Dörr uppslag!!!!

kvarten
10 oktober 2007 · 36 Inlägg

F..n vad trött man blir på alla feta dumma idioter som inte kan hålla i sina bildörrar när dom kliver ur.
Min bil har gått 62mil nu och redan igår bang någon idiot som hadde smällt upp bildörren på min, ett rött stort märke såg jag först när jag kom hem till mitt garage.
Tror ni jag höll på att smälla av???? bara förnamnet kan jag säga satans j...la he...te sk.t undra hur många svordomar som kom ut ur min mun på en sekund.
Polera så gott det gick liten bula blev det trots allt man undrar ju vad folk tänker som gör sånt här för dom måste ju för f..n märka det med en så stor fläck/bula på min bil måste det ha smällts upp ordentligt kan jag säga.
Trist är det iallafall när det händer och efter 62 mil !!!!!!! suck skott pengar på såna människor säger jag.
Någon annan som håller med eller är jag ensam om detta?

Hepp Hepp
carroll
10 oktober 2007 · 174 Inlägg

råkat ut för de måååånga gånger, sj fick jag nästan stryk av far om JAG gjorde så som barn, han var väldigt noga men de är tydligen inte alla...

om man har möjligheten, så parkera nästan längst bort.... många som är lata o vill ställa sig precis vid ingångar.... då kan man bli rätt ensam.... wink så gör alltid jag när jag jobbar..... parkerar ju några gånger när man gör kundbesöktongue

Audi S4 (2005)
FourRings Quattro User
10 oktober 2007 · 260 Inlägg

Mm, vet hur det känns, har ju dock ingen ny bil, men svider ändå.

Dubbelparkerar så ofta jag kan, speciellt på jobbet, så inte kärringarna kan smacka upp dörrarna på den.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
Darkie dARKiE
10 oktober 2007 · 5 031 Inlägg

FourRings skrev:
Mm, vet hur det känns, har ju dock ingen ny bil, men svider ändå.

Dubbelparkerar så ofta jag kan, speciellt på jobbet, så inte kärringarna kan smacka upp dörrarna på den.

Ett tips gör inte det, då ska dem bara försöka komma imellan den lilla springan med bilen också. Iknow. ställer mig där det är tomt nu förtiden, men alltid så ska det stå 2 bilar på varsin sida när man kommer ut fast att det är helt tomt annars. suck big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TessGTI Mest i vägen.
10 oktober 2007 · 205 Inlägg

Hej!

Håller med dig om att det känns så jäkla surt, fick dörruppslag på min bil i söndags och boven ifråga hade säkerligen tagit i för kung och fosterland då bucklan blev STOR! Är så trött på folk, har man sönder/skadar en annan människas egendom då tar man fan sig sitt ansvar! Nej men nu för tiden så får man räkna med att folk smiter från både det ena och det andra, vad i helvete, vad får vi för värld om ingen längre bryr sig..??!!


Usch, nu blev jag arg över dörruppslaget på min bil igen, jag som precis lugnat ner mig!

/Therese

FourRings Quattro User
10 oktober 2007 · 260 Inlägg

Darkie skrev:

FourRings skrev:
Mm, vet hur det känns, har ju dock ingen ny bil, men svider ändå.

Dubbelparkerar så ofta jag kan, speciellt på jobbet, så inte kärringarna kan smacka upp dörrarna på den.

Ett tips gör inte det, då ska dem bara försöka komma imellan den lilla springan med bilen också. Iknow. ställer mig där det är tomt nu förtiden, men alltid så ska det stå 2 bilar på varsin sida när man kommer ut fast att det är helt tomt annars. suck big_smile

Har funkat prima hittills, så jag fortsätter ;]

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
corradoanna Tokig
10 oktober 2007 · 83 Inlägg

Ja fy fan för alla puckade människor som smäller upp dörrar i sidan på bilen. Undrar hur fasen de bär sig åt?  Jag har aldrig lyckats med det iaf. Antagligen är det feta kärringar och gubbar eller ouppfostrade barn. Mitt tips är att alltid dubbelparkera samt att ställa sig så långt bort ifrån ingången som möjligt där man parkerar. Om det inte finns möjlighet till det så kollar jag alltid vad det är för bilar som står brevid, lättast är att ta ett kort på regplåten. Har man en buckla när man kommer till bilen och färgen stämmer med bilen som stog brevid så blir livet surt för den personen hehe

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
kvarten
10 oktober 2007 · 36 Inlägg

corradoanna skrev:
Ja fy fan för alla puckade människor som smäller upp dörrar i sidan på bilen. Undrar hur fasen de bär sig åt?  Jag har aldrig lyckats med det iaf. Antagligen är det feta kärringar och gubbar eller ouppfostrade barn. Mitt tips är att alltid dubbelparkera samt att ställa sig så långt bort ifrån ingången som möjligt där man parkerar. Om det inte finns möjlighet till det så kollar jag alltid vad det är för bilar som står brevid, lättast är att ta ett kort på regplåten. Har man en buckla när man kommer till bilen och färgen stämmer med bilen som stog brevid så blir livet surt för den personen hehe

Det jävligaste av allt var att när jag parkerade så såg jag den slitna röda skitbilen som stod bredvid och va tror du mitt märke på bilen hadde för färg??
Ska börja anteckna reg nummer på alla bilar som står bredvid e det som skall krävas.......blir ju lite jobbigt kanske men men

Hepp Hepp
kvarten
10 oktober 2007 · 36 Inlägg

carroll skrev:
råkat ut för de måååånga gånger, sj fick jag nästan stryk av far om JAG gjorde så som barn, han var väldigt noga men de är tydligen inte alla...

om man har möjligheten, så parkera nästan längst bort.... många som är lata o vill ställa sig precis vid ingångar.... då kan man bli rätt ensam.... wink så gör alltid jag när jag jobbar..... parkerar ju några gånger när man gör kundbesöktongue

Ja men att man skall behöva göra det för att få ha bilen ifred.
Tur att man har eget garage iallafall skulle dö om jag var tvungen att parkera ute nattetid på offentlig parkering.

Hepp Hepp
kvarten
10 oktober 2007 · 36 Inlägg

TessGTI skrev:
Hej!

Håller med dig om att det känns så jäkla surt, fick dörruppslag på min bil i söndags och boven ifråga hade säkerligen tagit i för kung och fosterland då bucklan blev STOR! Är så trött på folk, har man sönder/skadar en annan människas egendom då tar man fan sig sitt ansvar! Nej men nu för tiden så får man räkna med att folk smiter från både det ena och det andra, vad i helvete, vad får vi för värld om ingen längre bryr sig..??!!


Usch, nu blev jag arg över dörruppslaget på min bil igen, jag som precis lugnat ner mig!

/Therese

Håller med dig totalt vart faan e vi på väg egentligen inte konstigt att man blir as förbannad.
Men vad ska man göra egentligen?? ända sen jag har hämtat ut bilen har jag vart livrädd för detta och tydligen så med all rätta.

Hepp Hepp
master_lars
10 oktober 2007 · 1 162 Inlägg

Det borde egentligen klassas som smitning, för smitning blir det ju om man kör på ngn bil lite lätt och sedan åker därifrån.

Spelar ingen roll om det är en ny eller en gammal bil, lika illa ändå..

Marcus_89 Biltokig elektriker
10 oktober 2007 · 3 352 Inlägg

Hände samma sak för oss när vi åkte färja. Vi satt i bilen medans en liten fiesta parkerade jämte oss. Donk! sa det när passageraren i fiestan slängde upp dörren i framskärmen i vår bil. Pappa blev skitförbannad och flög ur bilen. De var på väg att smita, brydde sig inte ett skit att de hade slängt upp dörren i vår bil hmm

TessGTI Mest i vägen.
10 oktober 2007 · 205 Inlägg

kvarten skrev:

TessGTI skrev:
Hej!

Håller med dig om att det känns så jäkla surt, fick dörruppslag på min bil i söndags och boven ifråga hade säkerligen tagit i för kung och fosterland då bucklan blev STOR! Är så trött på folk, har man sönder/skadar en annan människas egendom då tar man fan sig sitt ansvar! Nej men nu för tiden så får man räkna med att folk smiter från både det ena och det andra, vad i helvete, vad får vi för värld om ingen längre bryr sig..??!!


Usch, nu blev jag arg över dörruppslaget på min bil igen, jag som precis lugnat ner mig!

/Therese

Håller med dig totalt vart faan e vi på väg egentligen inte konstigt att man blir as förbannad.
Men vad ska man göra egentligen?? ända sen jag har hämtat ut bilen har jag vart livrädd för detta och tydligen så med all rätta.

Jo jag har också varit rädd för detta, mycket pga av en kompis som köpte en ny fin bil i samma veva som jag, det dröjde 3 veckor innan första dörruppslaget sen ytterliggare 2-3 veckor innan någon backade in med sin dragkrok i framplåten, hur fan kan man bara låta bli att kontakta ägaren när sådant uppstår??! Jag blir så trött.
Det som irriterar mig mest är kanske inte bucklan i sig utan faktum att folk verkligen inte bryr sig ett skit, det hade varit en sak om jag hade orsakat skadan på min egna bil, jävligt surt förvisso, men ändå mitt fel. Men nu är det någon som verkligen orsakat en skada på en annans egendom och sen respektlöst struntat i det, så kul är det inte att lämna in bilen och betala 1000:- pga någon annans totala brist på respekt..!!


Det spelar ingen roll hur rädd man är om sina saker när det finns andra som inte förstår vad det innebär.

civic Naturally Aspiranted
10 oktober 2007 · 543 Inlägg

Jävligt störande med folk som skiter i andras bilar.
Själv parkerar jag alltid ca 0.5 meter utanför den yttersta rutan så inget ska hända och jag har klarat mig i flera månader än så länge smile

master_lars
10 oktober 2007 · 1 162 Inlägg

Så jävla illa, men det är ju även en viss typ av människor som gör sådant...

Själv ställer nästan alltid min bil långt bort från alla andra, så att jag slipper få ngra dörruppslag och liknande... Men ofast så har ngn jävla barnfamilj i en fattiglapps 240 ställt sig där bredvid en..

chrgus 119 Hk/Liter
10 oktober 2007 · 246 Inlägg

civic skrev:
Jävligt störande med folk som skiter i andras bilar.
Själv parkerar jag alltid ca 0.5 meter utanför den yttersta rutan så inget ska hända och jag har klarat mig i flera månader än så länge smile

Samma här, parkerar längst bort på parkeringen där dert inte står så många andra bilar. ibland är man så fräck så man ställer sig mellan 2 rutor tongue då slipper man garanterat märken från andras dörrar big_smile

Move your mind
TexoN Evolution Garage
10 oktober 2007 · 171 Inlägg

Ja sådant kan man svära sig till sömns över.
Väldigt mycket folk som bara sticker.
men det gäller att ställa sig långt ifrån de flesta bilarna.

Det är synd att man inte känner någon lackerare ibland wink
/Johan

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
10 oktober 2007 · 1 852 Inlägg

i somras när jag precis köpt min nya bil (haft den i en vecka eller så) så ställde jag mig på coops parkering i göteborg. ställde mig givetvis längst bort för att slippa bilar runtomkring. när jag kommer tillbaks kommer det precis en risig jävla bil och ställer sig bredvid mig (onödigt nära) när det är flera platser som är lediga runtomkring. hon går ut, öppnar bakdörren och sträcker sig in i bilen och smäller upp dörrfan på min backspegel när jag står bredvid och kollar på...   höll på att explodera och skrek va fan hon håller på med!??!?! svaret jag fick "jaja vinden tog den, sen så gör det itne så mycket", svarade med en fråga "är du helt dum i huvvet!? jag har haft bilen i en vecka och den har gått 30mil (eller något)". då muttrar hon lite och går därifrån, slutade med att jag sparka en buckla på hennes bil innan jag drog därifrån...

man lever bara en gång så lev väl!
kvarten
10 oktober 2007 · 36 Inlägg

master_lars skrev:
Så jävla illa, men det är ju även en viss typ av människor som gör sådant...

Själv ställer nästan alltid min bil långt bort från alla andra, så att jag slipper få ngra dörruppslag och liknande... Men ofast så har ngn jävla barnfamilj i en fattiglapps 240 ställt sig där bredvid en..

Kan inte nog poängtera hur jävla sur man blir inte konstigt att misshandel inträffar ibland .
Ej försvarbart med misshandel men man har ju mer förståelse för det iallafall.

Hepp Hepp
kohler
10 oktober 2007 · 671 Inlägg

Förra veckans belöning för att man gillar sin bil:

http://www.geting.se/image.php/64770-DSC00001.JPG

skiten ska in på lackning...

Second is the first loser
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang