Björn (Snurre) var med idag.. här fyller han på lite vxllådsolja.
själv så fixade jag ju lite i skuffen. gasen i svetsen är ju slut men vissa delar är klara och fick nu lite karosserikitt.
_kekke_ var inte med ut idag.. men jag ritade en fin bild av honom ialla fall ganska likt va?? jag skulle kanske sattsa på att bli konstnär
vi kapade lite i min ic idag också. meningen är att rören skall sitta ungefär som jag håller dom.. vilket betyder att jag ännu en gång måste göra nya fästen till ic:n och flytta den "Suck".
som vanligt när inte _kekke_ är med så blir det min mobil kamera men det är ju bättre än inga bilder alls ialla fall..
SilverEye skrev:
Hur mkt olja går det i Växellådan??
om du köper 4 liter så räcker det både till vxl lådan och vinkel växeln.. kolla även så att inte vinkel växeln läcker i bakre packningen. jag har sett flera (bland annat min innan renovering) som läcker där.
darkwizard skrev:
Damn, här går det undan, men stackars Kekke, det gick inte så bra för honom. När är beräknad uppstart?
jodå det går undan ibland.. nu blir det dock lite tunnt med pengar till bilen ett tag.. men det vänder snart igen _Kekke_ hade vissa klagomål på mina fina biltema borrar.. till slut så använde vi dewalt träborrar vilket funkade bättre, lagom desperata vi ska försöka starta den så snart som möjligt. kankse till och med innan nyår.. den kommer dock inte vara körbar då. tanken är bara att starta och kunna mäta för att youask skall kunna koppla in ett "MS".
Lutar åt att du kanske ska köpa 1l Castrol SAF-XJ till bakaxeln sen Om du inte ska hitta nån annan vettig:D Blir det för mig iaf verkar det som.
Jag är numera klar med moddarna till en viss vit BMW på hans MS. Men jag lugnar mig lite o beställa MS, vi har ju inte startat din än så kan väl sikta på slutet på januari kanske med inkoppling?
nja vi får väl se... om pumparna kommer i nästa vecka så jag ju montera dom och sen så ska jag ju ha catche tank och batteri inkopplat.. vi får väl se hur dant vatten sysstemet ser ut vid första starten.. vatten slangen är ju bra alltenativ
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Haha ja det där är porr på högsta nivå Jo den sitter som gjuten där, med vissa "smärre" modifieringar
typ efter 5-10 olika fästen och placeringar?
Jag längtar efter sommaren så man kan få se denna live och kanske även köpt sig en egen evo
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Haha ja det där är porr på högsta nivå Jo den sitter som gjuten där, med vissa "smärre" modifieringar
typ efter 5-10 olika fästen och placeringar?
Jag längtar efter sommaren så man kan få se denna live och kanske även köpt sig en egen evo
Hehe något åt det hållet ja Dessvärre visade det sig att även de senaste fästena måste kasseras. Så det blir en uppsättning till... Men är det custom så är det Du är inte den enda som längtar tills evon kommer ut. Förhoppningsvis provstartar vi före nyår, men sen är det ju lite jobb kvar innan hon kan ut och rulla på vägarna
Vet inte hur mycket jag kan avslöja, men räkna med att den kommer finnas på plats på Gatebil Rudskogen i sommar
lite uppdatering igen. jag har varit ute en stund idag igen. jag vart tvungen att lämna den lånade bilen så jag hann inte så mycket..
jag har gjort nya ic fästen och lackat igen och sen har jag lagt på karoserikitt på det sissta i skuffen. sen så har jag moddat/ kapat ännu mer i stötfångaren fram. bilder kommer väl ikväll eller imorn.
kevlar_soul skrev:
Hehe, Mats det måste vara gött att ha polare som engagerar sig så mycket i bilen! Ni verkar ha riktigt schysst stämning i garaget alltså!
Kommer du ställa ut bilen något sen i vår också eller blir det bara gasa runt?
jodå jag är jäkligt taksam för hjälpen jag får! vi brukar skratta en del när vi är där ute
uppdatring igen! idag har jag tagit bort ic:n och lämnat bort den för svettsning av rör. alla mått är ju inte klara än så jag vet inte 100% om det kommer behövas mer rör på den eller ej.. men dom jag har nu ska dit till att börja med sen får vi se resten när turbon sitter på plats! sen så har jag penslat på ett till lager hammar lack under den nya kylar konstruktionen. det skall dit undereds massa sen. jag satte även kylaren på plats för att se hur det blev. för övrigt så lackade jag och _kekke_ skuffen matt svart imorse. jag monterade dit stötfångaren igen för att se hur allt blev. imorn fortsätter jag pilla lite.