lite uppdatering igen.. jag var inte ute nån längre stund idag.. energin försvann rejält i förrgår när bilen inte startade. jag prövade med mina spolar idag. igår var det med Flanders. men det gick lika illa ialla fall. jag hade inte väntat mig någe annat men det var ju ändå värt ett försök.
började slipa lite på turbon.. den ska ju bara ha en ingång i grenröret så det gäller ju att få bra flöde.
jag gjorde en riktig mupp konstruktion till spjällhuset också.. fungerar bara halv bra.. fjädern vill inte dra tillbaks spjället som den borde.. men det går nog att lösa med en ny om inte annat..
jo jag vet att det är dubbla på org.. jag kommer nog sno dom till det som sitter.. då går det att gasa med pedalen sen.. konstruktionen jag gjorde är inte riktigt klar men det är ju en början ialla fall.. jo jag vet att flänsen ska moddas lite också.. men jag tänkte lugna mig med det tills det är färdig svetsat.. ju mer gods desto mindre borde det ju kunna slå sig.
jasså vad bra då kommer det ju gå skit fort att få ordning på torkarna på min när jag vänster konverterar
nja jag har ju en wg som är 60mm.. vore ju lämpligt med samma dimmension på rör fast det är klart om du har 10 meter så vore det ju fränt att dra bak och ha wg:n i skuffen man måste ju nyttja rören liksom..
Desto mindre effekt du ska ha desto större WG behövs med en stor turbo Ska man ha fulleffekt från turbon så behövs ju inte wg'n alls , bara ladda fullt! Kommer bli ruskigt trångt med nått merän max 50mm från kollektorn på grenröret
Uppdatering! Tack för hjälpen Youask! tilll _Kekke_ säger jag förlåt.. för er som undrar så har jag lovat att jag inte skulle starta bilen utan honom..
nu kom Youask på varför den inte startade. kamremmen satt rätt efter alla markeringar. problemet var att alla markeringar inte stämde riktigt eftersom motorn är lite hybrid och vissa delar är 7 bult. så veven stod 30 grader fel. med det fixat så var det inga större bekymer att få igång maskinen. så nu när det startat så är det bara resten kvar. imorn ska jag ut och skruva igen
Uppdatering! Tack för hjälpen Youask! tilll _Kekke_ säger jag förlåt.. för er som undrar så har jag lovat att jag inte skulle starta bilen utan honom..
nu kom Youask på varför den inte startade. kamremmen satt rätt efter alla markeringar. problemet var att alla markeringar inte stämde riktigt eftersom motorn är lite hybrid och vissa delar är 7 bult. så veven stod 30 grader fel. med det fixat så var det inga större bekymer att få igång maskinen. så nu när det startat så är det bara resten kvar. imorn ska jag ut och skruva igen
Mvh Mats
Du glömde säga förlåt för att du ringde o väckte mig mitt i natten och fick mig att slå huvet i väggen!!! Skönt att det var ett så pass enkelt fel iaf
haha jkag ringde och väckte dig för att jag behövde delar som du har ligger ju sorry för att jag cäckte dig.. men de var ju tur att det inte var nån viktigt del du slog i
Kommer det upp någon film snart på en uppstart eller så?
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Nu bara för Kekke hade flytt örebro så fick vi nolla motorn med hjälp av en lång skruvmejsel då det satt en noll-skiva från en 7bultarn på. Men tur vi hade lite skillz och prickade den precis på TDC
tackar för kommentarena! jag har bara mobil film på första starten. dålig kvaällite. dessutom så är ju inte allt ihop än.. men om Kekke är sugen så blir det nog ett film klipp sen!
uppdatering idag då. jag har skruvat ihop de sisssta vid kamremmen och multi remmen för att kunna flytta bilen. så nu står den i det nya garaget. och sen så har jag flyttat över de mesta i verktygs väg dit också. det enda problemet sen är att jag inte kan riva för mycket för att en bil ska in innanför min. den bör vara inne om en månad men vi får väl se hur fort det går. lite skruvande blir det ju ialla fall!