10417
Sök

Vad är felet? (billiga ljuddämpare)

turboabstinens
442 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Hallå.. Funderar på ny ljuddämpare, då främst en DTM smile Har hittat riktigt billiga såna på ebay, förstår inte.. under hundringen ju! Någon som prövat?

exempel: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-DUAL … enameZWDVW

ocertifierad klåpmekare

4 506 Inlägg
21 oktober 2007
Det är budgivning, Och folk börjar bjuda i sista minuten för att öka sin schans antar jag.

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
21 oktober 2007
Men det finns ju Köp direkt pris! för 9,99$ Orkar inte läsa allt, Men om inte frakten ingår hit, Så lär det bli en dyr ljuddämpare endå..

Kan du andas kan du dö.

IT-Tekniker
376 Inlägg
21 oktober 2007
samt att det kommer att gå på en stor summa för att frakta hit dämparen, räkna med det..

654 Inlägg
22 oktober 2007
Till att börja med så kan du ta reda på vad frakten till Sweden blir,sen kan du även ta reda på vad det är för "kvalitet" på innanmätet i Ljuddämparen.

Då har du antagligen svaret på nått som inte är så jätte bra och inte blir så jätte billigt när det väl sitter på bilen.

*edit*
Som du säkert vet så bor vi i Skatte bomben svrige,där det skall till tull % och sen våran svenska moms iom 3e land.
MEN,vill man kan man be företaget skriva ned värdet på varan när det skall skickas så kanske man kan slippa både tullens avgifter och momsen..MEN,det innebär då också att det BARA är det skrivna värdet på paketet du har försäkring för vid ev förlust eller liknande.
Senast redigerat av Blida (22 oktober 2007)

study
772 Inlägg
22 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
asså köp inte eBay skit om ni inte ska bygga bilar seriöst.. tongue
bara ett tips, kompisen köpte lite grejjern, cat-back system och det va värdelöst, nog visste han innan att det va ett fake, men när han väl fick den lossnade stagen och det var massa repor på slutdämparen, skit helt enkelt.

och så blir det inte i fall man beställer i butiker. jag har aldrig haft några problem när jag har beställ på ebay.

har köpt i från usa england tyskland inga problem någostans.

Diamond
540 Inlägg
22 oktober 2007
jag köpte mina bakljus från ebay tyskland.. och om jag ska köpa mer styling brukar jag leta där..

I'm Rick James Bitch!

Designer.
1 260 Inlägg
22 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
moose46019 skrev:
RouziMotorsport skrev:
asså köp inte eBay skit om ni inte ska bygga bilar seriöst.. tongue
bara ett tips, kompisen köpte lite grejjern, cat-back system och det va värdelöst, nog visste han innan att det va ett fake, men när han väl fick den lossnade stagen och det var massa repor på slutdämparen, skit helt enkelt.

och så blir det inte i fall man beställer i butiker. jag har aldrig haft några problem när jag har beställ på ebay.

har köpt i från usa england tyskland inga problem någostans.

Jag litar då alldrig på eBay ett seriöst företag lägger inte ut produkter på eBay..
Det finns mkt där skit där som man putsar upp och fixar och sedan säljer dyrt, att det sedan kommer från en butik får bara folk o tro att det är mer äkta än privat person.

Men jag säger inte att allt där är fake men till stor del.

Är väll som att säga att ett seriöst företag aldrig lägger ut produkter på eBay. Är väll som att företag lägger ut blocket i Sverige?
Skulle säga att ett företag mister många kunde rom man inte gör det, då dom flesta letar efter saker man ska köpa just på blocket, eBay etc etc.

Vet ingen som köpt nått på eBay och inte gjort det själv så kan inte utala mig om det, men det är väll som allt annat att man kan ha otur och komma till fel företag etc. Man får vad man betalar för. För mig känns det säkrats att köpa saker över disk och få klämma och känna!

Så själv skulle jag aldrig köpa från eBay. Men man kan nog tjäna en del om man vågar ; )
Senast redigerat av MIKK0 (22 oktober 2007)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

study
772 Inlägg
22 oktober 2007
okej allt på ebay är kanske inte bra men man ska ändå inte dra alla över en kant. syns man inte så finns man inte skulle jag vilja säga. sedan finns det de som syns men inte finns. men det är en annan sak.

seriöst det finns företag som enbart lever på ebay. varför skulle det inte vara säkrare man ser ju hur tidigare personer har upplevt köp leverans med mera. så mycket bättre än att beställa i från något svenskt företag.

man kan inte jämföra ebay mot att handla överdisk.
men den som fortfarande vill betala överpris på saker och ting så fort sätta handla som vanligt. som det en gång har varit så ska det alltid vara.

Designer.
1 260 Inlägg
22 oktober 2007
moose46019 skrev:
okej allt på ebay är kanske inte bra men man ska ändå inte dra alla över en kant. syns man inte så finns man inte skulle jag vilja säga. sedan finns det de som syns men inte finns. men det är en annan sak.

seriöst det finns företag som enbart lever på ebay. varför skulle det inte vara säkrare man ser ju hur tidigare personer har upplevt köp leverans med mera. så mycket bättre än att beställa i från något svenskt företag.

man kan inte jämföra ebay mot att handla överdisk.
men den som fortfarande vill betala överpris på saker och ting så fort sätta handla som vanligt. som det en gång har varit så ska det alltid vara.

Finns många saker jag hellre köper över disk än över nätet, sen finns det saker som jag köper över nätet med. Men vissa saker tycker jag är bäst att köpa över disk, så man kan få hjälp, snabb servis om nått går sönder etc. Och det betalar jag gärna ett par kronor extra för, att man vet att man får hjälp direkt om det händer nått är en säkerhet som är värt mycket enligt mig.

Sen jämförde jag ebay med blocket, men sa att jag hellre köper vissa saker över disk wink
Senast redigerat av MIKK0 (22 oktober 2007)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 oktober 2007
Nu vet jag inte hur det ser ut på 535, men min 325 E36:a har två rör in i dämparen och där har man bekymmer nr 1...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

654 Inlägg
22 oktober 2007
Ebay är bara skit?!
Sen när?
Bara oseriösa företag som finns där - sen när?

Allså,Ebay är som vårat blocket,fast några miljoner ggr större eller nått sånt.
Och oavsett du köper en vara över blocket eller genom Ebay så finns det risker med att det kan va en skit vara.
Men sen så MÅSTE det sägas at Ebay även är ett GRYMT ställe att hitta bra och billiga grejer på.
Oavsett om det är bildelar eller sexiga trosor.

Ett tips vad gäller Ebay är att handla av företag som fått bra kommentarer och även har en "ordentlig" hemsida.
Då löper man mindre risk att bli blåst för att det dimper ned en skit produkt.

Och gällande på ståendet om att det bara är oseriösa företag som finns på Ebay:ABSOLUT INTE!!
Ebay är inte en av världens största marknads platser utan anledning..och den anledningen är inte pga dom oseriösa skit företagen!

turboabstinens
442 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
torpis skrev:
Nu vet jag inte hur det ser ut på 535, men min 325 E36:a har två rör in i dämparen och där har man bekymmer nr 1...

Har redan egenbyggt 3" så så långt är det lugnt (även om in verkar vara 2,5" på dom flesta dämparna på ebay).

Jo risken att beställa på Ebay finns ju självklart, har beställt förr och om man håller sig till företag så funkar det bra (förutom att leveranstiden kan bli lång, har ett paket som är mellan USA och Sverige någonstans just nu...).

Det jag funderar på är kvalitén, kan ju vara bara ett rör rakt igenom och då låter det kanske inge vidare.. Om någon har erfarenheter så vore det guld värt!

ocertifierad klåpmekare

IT-Tekniker
376 Inlägg
22 oktober 2007
Självklart Blida, alla håller med dig.

Åter till frågan varför ingen köper det.

Visst, folk köper det, och det kan vara bra eller så kan det vara skit, och är det skit så har du betalat mycket pengar för lite metallskrot.

Tänk på, fraktkostnad, tullkostnad med mera. Varan kostar inte bara det priset som står på Ebay.

turboabstinens
442 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
billy skrev:
Självklart Blida, alla håller med dig.

Åter till frågan varför ingen köper det.

Visst, folk köper det, och det kan vara bra eller så kan det vara skit, och är det skit så har du betalat mycket pengar för lite metallskrot.

Tänk på, fraktkostnad, tullkostnad med mera. Varan kostar inte bara det priset som står på Ebay.

Har beställt förr och vänner har beställt, brukar ändå bli redigt mycket billigare än från Sverige med frakt och eventuella avgifter inräknade.

ocertifierad klåpmekare

IT-Tekniker
376 Inlägg
22 oktober 2007
bluelight skrev:
Har beställt förr och vänner har beställt, brukar ändå bli redigt mycket billigare än från Sverige med frakt och eventuella avgifter inräknade.

Okej, det var precis det jag inte sa någoting om i min post.

Jag sa bara: Tänk på de extra (dolda) avgifterna. smile

Sök