Trimma b23 turbo

NeroX mariestad
14 oktober 2007 · 59 Inlägg

tjatja vill få upp min b23 turbo till ca 300-400 hp, vad äre lättaste och billigaste trimmet o slänga på för att få upp den till dom hästarna ?

Får man bättre prestanda ifall man planar toppen och sätter på dubbla eller tjockare topplockspackning ? eller äre bättre att ha toppen som den är och sätta på en tjockare eller dubbla packningar och höja laddtrycket ?

raggarsvin!
marven
14 oktober 2007 · 551 Inlägg

Du bör nog, porta toppen ordentligt, byta grenrör, porta insug, byta kam, 3" avgas hela vägen, ha större spridare, höja bränsletryck o laddtryck till o börja med... tänk på att bilen blir helt annorlunda när du har trimmat så mycket, satsa lika mycket på väghållning o bromsar annars för du inte stopp på skiten sen.

/edit o nej du får inte bättre prestanda genom att plana toppen på en turbo bil.

Senast redigerat av marven (14 oktober 2007)

You can't B serious, oh K
NeroX mariestad
14 oktober 2007 · 59 Inlägg

okej vart finns de så man kan köpa annat turbo grenrör då ? eller får man göra ett eget ?
och vad finns de för bra kam som passar till turbo motor med de trimmet ?

raggarsvin!
marven
14 oktober 2007 · 551 Inlägg

du kan köra på ett 940 turbo grenrör. annars finns det ett annat extraktorgrenrör att köpa här: http://www.klracing.se/turbogrenror.htm , men jag har inte handlat där så jag vet inget om kvalitén o så. Det finns så många olika kamaxlar o alla rekommenderar olika men jag har kört på A-Kam o det har fungerat bra.. svårare o få tag på är K-Kam vilket sägs vara bättre (har inte testat)... vad har du för topp på bilen?

Senast redigerat av marven (14 oktober 2007)

You can't B serious, oh K
NeroX mariestad
14 oktober 2007 · 59 Inlägg

okej får kolla lite där då, okok jag har en månen 7 kam skulle de passa bra ?
Det sitter en 530 topp på.

raggarsvin!
marven
14 oktober 2007 · 551 Inlägg

Vet ingenting om den kammen tyvärr. Rekommenderar att du byter till 531 topp så får du lägre komp också.

You can't B serious, oh K
Manne Jajjemen!
14 oktober 2007 · 1 512 Inlägg

Ni snackar om 300-400 hk men ja har inte sett nåt om nån turbo.. tror ni verkligen att de räcker att höja laddtrycket med orginal turbon :S
Sök lite efter turboval.. hittar du inget här så finns de garanterat på tpc eller sävarturbo.

Vad har du tänkt köra med för sprut? lr ska du ha förgasare?

Ja skulle kört med en k-kam.. har en tillsalu om de är intressant.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
vw_performance Greve
14 oktober 2007 · 1 058 Inlägg

att du överhuvudtaget tänker i banorna 300-400 hästar med så lite kunskap om motorer och turbomotorer i synnerhet..

PoLoud =D
NeroX mariestad
14 oktober 2007 · 59 Inlägg

Manne skrev:
Ni snackar om 300-400 hk men ja har inte sett nåt om nån turbo.. tror ni verkligen att de räcker att höja laddtrycket med orginal turbon :S
Sök lite efter turboval.. hittar du inget här så finns de garanterat på tpc eller sävarturbo.

Vad har du tänkt köra med för sprut? lr ska du ha förgasare?

Ja skulle kört med en k-kam.. har en tillsalu om de är intressant.

ne ja ska fixa t5 turbo.. kanske blir ett par webrar, vilket sprut är bäst att ha annars då ?

raggarsvin!
VolvoCustom
14 oktober 2007 · 8 Inlägg

Det är bättre ifall du slänger på ett extraktor grenrör, byter till smidda låg komps kolvar, en garret trim 60 turbo kanske skulle passa med det, Och sen kör du med s60r spridare och elektroniskt sprut ifall du ska ha upp den i dom effekterna

vw_performance Greve
15 oktober 2007 · 1 058 Inlägg

NeroX skrev:

Manne skrev:
Ni snackar om 300-400 hk men ja har inte sett nåt om nån turbo.. tror ni verkligen att de räcker att höja laddtrycket med orginal turbon :S
Sök lite efter turboval.. hittar du inget här så finns de garanterat på tpc eller sävarturbo.

Vad har du tänkt köra med för sprut? lr ska du ha förgasare?

Ja skulle kört med en k-kam.. har en tillsalu om de är intressant.

ne ja ska fixa t5 turbo.. kanske blir ett par webrar, vilket sprut är bäst att ha annars då ?

t5ans turbo kanske pallar till 270-280 sen är det stopp.

PoLoud =D
torpis Forummoderator
15 oktober 2007 · 10 576 Inlägg

NeroX skrev:
vilket sprut är bäst att ha annars då ?

Nira

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang