ojoj..detta kommer bli fint...keep up the good work:)
Tackar!
cebT skrev:
ser ju helt kanon! du verkar kunna allting, snyggt!
NJa det skulle jag verkligen inte påstå.. men jag har bra polare som hjälper mig och sen så är jag väl inte så rädd för att försöka heller!
jag prövade lite våtslipning på kompressor delen.. det blev bra men jag gör resten när det är färigmoddat.
slangklämmorna på plats. det blev ju inte så tokigt. men jag funderar på att modda tryckröret lite ytterligare. en vinkel till skulle vara fin mot ic:n så att allt blir rakt och snyggt.
den lilla snutten mot tryckröret skall svetsas fast. jag gillar inte att skruva dit silicon slan direkt på böjen. med den lilla biten rakt rör så tror jag att det sitter mycket bättre!
jag började min kabeldragning till pumparna också.. många svordomar senare så sitter dom på pumparna ialla fall. jag var tvungen att skruva ner pumparna för att få dit kablarna på dom.
genom en liten genom förning.. sen ska jag ha lite reläer sittandes vid batterit.
de glada ammatörernas sällskap hittade en spraybruk också _Kekke_ är alltid så impad av att jag kan få plats med så stora rinningar på så små ytor
Jasså här skruvas det utan min närvaro. De va de värsta... Smyger ner till Småland och kikar på bil på söndag... Får se om den följer med mig hem eller ej.
ni fick faktiskt alltså nånting gjort ikväll.. ja var så full så ja trodde ni var där en kvart haha.. ne faan ja tror alla tyckte att ja var jobbig.. men inte jag hihi nån måste ju vara garage plågan
"Men "olle" du får kapa det här , det blir fan inte rakt när jag gör det"
Finfint Mats, du kan ju försöka få liv i mig när du åker ut imorn så man kanske kan hänga med till garaget? Ska inte iväg och titta på nån bil imorn så...
Finfint Mats, du kan ju försöka få liv i mig när du åker ut imorn så man kanske kan hänga med till garaget? Ska inte iväg och titta på nån bil imorn så...
fem telefonsamtal senare så gav jag upp efter min garage runda så var jag ute och hälsade på gamlingen (_Kekke_) om en vecka så är han nog utvilad och på g igen
upddrag mumie
jag vart rejält blöt men det blev ju ganska bra
sen testades org snäckan. liten som fan är den.
vinkeln var inte tillräckligt tajt så jag finjusterade den lite.
och sen ska ju org tryckröret konas upp för att passa mitt nya 3"
sådär då passar ju tryckröret vettigt ialla fall.
lite svettsning senare så började det se lika vackert ut som allt annat jag svettsat
svettsat och lackat.. jag behöver en till 3" svettsböj till tryck röret. sen passar de mesta till besiktningen. och gatan förståss. det vore ju olagligt att köra med trimmad bil på gatan nu ska jag jobba 6dgr sen är jag tillbaks och meckar igen! Mvh Mats