, iaf om det rör sig om så pass höga hastigheter så man blir av med kortet eller liknande, då hade jag ju alldrig stannat om jag hade som du sa, ca 4-500hk smile

Senast redigerat av _Glenne_ (20 februari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Smajly
20 februari 2008 · 3 059 Inlägg

Mr_Jetta skrev:
Blivit stoppad en enda gång under mina 4 år med körkort och jag buskör väldigt ofta men gäller ju att alltid hålla koll (och ha polisradio) big_smile

Vilken modell är det du har som snappar upp polisens nya system?

topic: Nä aldrig blitt av med det och bara fått visa det 1 gång.

Fr3ddan
20 februari 2008 · 204 Inlägg

pippaaN skrev:

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

idiot...

fattar inte vad det är för fel på folk som ska ut i trafiken när dom har druckit!
dom förstör så enormt möe när det väl händer något=(

EmilNilsson
21 februari 2008 · 40 Inlägg

81 på 50  klarade mig med en månad då åkarn skrev till länstyrelsen....

MickeTuncer Fotograf
21 februari 2008 · 966 Inlägg

Haft körkortet snart i 5år och inte blivit av med den en ända gång ELLER fått några böter, än så länge..
Köpte mig en Bmw M3 E46 nu så man får se om hur långt tid det tar innan man åker dit för fortkörning.. =/
Däremot så fick farsan hem ett brev från Polisen eller om d va vägverket, kommer inte riktigt ihåg..
Riktigt najs kort på min bil + han själv..=p Han hade lånat den typ dagen efter jag hämtade bilen och åkt dit på fartkamera.. Det va runt kl 02:37 på E4an i Uppsala påväg hemmåt.. Klockat på runt en 97-99 på 90sträcka.. Fick 1500:- i böter..

Senast redigerat av MickeTuncer (21 februari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
MarcusL #2573
21 februari 2008 · 1 489 Inlägg

Nej har klarat mig, bara en fortkörningsbot på 3000:- i somras wink

Hade en månad kvar på prövotiden och höll 140 (mätarfart) på 70-väg, inte en människa ute klockan 4 på morgonen, förutom civilpolisen i en VW chavelle (stava). Dom kom inte ifatt? :S

Fick en moralpredikning och böter, sen tackade jag för mig wink

• Även den starka måste ta i när han skiter
pille64
22 februari 2008 · 4 Inlägg

gött nu har man kortet för 3 gången så nu tar man det lungt

dpak
8 mars 2008 · 4 Inlägg

Hej blev av m körkorten idag.. 82 på 50 väg.. lite surt och lite dumt.. men tänkte höra hur man kan få  spärrtiden inkortad? ska ens chef oxå ringa och snacka m dem eller hur ska de gå till?

..:::Deepak:::..
Saab 9-3 (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
8 mars 2008 · 6 170 Inlägg

dpak skrev:
Hej blev av m körkorten idag.. 82 på 50 väg.. lite surt och lite dumt.. men tänkte höra hur man kan få  spärrtiden inkortad? ska ens chef oxå ringa och snacka m dem eller hur ska de gå till?

Folket här inne får kalla mig moralkärring men du ska inte ha förkortad spärrtid....  roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
dpak
9 mars 2008 · 4 Inlägg

Nähä och varför inte?

..:::Deepak:::..
Saab 9-3 (1999)
Tom Darth Vader
9 mars 2008 · 1 644 Inlägg

Smajly skrev:

Mr_Jetta skrev:
Blivit stoppad en enda gång under mina 4 år med körkort och jag buskör väldigt ofta men gäller ju att alltid hålla koll (och ha polisradio) big_smile

Vilken modell är det du har som snappar upp polisens nya system?

Om man inte bor i södra Sverige så funkar det fortfarande med de gamla hederliga polisradiosarna.
RAKEL har än så länge bara införts i södra sverige.

Topic: Aldrig blivit av med det, behövt visa upp det en gång. Haft turen på min sida antar jag smile

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Bjork OEM <3
9 mars 2008 · 6 957 Inlägg

Har lyckats ha kvar mitt, dsock blivt stoppad 10 ggr roll

MEN en fråga till alla Gorgare, har en polis rätten att slita upp dörren på bilen och
dra ut föraren mitt i vägen? Eller e de bara poliserna här hemma som är laglösa...?

Senast redigerat av Bjork (9 mars 2008)

OEM <3
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
9 mars 2008 · 1 171 Inlägg

Jag har blivit av med mitt kort 3 gånger på 2 år och en vecka..första gånger körde dom efter mig och tog tiden,medelhastigheten blev 81 på 50:i sträcka 2månader, sen blev jag av med det på väg till emmaboda förra året, 86 på 50:i väg, fick bara en månad, sen i november blev jag av med det igen 122 på 90:i väg..då blev det 3 månader så nu har jag haft körkort i 2 veckor smile

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
christofferedil Yellow bug!
9 mars 2008 · 1 640 Inlägg

DoWahDiddy skrev:

Smajly skrev:

Mr_Jetta skrev:
Blivit stoppad en enda gång under mina 4 år med körkort och jag buskör väldigt ofta men gäller ju att alltid hålla koll (och ha polisradio) big_smile

Vilken modell är det du har som snappar upp polisens nya system?

Om man inte bor i södra Sverige så funkar det fortfarande med de gamla hederliga polisradiosarna.
RAKEL har än så länge bara införts i södra sverige.

Topic: Aldrig blivit av med det, behövt visa upp det en gång. Haft turen på min sida antar jag smile

Sthlm och örebro osv kör också på rakel.. roll

Haha, fast man ska ju inte lita för mycket på polisradion heller, för de ringer mer än de säger på radion idag..

Senast redigerat av Edil_ (9 mars 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
gamlingen
9 mars 2008 · 5 198 Inlägg

Bjork skrev:
Har lyckats ha kvar mitt, dsock blivt stoppad 10 ggr roll

MEN en fråga till alla Gorgare, har en polis rätten att slita upp dörren på bilen och
dra ut föraren mitt i vägen? Eller e de bara poliserna här hemma som är laglösa...?

Säger dom åt en att kliva ur.. så kliver man ut,, annars ser dom till att man kommer ut.. garanterat.(motstånd mot tjänsteman)

Bjork OEM <3
9 mars 2008 · 6 957 Inlägg

gamlingen skrev:

Bjork skrev:
Har lyckats ha kvar mitt, dsock blivt stoppad 10 ggr roll

MEN en fråga till alla Gorgare, har en polis rätten att slita upp dörren på bilen och
dra ut föraren mitt i vägen? Eller e de bara poliserna här hemma som är laglösa...?

Säger dom åt en att kliva ur.. så kliver man ut,, annars ser dom till att man kommer ut.. garanterat.(motstånd mot tjänsteman)

Varken han eller jag sa något, eller jo han sa "- VA I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED" sliter
upp dörren, drar ut mig rätt i vägen, tänk om de kommit en bil...?

Har dessutom vittnen till allt detta

OEM <3
Muttley
9 mars 2008 ·

Bjork skrev:

gamlingen skrev:

Bjork skrev:
Har lyckats ha kvar mitt, dsock blivt stoppad 10 ggr roll

MEN en fråga till alla Gorgare, har en polis rätten att slita upp dörren på bilen och
dra ut föraren mitt i vägen? Eller e de bara poliserna här hemma som är laglösa...?

Säger dom åt en att kliva ur.. så kliver man ut,, annars ser dom till att man kommer ut.. garanterat.(motstånd mot tjänsteman)

Varken han eller jag sa något, eller jo han sa "- VA I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED" sliter
upp dörren, drar ut mig rätt i vägen, tänk om de kommit en bil...?

Har dessutom vittnen till allt detta

då har du troligen varit elak.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang