7089
Sök

hur höjja soppatryck ? saab 9000 2.3Turbo

med lem
1 925 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
tjena ! hur kan man höjja soppatrycket på min saab ? billigaste möjliga vis då jag lagt en bra slant på ny vxl låda denna veckan sad

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

176 Inlägg
10 oktober 2007
ställbar btr, finns t salu överallt. malpassi har olikatyper 1:1, 1:1.4 typ.ring speedparts lr nån saab-kunning o fråga vilken du ska ha, skulle ja tro

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

med lem
1 925 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
cossiebool skrev:
ställbar btr, finns t salu överallt. malpassi har olikatyper 1:1, 1:1.4 typ.ring speedparts lr nån saab-kunning o fråga vilken du ska ha, skulle ja tro

okej, vet du vad jag har för tryck orginal ?

kan jag använda denna ??

http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=BTR-01

Smålänning
7 887 Inlägg
10 oktober 2007
Vad har du för soppatryck nu? Min modell har 3-bars BTR original.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 019 Inlägg
10 oktober 2007
_fillan_ skrev:

3 bar.

Varför ska du höja det?
Senast redigerat av Garfield (10 oktober 2007)

176 Inlägg
10 oktober 2007
den e linjär 1:1 dvs den följer vaccumet, en progressiv lämnar mer bränsle vid mer belastning 1:1.2 lr 1:1.4 osv. bilar utan turbo som konverteras bör ha progressiva, sugisar linjära. orginal brukar väll vara lite drygt 3, hört folk som kört på över 5. ja kan för lite tyvärr för att kunna "stå för konsekvenserna" med tanke på att soppa tillförsel e rätt viktigt...för lite=mega haveri, allt för mycket så kan en spridare börja hacka o spruta ojämnt= grose haveri på den cylindern. snacka me kunnigt saabfolk-typ firmor. hade ja gjort.
Senast redigerat av cossiebool (10 oktober 2007)

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

med lem
1 925 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Garfield skrev:
_fillan_ skrev:

3 bar.

Varför ska du höja det?

tack, ska höjja det för att den spikar ibland..

cossiebool skrev:
den e linjär 1:1 dvs den följer vaccumet, en progressiv lämnar mer bränsle vid mer belastning 1:1.2 lr 1:1.4 osv. bilar utan turbo som konverteras bör ha progressiva, sugisar linjära. orginal brukar väll vara lite drygt 3, hört folk som kört på över 5. ja kan för lite tyvärr för att kunna "stå för konsekvenserna" med tanke på att soppa tillförsel e rätt viktigt...för lite=mega haveri, allt för mycket så kan en spridare börja hacka o spruta ojämnt= grose haveri på den cylindern. snacka me kunnigt saabfolk-typ firmor. hade ja gjort.

okej, tack så mycket smile

6 851 Inlägg
10 oktober 2007
den spikar ibland? vad har du gjort då? höjt grund ladd eller är det ett chip?
i vilket fall som så justera tillbaka till org.
Är det ett chip så skall du inte behöva btr för de hk. isf. är det fel på dtt chip. har du höjt grund trycket så "skenar" antagligen din turbo och det är inte alls bra för vare sig din turbo,bloc eller topp m.m...

med lem
1 925 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Är det ett chip så skall du inte behöva btr för de hk. isf. är det fel på dtt chip. har du höjt grund trycket så "skenar" antagligen din turbo och det är inte alls bra för vare sig din turbo,bloc eller topp m.m...

nej, alså inte så,,den spikar vid tuungt lass o sen beror det lite på väder också

1 019 Inlägg
10 oktober 2007
Hur vet du att den spikar? Hörs det?

5 710 Inlägg
11 oktober 2007
Då du tidigare kört "fultrim" kan du ju lika gärna fortsätta.....
Billigaste sättet att höjja trycket är att klämma originalregulatorn i ett skruvstäd.
Man begränsar helt enkelt regulatorns slaglängd och på så sätt kan man "klämma" till valfritt tryck.

MVH Jonas
..............

761 Inlägg
11 oktober 2007
jonTe skrev:
Billigaste sättet att höjja trycket är att klämma originalregulatorn i ett skruvstäd.
Man begränsar helt enkelt regulatorns slaglängd och på så sätt kan man "klämma" till valfritt tryck.

wee,, proffsigt=).. Men som du sa, det passar nog på den bilen=)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

preem pump
836 Inlägg
11 oktober 2007
_fillan_ skrev:
TT-Avant skrev:

nej, alså inte så,,den spikar vid tuungt lass o sen beror det lite på väder också

säker på at det inte är tändkssetten???
min beter sig likadant och jag har fått tipset tändkassetten.
har dock inte orkat byta den än

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

med lem
1 925 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Markus_MR2 skrev:
jonTe skrev:

passar nog på den bilen ? menar du min ?

761 Inlägg
11 oktober 2007
_fillan_ skrev:
Markus_MR2 skrev:
jonTe skrev:

passar nog på den bilen ? menar du min ?

Ja, pystrim och andra fultrim på en saab är fel. Så varför inte fortsätta med att fultrimma bränsletrycket? Och det är okej om man gör det på den egna bilen, men att rekomendera andra pystrim, det gör man bara inte. För 4000 hade du fått ett chip som gör många stabila hästar, har du te.x funderat på varför den spikar? hade inte pystrimmet varit där så hade den haft en chans att kontrollera laddtrycket som den ska..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök