2307
Sök

Griffins 10 sekunders Evo

121 Inlägg
31 december 2007
Fan va ni stökar smile Jag o flanders kommer ut senare i veckan, gott nytt år på er döhögar!

/OE

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

230 Inlägg
31 december 2007
Gott Nytt år! Jag såg en smart lösning på grenrörs byggen när man har stora turbos.. svetsa ut stag från Plattan som sitter mot toppen, som går ända ut mot turbo infästningen. Detta endast för att förstärka grenröret så risken för att rören spricker minskar avsevärt.

Galen!
723 Inlägg
31 december 2007
tack för tippset! jag har haft så på min gamla monster saab.. men på evon så finns det ännu bättre konstruktion orginal.. det finns en infästning på blocket där man sätter ett stag upp till turbon! alltid bra med ideer! sånna inlägg gillar jag.. jag har ju inte lösningar för allt själv än wink

ähh i veckan så är ju inte jag i sverige enns.. nytt babben lass på g till att börja med big_smile jag antar att jag ska till shuppen 48 igen..
Mvh Mats

Örebroare i exil
970 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Härlisch! Vad underbart det är med internet så jag kan följa bygget på distans smile Hoppas ni alla får en fortsatt angenäm afton. Själv kommer jag tillbringa min i sängen i sällskap av smärstillande och en god bok.

Eftersom du ska köra babben bilar i veckan kanske vi kan deala lite om jag hinner hem innan du drar. Antar att du rullar neråt på onsdag?

Hej FRA!

Örebroare i exil
970 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Jaha då kommer det ett par klipp på första, misslyckade provstarten. Försökte klippa ihop dom till ett enda lite längre, men datorn och jag kom inte riktigt överens, så det fick bli som det blev.
Notera kameramannens reaktion i sista klippet. Det är inte lätt när man är skotträdd.. smile

Hej FRA!

...
227 Inlägg
2 januari 2008
Skit skoj med filmer ! Synd bara att den inte startade i den vändan wink

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Örebroare i exil
970 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Helt klart. Tvekade att lägga upp dom där, då ett misslyckande inte känns allt för inspirerande att visa upp smile Ska ordna en film där hon startar också, så fort Griffin kommer hem från tyskland

Hej FRA!

204 Inlägg
3 januari 2008
Ska bli spännande att få se din bil i sommar..... Kul projekt.... big_smile

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

271 Inlägg
3 januari 2008
_Kekke_ skrev:
Helt klart. Tvekade att lägga upp dom där, då ett misslyckande inte känns allt för inspirerande att visa upp smile Ska ordna en film där hon startar också, så fort Griffin kommer hem från tyskland

Vet att han inte är så sugen på att lägga upp film på en uppstart

Örebroare i exil
970 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
youask skrev:
_Kekke_ skrev:

Vet att han inte är så sugen på att lägga upp film på en uppstart

Där ser man. Senast vi talades vid över telefon sa han själv att vi får ta o ordna det vid tillfälle.

Hej FRA!

271 Inlägg
3 januari 2008
fick kanske bara för mig att han sa det:)

Örebroare i exil
970 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
youask skrev:
fick kanske bara för mig att han sa det:)

Ja man vet aldrig med den karln smile Återstår att se vad han har att säga när han kommer hem.

Hej FRA!

121 Inlägg
4 januari 2008
Idag ska vi ut och härja lite! Ska ni dit, är Griffin hemma eller är han vilse i holland igen?

Själv så väntar man bara på en huvlåsplåt, sen ska evon stretchas lite smile

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

Örebroare i exil
970 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Hewran skrev:
Idag ska vi ut och härja lite! Ska ni dit, är Griffin hemma eller är han vilse i holland igen?

Själv så väntar man bara på en huvlåsplåt, sen ska evon stretchas lite smile

Han har nog kört vilse på något tulpanfält där nere.. Med andra ord, han är inte hemma än smile Vet inte om han dyker upp ikväll, men till imorn är han nog hemma iaf. Jass, härligt då börjar det närma sig nu då wink

Hej FRA!

271 Inlägg
4 januari 2008
Tur jag har lite paket till han ligger här big_smile

121 Inlägg
5 januari 2008
_Kekke_ skrev:
Han har nog kört vilse på något tulpanfält där nere.. Med andra ord, han är inte hemma än smile Vet inte om han dyker upp ikväll, men till imorn är han nog hemma iaf. Jass, härligt då börjar det närma sig nu då wink

Närma och närma sig, allt är väl relativt. Får ju inga som helst besked av Mitsu på när grejer ska komma. Lagom irriterande. Typ 80 dagar sen jag skickade iväg bilen sad

/O

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

121 Inlägg
5 januari 2008
Försökte få till det med embedded spelare här i tråden men det sket sig.

Klicka på bilden för film     http://www.geting.se/image.php/78293-blandat%2008-01%20001.jpg
Senast redigerat av Hewran (5 januari 2008)

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

Galen!
723 Inlägg
5 januari 2008
klinder skrev:
Skit skoj med filmer ! Synd bara att den inte startade i den vändan wink

det visade sig ju vara ett litet idiot fel så det var ju inte så farligt! men det kommmer filmer på startande bil snart!

joacim77 skrev:
Ska bli spännande att få se din bil i sommar..... Kul projekt.... big_smile

tackar! jag ser fram emot att få använda den också big_smile

Hewran skrev:
Försökte få till det med embedded spelare här i tråden men det sket sig.

Klicka på bilden för film     http://www.geting.se/image.php/78293-blandat%2008-01%20001.jpg

jag började skaratta redan innan du släckt lyset! fan vad du är stadig på handen! en riktigt proffsig film big_smile jag kanske borde lyssnat på dig och klippt sladden ändå big_smile

jag anser att det är rätt så tråkigt med starta motorn filmer.. när inte allt är å plats.. men vi ska göra ett kort klipp på den ialla fall!

Mvh Mats

271 Inlägg
5 januari 2008
Välkommen hem Mr.Tjock

Örebroare i exil
970 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Så kom det en liten update även ikväll.

Soppapumparna har landat!
http://www.garaget.org/gallery/archive/9498/223897_x852i2.jpg

Delar av Evo-ligan samlade. Sponsored by Coke, eller hur var det nu?
http://www.garaget.org/gallery/archive/9498/223898_sstene.jpg

Grenröret med WG röret och WG'n på plats.
http://www.garaget.org/gallery/archive/9498/223899_t2k0si.jpg

WG röret som ska på plats
http://www.garaget.org/gallery/archive/9498/223906_7d4c74.jpg

Och så det bästa till sist... En provstart! smile

Hej FRA!

Sök