2160
Sök

Griffins 10 sekunders Evo

kevlar_soul
24 december 2007
Keep up the good work booy! Blir ju kalas bra!

Örebroare i exil
970 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/9498/214926_ysn74x.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/9498/214927_qbsr4x.jpg

Hej FRA!

271 Inlägg
25 december 2007
fult huvlås till en ful man!

Galen!
723 Inlägg
25 december 2007
lite uppdatering igen.. jag var inte ute nån längre stund idag.. energin försvann rejält i förrgår  när bilen inte startade. jag prövade med mina spolar idag. igår var det med Flanders. men det gick lika illa ialla fall. jag hade inte väntat mig någe annat men det var ju ändå värt ett försök.

http://www.garaget.org/gallery/archive/1205/215273_km1l31.jpg
började slipa lite på turbon.. den ska ju bara ha en ingång i grenröret så det gäller ju att få bra flöde.

http://www.garaget.org/gallery/archive/1205/215274_k1snjv.jpg
jag gjorde en riktig mupp konstruktion till spjällhuset också.. fungerar bara halv bra.. fjädern vill inte dra tillbaks spjället som den borde.. men det går nog att lösa med en ny om inte annat..

det var allt för idag. Mvh Mats /Surkärringen big_smile

271 Inlägg
26 december 2007
Går det inte spänna fjädern på spjället? på orginalspjäll sitter dubbla tror jag.
Glöm inte slipa ur flänsen till turbon med:D

En annan fick ju klura i 2h för o få igång torkarna med rätt spakcentralidag sad) men nu funkar de som de ska iaf!

Galen!
723 Inlägg
26 december 2007
jo jag vet att det är dubbla på org.. jag kommer nog sno dom till det som sitter.. då går det att gasa med pedalen sen.. konstruktionen jag gjorde är inte riktigt klar men det är ju en början ialla fall..  jo jag vet att flänsen ska moddas lite också.. men jag tänkte lugna mig med det tills det är färdig svetsat.. ju mer gods desto mindre borde det ju kunna slå sig.

jasså vad bra då kommer det ju gå skit fort att få ordning på torkarna på min när jag vänster konverterar wink

Mvh Mats

Galen!
723 Inlägg
26 december 2007
det verkar ju  som en vettig ide.. måste bara skaffa ett wg rör först..

Mvh Mats

Galen!
723 Inlägg
26 december 2007
nja jag har ju en wg som är 60mm.. vore ju lämpligt med samma dimmension på rör big_smile
fast det är klart om du har 10 meter så vore det ju fränt att dra bak och ha wg:n i skuffen big_smile man måste ju nyttja rören liksom..

Mvh Mats

271 Inlägg
26 december 2007
Desto mindre effekt du ska ha desto större WG behövs med en stor turbo big_smile
Ska man ha fulleffekt från turbon så behövs ju inte wg'n alls , bara ladda fullt!
Kommer bli ruskigt trångt med nått merän max 50mm från kollektorn på grenröret

Galen!
723 Inlägg
26 december 2007
det blir nog 50mm röret då.. så ni blir nöjda wink

Mvh Mats

271 Inlägg
28 december 2007
Det börjar ordna upp sig big_smile

Galen!
723 Inlägg
28 december 2007
Uppdatering!
Tack för hjälpen Youask!
tilll _Kekke_ säger jag förlåt.. för er som undrar så har jag lovat att jag inte skulle starta bilen utan honom..

nu kom Youask på varför den inte startade. kamremmen satt rätt efter alla markeringar. problemet var att alla markeringar inte stämde riktigt eftersom motorn är lite hybrid och vissa delar är 7 bult. så veven stod 30 grader fel. med det fixat så var det inga större bekymer att få igång maskinen. så nu när det startat så är det bara resten kvar. imorn ska jag ut och skruva igen big_smile

Mvh Mats

Örebroare i exil
970 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Griffin skrev:
Uppdatering!
Tack för hjälpen Youask!
tilll _Kekke_ säger jag förlåt.. för er som undrar så har jag lovat att jag inte skulle starta bilen utan honom..

nu kom Youask på varför den inte startade. kamremmen satt rätt efter alla markeringar. problemet var att alla markeringar inte stämde riktigt eftersom motorn är lite hybrid och vissa delar är 7 bult. så veven stod 30 grader fel. med det fixat så var det inga större bekymer att få igång maskinen. så nu när det startat så är det bara resten kvar. imorn ska jag ut och skruva igen big_smile

Mvh Mats

Du glömde säga förlåt för att du ringde o väckte mig mitt i natten och fick mig att slå huvet i väggen!!! Skönt att det var ett så pass enkelt fel iaf smile

Hej FRA!

Galen!
723 Inlägg
28 december 2007
haha jkag ringde och väckte dig för att jag behövde delar som du har ligger ju big_smile
sorry för att jag cäckte dig.. men de var ju tur att det inte var nån viktigt del du slog i tongue

MVhmats

4 670 Inlägg
28 december 2007
ruskigt fränt bygge!!!

...
227 Inlägg
28 december 2007
Kommer det upp någon film snart på en uppstart eller så? wink

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

271 Inlägg
28 december 2007
Nu bara för Kekke hade flytt örebro så fick vi nolla motorn med hjälp av en lång skruvmejsel då det satt en noll-skiva från en 7bultarn på. Men tur vi hade lite skillz och prickade den precis på TDC big_smile

Örebroare i exil
970 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
får filma en uppstart när jag kommer hem då smile kanske lägger upp en film på kameramannens reaktion när motorn baktände vid förra försöket också, haha big_smile

Hej FRA!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 december 2007
Härligt projekt. Upp med film sen när ni startat upp den smile

Galen!
723 Inlägg
29 december 2007
tackar för kommentarena!
jag har bara mobil film på första starten. dålig kvaällite. dessutom så är ju inte allt ihop än.. men om Kekke är sugen så blir det nog ett film klipp sen!

uppdatering idag då.
jag har skruvat ihop de sisssta vid kamremmen och multi remmen för att kunna flytta bilen. så nu står den i det nya garaget. och sen så har jag flyttat över de mesta i verktygs väg dit också. det enda problemet sen är att jag inte kan riva för mycket för att en bil ska in innanför min. den bör vara inne om en månad men vi får väl se hur fort det går. lite skruvande blir det ju ialla fall! big_smile

Mvh Mats

Sök