Vad är det värsta o mest plågsamma ni råkat ut för?

Droors
11 oktober 2007 · 811 Inlägg

värsta jag har gjort var förra Vintern.
Åkte snowboard och skulle hoppa lite. Men allt gick fel så fort jag lämna hoppet. Flög 5meter landa på arslet och då small det i ryggen på mig.
Resultatet var Kotkompression 7mm, Kotfrakturer, sprickor i bröstbenet och ett par brutna revben.
Fick inte lyfta grejer på 4månader då det kunde förvärra allt. Var hemma i 9månader.

Megavirus
11 oktober 2007 · 100 Inlägg

Blivit sjuten, knivhuggen, påkörd mm

har nog fan råkat ut för allt dels pga fel umgänge och dels pga min då extrema livs stil..

men vem bryr sig
pain is only weakness leaving the body... nothing to care about...

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång
darkwizard Fordonstekniker
11 oktober 2007 · 1 740 Inlägg

Coffe_ skrev:

Bubbaman skrev:
Första gången jag opererade för nageltrång.. Tyckte "Det gör ju inte så ont" så jag började gå till bussterminalen(ca 1-2 km). Efter ca 250-500m tog lokalbedövningen slut.. Fifan.

Jag kände inget efter att bedövningen släppt när jag opererade mitt nageltrång. Men ska operara det igen nästa onsdag, får la hoppas att jag har lika tur då.
Nageltrång är ett helvete, det e riktigt smärta tongue

Jaså, fler som har problemet nageltrång. Har haft det, men nu slipper man det. Dom sprutade in nåt nervdödade på sidorna så att naglarna ser deformerade. Men smärtan av att gå när bedövning släpper är så skön.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
940R
11 oktober 2007 · 1 567 Inlägg

Megavirus skrev:
Blivit sjuten, knivhuggen, påkörd mm

har nog fan råkat ut för allt dels pga fel umgänge och dels pga min då extrema livs stil..

men vem bryr sig
pain is only weakness leaving the body... nothing to care about...

Hur kändes det att bli sjuten?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
940R
11 oktober 2007 · 1 567 Inlägg

Klippte av finger toppen ca (3mm) i en maskin på jobbet..Men då det gjorde som ondast var när dom tog stygnen 4 veckor  senare..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
11 oktober 2007 · 938 Inlägg

darkwizard skrev:

Coffe_ skrev:

Bubbaman skrev:
Första gången jag opererade för nageltrång.. Tyckte "Det gör ju inte så ont" så jag började gå till bussterminalen(ca 1-2 km). Efter ca 250-500m tog lokalbedövningen slut.. Fifan.

Jag kände inget efter att bedövningen släppt när jag opererade mitt nageltrång. Men ska operara det igen nästa onsdag, får la hoppas att jag har lika tur då.
Nageltrång är ett helvete, det e riktigt smärta tongue

Jaså, fler som har problemet nageltrång. Har haft det, men nu slipper man det. Dom sprutade in nåt nervdödade på sidorna så att naglarna ser deformerade. Men smärtan av att gå när bedövning släpper är så skön.

Tycker inte de är nån fara me nageltrång... Sitter för tillfället me riktig nagelbandsinflamation, typ halva tån är röd-lila, men känner inte ett skit av de... Känns dock om man stöter till nåt,  men är van så är alltid försiktig me den foten tongue
Nåt som däremot gjorde förjävligt ont var när ja opererade den andra tån för x antal år sen, lokalbedövning är INTE kul... KÄndes  som att läkarn skulle köra sprutan rakt genom hela tån å ut på undersidan... INTE skönt kan ja säjja, å om de inte var för att läkarn även är min pappa så hade han nog inte fått stå kvar... roll
Säjjer bara de, usch å fy för nålar i ben, för de måste varit där den hamna...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Koop
11 oktober 2007 · 1 867 Inlägg

Har skadat mig fler gånger än jag orkar räkna, men nåt av det mer smärtsamma jag har gjort är den gången jag satte en torxmejsel _genom_ handen. Det gick till ungefär såhär;
Jag satt vid datorn, på vänster sida en träkloss, på höger sida en torxmejsel(mitt datorbord innehåller mängder med mer eller mindre användbara pryttlar), en driftig kille som man är, kom jag på att man kunde trycka in torxmejseln i träbiten och få roliga märken där.
Med träklossen i vänster hand, och mejsel i andra gick jag till verks, tryckte ganska bra, skille få till ett fett märke, sen sa det bara tjoff, så hade träklossen delat på sig, och mejseln satt genom handen.
I ren panikreflex, så slet jag självklart ut mejseln, efter det obligatoriska skriket och resa sig snabbt upp från datorstolen lagom vimmelkantig, och blev sedan stående där, tittandes på hålet som nu gick rakt genom min hand.

Det blödde faktiskt inte så mycket som man tycker det borde, och det blev ett coolt ärr. Ont gjorde det iallafall.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Sandriss86
11 oktober 2007 · 10 Inlägg

Fick in en kofot i knät när jag var 7 år...inge vidare!!!

Texi Fundersam
11 oktober 2007 · 126 Inlägg

krockade med mcn i våras skadade foten.. den va absolut inte snygg att titta på, men jag kan iaf gå! Tänker på alla idioter som kör i gymposkor!!!

Girls don´t like boys, girls like cars and money!
kenny_s Im Awesome!!
11 oktober 2007 · 281 Inlägg

Har 2 saker och kan inte bestämma mig riktigt.

*Nr 1

Hade brädknäckar tävling på träslöjden, jag hade vunnit men skulle knäcka en rundstav som final.... dumt gjort. Höll på att svimma efter slaget, handen stor som en fotboll och än idag kan jag ha ont ifall nån skakar min hand för hårt.... tror jag fick en spricka eller nått... pallade inte gå till läkaren dumt nog.

*Nr 2

På väg från skolan (cyklade då bilen va avställd) så skulle jag som jag alltid gör sladda i den långa nedförsbacken. Det var blött ute och jag fick ett långt ställ/sladd.... men jag sladdade fram å tillbaka för mycket och tapade kontrollen.... fastnade under cykeln slog knät i asfalten och det hoppade ur led.... blev yr och kall.... knät hoppade tillbaka när jag försökte sträcka ut det... HELVETTE vilken smärta!(/#&/!&#.......... hade 1 km kvar hem så det var bara att cykla med ett ben resten av vägen.

Åk på rätt sätt, åk brett :D
Volkswagen Passat "2.0 Tdi 4 motion" (2017)
JeyKay Allvetande uppfinnare
11 oktober 2007 · 377 Inlägg

var på cypern när jag var tio, han bada å njuta av solen i två dagar sen drog jag en kastrull kokande vatten över låret/benet.. Skinnet lossnade å hänge längs benet,blev 3dar på sjukan och resten av sommarn i skuggan. usch de vill man knappt komma ihåg hmm

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
MeloveGolf Vw trimmare
11 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

Brännskadade armen med kokande vatten + ryggen var bara åka in och klippa bort skinnet på med en kompress *ahh den gammla goda tiden*...Sytt ihop hela ansiktet efter fått en liknande kapskiva rätt i nyllet vara många som började springa när dom såg mig hehe smile
Mest smärtsamma har dock varit panikångest då man provat att hmm ja göra något dumt
mot sig själv...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Marcus_89 Biltokig elektriker
11 oktober 2007 · 3 352 Inlägg

En gång lyckades jag få min armbåge att hoppade ur led och tillbaks igen. Riktigt äcklig känsla, så nu är en sena i armbågen lite konstig och vill inte ligga still riktigt :S Har också råkat skära av min tumtopp och en bit av långfingret med kniv en gång. Gjorde riktigt ont. Har även slagit i huvudet så det började blöda rätt bra hmm Ramlade ner på marken och kände sen att något började rinna ner för ansiktet hmm

Senast redigerat av Marcus_89 (11 oktober 2007)

twin_cam Smålänning
11 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Klämde mig big time när jag var liten, på dagis. Glad att fingret satt kvar smile

Skulle racea mot en moped med min cykel som jag hade då, och trampade på så inihel**e och i ca 45 - 50 blås så hände någonting med cykeln, tror att framhjulet vek sig lite för mycket av sidledsbelatningen som blir när man trampar på stenhårt ståendes, så hela cykeln flög iväg typ och jag hade fastnat..
Resultat:
Skrapsår på hela vänstra sidan, hela toppen på stortån var bortskrapad. Cyklade därifrån till vårdcentralen som tack och lov låg bara typ 1,5 km därifrån och blev omplåstrad. Sen var det hem och byta till jeans och skor istället för shorts och sandaler. Skulle ju på calmar classic motor show, och det ville man ju inte missa sista året man hade fritt inträde smile
Har dock fortfaronde ont av knät ibland, och även någonting i ena foten säger ifrån ibland.

två år tidigare så skulle jag peta bort ett löv som satt på framgaffeln på cykeln och förde oljud, dum som jag var så stannade jag inte utan körde naturligvis in foten i ekrarna med sandaler på... Fattar inte att fotjäveln höll! slog bara av toppen på ena stortånageln...

Sen på moped, va ute på gamla soptippen här i kalmar och körde lite, piskade grus, kom ner för en backe med ett fint hopp nedanför om man håller rätt spår, hade ju cyklat nerför där flera gånger med mtb, så när jag kom med mopeden och va i luften skulle jag göra en helfästlig sladd, men glömde att jag körde moped, så i med handtaget på styret (frambroms) och full styrning för att få ut bakdelen, kom på fösent att det var frambromsen, så ner i backen och mopedjäveln slog säkert två varv i luften. Men denna gång så tappade jag taget i tid så jag blev sittande på backen tongue

Körde hem på mopeden sen, startade på 1:a kicken efter smällen och var inte ens sne smile Crescent Compact is the shit wink 

De tror jag va allt... förutom småsaker då, som att köra skruvmejslar i näven och sånt. Konstigt att man inte brutit nått egentligen... hmm big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
melodic_death_metal
11 oktober 2007 · 622 Inlägg

det värsta jag vart med om, som jag fortfarande minns bra, var när jag bröt näsbenet för tredje gången för 2 år sen. gjorde så satans ont, och sprutorna man fick var inte bättre, 4 sprutor i ansiktet. det var inte skönt kan jag lova.

varje vinter blir jag påmind om när min axel hoppade ur led + att jag bröt något i axeln, det hände för 6år sen, men varje gång det blir minusgrader så gör det satans ont i axeln

Eclips3 Lidhultare.
11 oktober 2007 · 325 Inlägg

när jag va liten så bröt jag nyckelbenet (kommer dock inte ihåg det)

och när jag gick i 4an eller nåt så hade jag träslöjd, så skulle jag göra en skål som va så populärt, men jag va dum nog och riktade stämjärnet (tror jag det va) mot mig så min hand fick ett stämjärn i sig, preis ovanför/under tummen, kanske 2cm från handleden kördes den in, det kändes inte så mkt först men det blödde nåt jävulskt:S

och en annan gång när jag va liten (6-7år), så skulle jag o min kusin köra wrestling i en säng, vi hoppade runt o sparkade (på skoj såklart). tillslut så sparkade han till mig så hårt på näsan att det började blöda så mkt näsblod att det knapt gick att stoppa, jag sköljde i kanske 10-20 minuter o det pissade blod, va nära att åka in till akuten men jag vågade inte.

-Twiajävlen-
Youngblood Billackerare
11 oktober 2007 · 737 Inlägg

När jag var 14 år så sprang jag rakt genom en glasruta. Det kändes lite.. skar upp hela benen.

I lumpen så skulle jag sätta mina linser efter tårgas övningen vi hade ute i fält. Problemet var att jag inte kunna tvätta bort tårgasen från mina fingrar så när jag närmade mig ögat med fingret så började det svida. Jag höll på med ena ögat i 20 minuter innan jag fick i linsen.. ögat var illrött och det gjorde så förbaskat ont så att jag fick ryckningar i pannan och kinden på den sidan som jag försökte få i linsen i. När jag sedan var klar med det första ögat så hade jag bara det andra kvar... smile Då var jag inte tuff...

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
cutlass
11 oktober 2007 · 383 Inlägg

ööö...de värsta jag har råkat ut för va nog när jag häfta mej i tummen..wohoo...smile

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Rlundgren Långtradarchaffis
11 oktober 2007 · 224 Inlägg

ja har gjort massor som gjort ont ja smile

När ja va 6 år så bar ja en trästol på huvudet, fråga mig inte hur, men de gick iallafall, tills jag snubblade på trösklen till mitt rum o trillade, varpå den där trästolen med sliten o vass kant faller ner o krossar hela lillfingret, jag kunde se skelletet rätt in yikes usch usch!

I sommras fick ja en lastpall på 500 kilo över foten när ja va med en polare o lossa lite varor i göteborg. Truckföraren såg inte att han sänkte pallen på min fot så den stod där cirka 15 sekunder innan han märkte tongue

Häromdagen skulle ja gå ner för en brant trappa o höll mig då i i ett handtag, o de där handtaget hade vassa kanter på nedansidan eller hur man ska förklara. Hur som helst så halka ja i trappan o for ner som ett skott, samtidigt som den där förbannade kanten på handtaget skar upp hela lillfingret på mig sad Det kändes kan ja tala om tongue

Fått  två tomma SJ pallar rätt i huvudet, väger ändå ett par kilo styck så de kändes.

En polare tog fart på mig när vi gungade o vi hade hopptävling o skulle se vem som hoppa längst. Jag flög in i ett staket, skon flög av i luften, o på nått konstigt sätt lyckades ja bryta stortån när ja träffade staketet. Men jag vann iallafall tävlingen smile

Klämde av nagelbandet helt på vänster ringfinger då fingret hamnde mellan båten och bryggan.

Cyklade allt ja hade nerför en lång backe med en sk "tävlingscykel" med skitsmala däck, tänkte mig inte för o skulle svänga upp på trottoaren vilket inte gick så bra. Slog runt 1.5 varv o dunkade skallen rätt i marken samt ett par rejäle skrapsår på benen.

Blivit biten i axeln helt oprovocerat av en väldigt uppretad och irriterad utlänning på skolan.

ja fan mycke skit har hänt tongue

Senast redigerat av Rlundgren (11 oktober 2007)

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Ponuts
13 oktober 2007 · 220 Inlägg

Ja bror fajtades. båda ramla på min axel den mår inte så bra än man ser nyckelbenet sticka ut.
Då var man inte så hårig när man låg på golvet å vråla hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang