1490
Sök

Sprut till rs2

282 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Tjaa jag ska köpa ett nytt sprut för kör sönder min luftmassemätare hela tiden så blir biligare i lägden att köpa sprutt. men vad ska jag ha för något? har en efekt på 550 hk nu men ska upp en 100-150 hk till så vad rekomenderar ni?

Tacksam för alla svar.

674 Inlägg
18 oktober 2007
de värsta som finns är ju nira i3...
www.lgspeed.se han mappar nira och vet vad han gör...
han har mappat tommy "bössan" wärn's audi 100 ca 1000hk

ta och ring han och snacka med han...
nira sprutet passar bra på s2/rs2
Senast redigerat av vaughn (18 oktober 2007)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

282 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
jo jag vet men måste ju finas något biligare och bra som funkar me?

10 287 Inlägg
18 oktober 2007
Tänkte du mappa själv på gatan?
Största kostnaden om man vill att det skall funka utan problem är mappningen, inte själva sprutet.
Välj sprut efter den som skall mappa.
Du har en av Sveriges mest seriösa mappare i Orminge: Kennet Andersson. Det är till någon sådan du skall lämna jobbet om du ens skall tro på att få 650-700Hkr att fungera.
(300 Hkr/liter är ingen lek att få till bra)

/Göran

RS2Micke skrev:
jo jag vet men måste ju finas något biligare och bra som funkar me?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

674 Inlägg
18 oktober 2007
haltech är ju ett bra alt...
men har du lagt ner alla pengar på bilen så borde du kosta på dej ett bra sprut...
kan väl tilläga att bössans bil har en 3b-motor på 2,2liter med nästan 1000hk!
Senast redigerat av vaughn (18 oktober 2007)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

282 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Jo jo vist vill man alltid ha det bästa. men vet folk som inte har gjort hälften av vad jag har och plockar ut en 700 hk tyvär så sågs vi bara under en race natt så kan inte snacka mer med han *S*

såg att ett nira sprut var inte så farligt dyrt 15300 helt nytt med allt. så börjar luta åt de såg även folk som kör med vems saker me..., svårt de här. man vill ju alltid komma biligt undan*S*

674 Inlägg
18 oktober 2007
RS2Micke skrev:
Jo jo vist vill man alltid ha det bästa. men vet folk som inte har gjort hälften av vad jag har och plockar ut en 700 hk tyvär så sågs vi bara under en race natt så kan inte snacka mer med han *S*

såg att ett nira sprut var inte så farligt dyrt 15300 helt nytt med allt. så börjar luta åt de såg även folk som kör med vems saker me..., svårt de här. man vill ju alltid komma biligt undan*S*

vet att jag börjar bli tjatig nu... tongue gillar nira och LG big_smile
han mappade en urquattro till ca 600hk
landsväg drog den 0,6l/milen

en hel dag inkl installering av nirat kostar ca 30K
sen om du kan sätta i de själv blir de betydligt billigare

282 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
vaughn skrev:
RS2Micke skrev:

vet att jag börjar bli tjatig nu... tongue gillar nira och LG big_smile

en hel dag inkl installering av nirat kostar ca 30K
sen om du kan sätta i de själv blir de betydligt billigare

Installera de sj är nog inga problem för killarna i garget *S*

Ja nira ska ju vara lätt att installera tydligen enligt folket

674 Inlägg
18 oktober 2007
för ett tag sen hade de alla återförsäljare på hemsidan men nu står ingen kvar...
men några runt stockholm borde de ju finnas...

282 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
vaughn skrev:
för ett tag sen hade de alla återförsäljare på hemsidan men nu står ingen kvar...
men några runt stockholm borde de ju finnas...

Som säljer nira? jag kan åka upp till turbo center så fixar dom de. dom  kan sin sak dom me:)

1 072 Inlägg
18 oktober 2007
Efter vad jag läst i alla forum så är det välldigt få som rekomenderar Nira i3 för den har så lite att erbjuda. Etapp engineering säljer Níra om du ska köpa men jag skulle hällre sätta mina slantar (vilket jah kommer göra) på ett Haltech E11 (17500:-) eller ett Autronic SM4 (19500:-). Dessa mappar man dessutom i realtid så man inte bränner sina fina kolvar av misstag. Motec har jag hört bra om oxå men ett start pris på 27500:- avskräcker det. Men ska vara stabilt i övrigt!

10 287 Inlägg
18 oktober 2007
Vi tar det en gång till med en åsnas envishet:

- Fabrikatet på sprutet spelar mindre roll. Kombinationen mappare - sprut är det väsentliga. Därför bör man låta den mappare man anlitar välja det sprut han är mest förtrogen med och som den personen anser funkar bäst till den motor och dom övriga krav man har (antispinn, flatshift mm).

/Göran

(Groucho Marx).

1 072 Inlägg
18 oktober 2007
Fabrikatet är viktigt i detta fall då Nira inte har utgångar i överflöd direkt. Mappningdelen har du rätt i men varför inte lägga på ett par tusingar till så man kan ha externa fläktar, vattensprut etc etc. Nira är väll dessutom låst på 60-2 lost vilket inte de andra spruten är och tar bara hög ohm spridare. Går dock köpa till till låg ohm.
Men det ska tydligen vara kanon service från Nira´s support.

282 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
BRA DISKUTERA VIDAre SÅ HAJAR JAG BARA MER *s* VAD SVÅRT DE BLIR NU DÅ*s* MERA BRA TIPS TACK oj blev stora bokstäver *S*

1 059 Inlägg
18 oktober 2007
tänk på att audi rs2 har directfire o är 5 cyl vilket begränsar  anltal sprut som funkar.
Haltech e11 v2 kör jag med i min s2 o funkar kanon ,dock så har jag en som hjälper mig då hane grym på det.Nira funkar också grymt bra på audis 5 cyl med df,Autronic måste man köpa till några boxar (cdi ?) vilket gör att sprutet blir mycket dyrare direkt,men funkar direkt på audis 5 cyl med fördelare dvs tidiga s2 o 200tq mm ..jag skulle köpt nira tror jag..prisvärt o lätt o förstå då det e på svenska,
motoec e ju kung men dubbelt så dyrt som dom andra.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

10 287 Inlägg
18 oktober 2007
Nu såg jag denna.

Det är i princip helt omöjligt att få ner bränsleförbrukningen i dessa siffror på en trimmad bil då man dels har stora spridare vilka är svårreglerade på korta öppningstider och dels har rejält stora kanaler/ventiler etc med låga gashastigheter. Man kan sysselsätta sig att räkna upp dom standardbilar som (bensinare) drar 0.6 liter per mil och där har man en hel bilkoncern som har pillat och fixat för att få en orginalmotor att bli så snål.

/Göran

vaughn skrev:

(Groucho Marx).

Allfixare
1 475 Inlägg
18 oktober 2007
Kan oxå upplysa att Tommy Wärn kör med AAN motor = direktfire, INTE 3B = fördelare som någon sa. Och jag vet att både tommy ocg LG är grymt duktiga på det de gör, då jag känner tommy väldigt väl.

33 Inlägg
18 oktober 2007
Jag kör med NIRA i3+ i min bil, mappat av Turbo Center.

Jag kan starkt rekommendera Nira! Lätt att installera och mappningen kostade inte blod den heller.

1 072 Inlägg
18 oktober 2007
Nira blir ju dyrt oxå med alla givare som ska köpas till. Menar inte på att det är dåligt men varför inge köpa ett med fler möjligheter. Dessutom bör ett system som är obegränsat vara mer eftertraktat i andrahand köp.

Hur som helst så oavsett vad du väljer lär du bli nöjd.

Lycka till

10 287 Inlägg
18 oktober 2007
Inget fel på Claus, men för att mappa +600Hkr på ett vettigt sätt krävs vevaxelbänk. Och så vitt jag vet så har inte Turbocenter dom möjligheterna (ännu).

/Göran

Lupo_raz skrev:
Jag kör med NIRA i3+ i min bil, mappat av Turbo Center.

Jag kan starkt rekommendera Nira! Lätt att installera och mappningen kostade inte blod den heller.

(Groucho Marx).

Sök