3304
Sök

ligger hemma sjuk idag. ångest!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
ligger hemma med feber, ont i huvet och halsen idag.
har visserligen mått lite krassligt hela veckan men ändå gått till jobbet men idag så kom jag knappt upp ur sängen så nu ligger jag här med ångest för att jag vet att en 500lapp netto rinner rakt ut ur fickan som jag egetnligen hade behövt det är ganska precis att jag klarar mig med min lön.

så frågan är vad är det för land vi lever i? är det inte helt galet när man går till jobbet halvsjuk för att inte förlora pengar. vi borde ha som i norge där man har ett visst antal dagar på året där man har full lön ett visst antal dagar när man är sjuk så man slipper denna ångesten?

någon som känner igen sig?

Gorgilus addictus
4 769 Inlägg
18 oktober 2007
Ja det är tyvärr samma här sad Ligger också hemma i feber.

Och ja, det systemet låter inte helt fel faktiskt. Något dom borde inför i Sverige också tycker jag.

Allt för den där jävla hatten!

Byfåne
368 Inlägg
18 oktober 2007
Och en annan som sitter på jobbet och "sliter" smile

BMW-328I
18 oktober 2007
Det här med pengar är svårt ibland hmm

Körv
3 535 Inlägg
18 oktober 2007
Kände mig inte så jävla pigg imorse.. Men lik förbannat var man tvungen att ta sig till jobbet *suck*

Truckdriving Man

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
18 oktober 2007
d e ett helvete det där med pengar, jobbar inte själv, men har haft / har en sån där period nu som man e sjuk det mästa.. jobbigt som fan å ta sig till plugget, och det resulterar ju i dåliga betyg nu på sista året sad också kanske man inte får betyg och då är det inte så lätt att f¨jobb heller... kan kortfattat säga ist att Sjukdommar är inget bra! wink
Senast redigerat av båge (18 oktober 2007)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Medlem 5280
552 Inlägg
18 oktober 2007
Du har ju din arbetstidsförkortning som du kan plocka ut lite på?

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
18 oktober 2007
Har precis kommit tillbaka till jobbet efter att ha legat hemma i 2 veckor pga lunginflamation. Känns inte så fint att veta att ens lön kmr vara allt annat än hög denna månad..
Blir till att leva snålt nästa månad:S

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

Starter
98 Inlägg
18 oktober 2007
Aldrig rolit o va sjuk o ännu mindre när d blir kris på pengar. Men krya på er grabbar..

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
18 oktober 2007
Nä om det är så pass så man ej kommer upp ur sängen ... så e det bara att ligga kvar ..
en annan e så dum så kommer man upp ur sängen så går man till jobbet men vist straffar det sig i längde nom man smitar ned någon samt så e det en å annan pain killer som man drar i sig ... bara för att slippa vara hemma å råka ut för löne förluster å karensdagar m,m.

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

371 Inlägg
18 oktober 2007
Man får helt enkelt se till att inte leva över sina tillgångar. En stabil buffert är inte fel.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Supraman
2 300 Inlägg
18 oktober 2007
Omman lever så att det ärsvårt att klara sig på sin lön så kanske det är dags att se över sina vanor.

Man behöver inte gå på krogen varje helg, man kan om man har många bilar så kan man göra sig av med en.
Ingen idé att ha fler bilar än vad man hinner bruka.
Tänka efter innan man gör impulsinköp.

Det är dock väldigt dåligt att bara för man är sjuk några dagar så ska man förlora så mkt.
jag jobbar däför även när jag är sjuk till viss gräns.
Kör lastbil så jag smittar inte någon annan.
Sånt man får tänkapå när man är sjuk om det drabbar fler än sig själv om man väljer att jobba eller ej.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök