fy fan...e det gizmos chips? det du kan lätt ladda 1,5 på 99vpower enl allas vår kami
det var nog en påse sånna han köpte och sålde kanske?
fett projekt annars, hoppas du steker av en 10, lycka till
förmodligen så är det sånna han säljer nu också tackar!
så lite uppdatering. från igår när Björnen/ snurre var med och gjorde vattenpumpsfäste.. ja början ialla fall! själv så pillade jag med lite el då.
så fick jag min 90 graders svetsböj till besiktningsturbon.
jodå mästersvettsaren är igång igen.. om ni undrar varför det är så fula svetsar så är det för att små rosa elefanter springer omkring och stör mig när jag ska svetsa.. eller kanske för att jag inte är så duktig
min lilla relä panel börjar ta form.. idag la jag ner en stund på el kopplande...
och så resultatet.. kanske inte världens effektivaste varian men det skarvar smiddigt ner till mitt nya tryck rör så att jag slipper byta till bestiktningen..
tryck röret igen. ja det är sant.. det finns så små turbos.. den är org och klarar nog inte enns 400 hk
lite finjustering och sen svets av vattenpumps fästet.. risken för att plåten är för tunn är mer än bara befintlig men de lär ju märkas annars är det bara till att börja om igen
pumpen passar fint!
och sen färg på som vanligt..
jag lämnade iväg kompressorhuset för svetsning idag och även avgas delen för att få en fläns på svetsad. imorn ska nog båda vara klara.
en sak jag undrar är bara , hur blir det med föder i IC'n när man har inlopp och uplopp på samma sida ? hur blir det med luftflöde ec.t ?
ic:n är inte gravid så den ska inte föda
det finns många som kört med liknande ic och plockat stora häst antal. min är inte flödestesdad men det ska inte vara någe problem så det finns ingen anledning att göra det heller!
vad som är gjort än så länge idag då. jag har fått kompressordelen svetsad. och sen var jag och skulle hämta avgasdelen med v-bandsfläns svetsad på den. men dom hade skickat fel fläns så den blir väl klar lite senare i veckan när rätt ha kommit.. suck. Youask har jängat upp oljekanalen på turbon. dock hans slang på bilden. jag ska handla imorn!
haha jag gjorde ju inte så mycket på dan.. men på kvällen vart de lite gjort
ny svetsad turbo igen.. nu finns det plats till slang med klämma plus att den inte glider av!
stenåldern funkar.. denna ska jag ha med mig när jag ska få gjort en stålomspunnen slang imorn.
fläns till olje returen fixad..behöver rör bara
jag började lite smått med mitt avgassystem också.. jag har ingen koning från 3.5" till 3" så det blir custom
jag behöver ju mina dp rör innan jag kan bygga men någe i den stilen ska de bli.. 4" längst ner sen 3.5" och längst upp 3"
ganska enkel koppling av vatten pumpen igentligen.. men fan vad sladdar dom skickade med
med den så kan man justera pumpens hastighet.. den styrs av värmen men sen kan man bestämma hur känslig den skall vara! praktist att ha den i mitt konsollen där den inte bli blöt..
som sagt ganska så enkelt.. nu är det inte mycket kablar längre!
det var väl allt för ikväll.. men historien fortsätter imorn Mvh Mats
lite vatten slang.. med betoning på lite.. det sissta dom hade så jag hoppas att det räcker.. det märks sen när pumpen är monterad osv..
griffin dagdrömmer igen systemet kommer behöva lite böjar i bakkant av motorn.. men ungefär så långt bak kommer det vara 3.5 tum är väl tanken.
jag kan svetsa.. jag är inte rädd
det blir bara bättre och bättre! tack Flanders för 3" röret förresten
suddig bild.. retur rör från turbon.. det skall dock kapas lite sen när allt sitter på plats.
stålomspunnen slang och sen en ny slang till min olje retur.
_kekke_ tycker att de är ok att sova i garaget bara man ser ut att arbeta
Han gillar inte min eltejp dock
lite mer vaken på den bilden. han skruvar här dit mittkonsollen.. eller ialla fall den biten som ska sitta!
det man inte har i händerna har man i skruvstädet:D
vi prövade morra igång walbro pumparna också. lite nervös för att allt skulle vara rätt kopplat så drogs tändningen på. brrrrr plopp var ljudet som blev. jag hade kopplat strömmen rätt men hade jag hade blandat ihop slangarna så de pluggade slangen som sen ska gå till fuelrail nr 2 var den som hade matning. när kekke occh jag skratat klart så konstaterade vi att färgen på insuget inte gillade bensin när slangarna var bytta så blev det bättre!
det var allt för idag men vi fortsätter imorn som vanligt! Mvh Mats
vadå kylaren på fel håll?? enligt mina berökningar så sitter den rätt.. men andra teorier är alltid välkommet. jag är ju inte direkt kung på att bygga bilar
Flandrs skrev:
hehe tror de är nån som är vaken på natten å sover på dagen! kommer ut i helgen tror jag
haha ibland så vadå tror?? du har väl inte skaffat ett liv vid sidan om bilen??
geir240 skrev:
fin evo
Tackar!
så lite uppdatering nu igen!
ja här var resten av slangarna till vatten sysstemet imorse.. men det inhandlades lite under dagen..
an12 till vatten sysstemet.. jag hoppas det räcker men vet ju igentligen inte 100% säkert att det funkar på bankörning osv.
som vanligt så ska man tänka på kostcirkeln
jag var lite små seg på morgonen.. men jag orkade titta på när kekke rev inredningen ialla fall
nya hål blev det för slangarna igenom torpeden..
ytterligare en an koppling.. jävligt trångt att få dit den men jag hoppas att det ska gå att få till.. annars blir det att göra om, göra rätt
an koppling på toppen nere vi lådan typ.
slangar i kupen. dom skall dåck få nån form av skydd..
så skuffen igen. snart ser de ju ut som en bil igen
lite slang klämmor an kopplingar och en behållare.. sen går det att varmköra motorn också jag behöver ju dock 2 st fläktar med förståss..
det var allt för idag.. men om jag har lite tur så har jag rör till min dp imorn.. Mvh mats
Fan vad du och Kekke ligger i! Alltid lika roligt att se!
Haha trodde det låg ett neonrör först i kupén men kom snart på att det var en arbetslampa.. Puuuuh.. neonmannen sätter igång hehe..
Hoppas alla kopplingar hållare.. Blir det högt tryck i kylssystemet? Och Hurfunkar kylningen när slangarna är så pass långa? ingenting som försämras?
//
Cim
haha nä neon väger ju och ser fult ut nja kylsysstemet skall inte lida av rörens längd.. däremot så kan det kanske flöda för dåligt eftersom det blir tunna slangar. motor4n var byggd för det från början så därför har jag fortsatt med samma. men om det är problem så blir det mest vid bankörning och då byggs det om nästa vinter!
HPaddict skrev:
ser riktigt bra ut;) snygga kopplingar, en smart lösning med kylaren tkr jag
mvh stångberg
Tackar! kopplingarna är från en firma i England.. jag hatar dom som är blå/röda jag letade ett tag efter svarta och nu när jag hittat dom så är jag nöjd.. dom kostar en del dock jo jag tror kylaren funkar bra där.. jag är nöjd hittils
uppdatering igen. idag blev det kort dag i garaget utan att egentligen göra någe speciellt sen så körde Kekke och jag iväg en runda och fixade rör.. imorn så skall dp och luft rör börja byggas. nu äntligen tack vare Saalex så finns det lite 4" rör! rörigt tanken med sysstemet är 4" dp 3.5 rör och flex för en bit. sen mitt under så blir det 3" typ.