Då var vi hemma igen! En sak kan vi iaf konstatera, det var blött idag!
402 meter ryggsim någon?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481852_97u98i.jpg]()
Lilla evogänget samlade
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481857_0w1qb2.jpg]()
Evo I & Evo II

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481861_8r3cjc.jpg]()
Det vart skitigt värre efter några repor...
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481864_859t3j.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481866_rftgbd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481868_imhiim.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481870_waz7th.jpg]()
Lattjo
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481872_3d4iwj.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481873_agqv9n.jpg]()
Evon gick 20 TJUGO repor med tidtagning idag, varav Griffin körde 18 av dessa. Utöver det vart det ca5 testrepor också... Snacka om valuta för pengarna

Dock inte helt utan missöden. Vi konstaterade rätt snart efter ankomst att svetsningen i ventilkåpan hade spruckit, så den läcker olja igen. Fick stanna efter varje repa och göra rent för att det itne skulle fyllas upp med olja vid tändstiften.
Sedan började bilen helt plötsligt gå på 3 burkar. Testade rycka tändkablar och kom fram till att 1ans cylinder va stendöd. Aha, ett släckt stift tänkte vi. I med ett nytt och provade, ingen skillnad. Hmm vad fan är det som är fel? Men du Mats, har du noterat att spridarkontakten inte sitter fast

Det var enkelt åtgärdat och med lite buntband uteslöts risken för att det problemet skulle uppstå igen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481880_54jfvh.jpg]()
Sista repan så... Griffin fick till en bra start och hann väl ut till 60-foten, sen tvärdog bilen. Jaha tänkte vi som stod utanför, det var den motorn det. Eller...? Nä han hade skjutit gasvajern. Helt otroligt egentligen att det hållt typ hela sommaren med en sockerbit... Ny sockerbit och ett buntband meckades dit lite provisoriskt och vi kunde ta oss hem. Slutet gott, allting gott

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481882_fja5as.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/9498/481884_9nszo1.jpg]()
Vad vart det för tider då undrar säkert någon? Det började lite knackigt men sedan putsades personbästa efter personbästa. Till slut visade tidkortet 7.391/169.81km/h@210m 11.090/209.30 km/h@402m!!! Med en sunkig 60-fot på 2.032. Fy fan vad härligt

Vi hade en liten förhoppning om att kunna sätta en 11.3 tid på sin höjd. När vi såg väderförutsättningarna vågade vi inte hoppas på något alls... Självklart kördes det på LingLong skitdäcken

Bästa slutfart vart för övrigt 212 km/h, vilket ju skvallrar om att det finns en del pulver i maskinen nu!
Jag undrar vad tiden hade blivit om det hade vart torrt...
Bättre avslutning på säsongen kunde vi knappast ha fått!

Imorn ställs bilen av för i år och nu ska jag sova. Natti natti!