5852
Sök

Förekommer dessa plastpluggar på fler bilmodeller än 1980-tals folkabussar?

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Jag håller på att river inredningen (innerväggarna) på min folkabuss, ska göra nya i ny färsk masonit.

Innerväggarna sitter fast med såna här plastpluggar:
http://www.garaget.org/archive/66960/63330/63330-618813.jpg
Jag vet att bilden blev lite suddig men det är den högra modellen jag är ute efter, hålen i plåten som de pluggas in i är 8mm.

Jag behöver som sagt var flera av dessa, förekommer de på fler modeller än på 1980-talets folkabussar? Jag skulle behöva uppåt 100 st sådana och de ska vara svarta.
Senast redigerat av MagnumR (21 oktober 2007)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Ingen som har nån liten aning?
Jag tycker man får väldigt dålig respons på sina frågor på detta forumet sad

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 oktober 2007
Kolla om pluggarna från andra bilar passar, finns ju oheligt många biltillverkare som använder sånna där jäkla plastpluggar tongue

Liknar faktiskt plastpluggarna på min gamla 9000 cd -89 big_smile

Du kan ju göra så att du knatar runt på ett par olika skrotar och ser om du hittar olika plugg att testa och sen behöver du ju bara hitta fler av dom som råkar passa, lite tillbaka-till-ruta-ett-problem men du löser det nog smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 oktober 2007
Ser ut som vilken inredningsinfästning som helst! Kolla på volvo 240 då för den hade ngt liknande iaf!

-Mike-

137 Inlägg
25 oktober 2007
Ska kolla på jobbet, ska dom bara hålla masoniten mot plåten?
Senast redigerat av FH16 (25 oktober 2007)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Jag får väl ta en kik där sen, men jag väntar nog till längre fram, det lär dyka upp fler springa och kolla på skrotenprojekt och jag vill inte springa där var och varannan dag.

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
FH16 skrev:
Ska kolla på jobbet, ska dom bara hålla masoniten mot plåten?

Yes, gör gärna det!

FH 16??? Jobbar du möjligen på Volvo Lastvagnar i Umeå?
Jag vet att inredningen i Scanias lastbilshytter är grå eller beige beroende på om det är vinyl eller tyginrett, men det är möjligt att Volvo har svart inredning som valmöjlighet om man köper en sån.

Masoniten är väl 3,2 mm tjock och sen kommer det ett tunnt lager med glasfiber, ett lager med kolfiber och till sist ett sista lager med 25g glasfiber.

Huvudsaken är att de är för 8mm hål, är svarta och att de inte "bottnar" (väggen får inte sitta och fladdra).

137 Inlägg
25 oktober 2007
Jag jobbar i Halmstad på en Volvo verkstad.Hur tjockt blir alla dom lagerna du skrev om?
5,10,15 mm? Vad är måttet på det clipet på bilden mellan "tallriken" o "hullingen" som greppar mot plåten?
Senast redigerat av FH16 (25 oktober 2007)

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Lagret med kompositmaterial kan man bortse ifrån eftersom att det kommer att röra sig om tiondes millimeter som det bygger på höjden och jag använder ju bara en masonitskiva (3,2mm).

Det är ungefär 4mm från tallriken till "midjan" och 5mm från tallriken till "höften" på hullingen.

Plåten är väl 0,8mm på de flesta bilar väl?
Senast redigerat av MagnumR (25 oktober 2007)

4 767 Inlägg
25 oktober 2007
Jag kan ordna hundra inklädsel-ploppar till den som önskar.. smile Passar perfekt i 8mm hål.

http://www.race.nu/erick/dump/DSC00400.jpg

Betalar du frakten bara så...

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Erick!

Om jag har fattat det hela rätt så sätter man i pluggen i hålet och sen låser man fast dom genom att trycka in "sprinten"?

Blir ju inte jättesnyggt med det där skruvspåret mitt i men det är helt klart ett alternativ ifall att jag inte hittar några (eller tillräckligt många) som är släta på ytan.

4 767 Inlägg
25 oktober 2007
Japp man trycker in mittensprinten och vrider sedan den 90 grader. Dom sitter som fan iallafall smile Kan ordna bild imorgon på hur det ser ut monterat.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

.......
2 655 Inlägg
25 oktober 2007
kolla på alla bmw e30 på skroten, dom har ju, på dörrsiderna o 2dörrars har även på inredningen på sidan bak, har för mej dom är 8mm, men kolla på e30 ifrån 88-91 då dom äldreän 88 ser annorlunda ut smile...
Senast redigerat av beemern (25 oktober 2007)

782 Inlägg
26 oktober 2007
Q-parts heter en firma som har precis allt i småprylar till jänkare så dom borde ha precis det du söker och i rätt färg. du får googla själv efter telnr och hemsida.

137 Inlägg
26 oktober 2007
Har hittat pluggar, ska se om jag hinner scanna in en bild i kväll. HA DE

137 Inlägg
26 oktober 2007
Kolla din gäst bok!

4 554 Inlägg
27 oktober 2007
Erick skrev:
Jag kan ordna hundra inklädsel-ploppar till den som önskar.. smile Passar perfekt i 8mm hål.

http://www.race.nu/erick/dump/DSC00400.jpg

Betalar du frakten bara så...

Mvh
Erick

erick vissa samlar på frimärken och tåg du måste va galen som samlar på inklädselploppar tongue

Kärnkraftstomte
790 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
FH 16, du har PM!

137 Inlägg
28 oktober 2007
Magnum,Du har PM

Sök