2391
Sök

Blinka med helljuset mot ett rödljus..??

Whitetrash
589 Inlägg
26 oktober 2007
tias aka katten skrev:
__Marcus skrev:
tias aka katten skrev:

tycker inte det flyter på bra här...åker från romme till bullermyren, tar ibland uppåt en halvtimme pga nån sopa som inte kan köra rondel...

Är väl närmare två mil att åka den biten, övergripande 50-vägar. Så lägger du på tiden du hade fått stå vid rödljus då det inte går att blinka ordning på dom, så har du nog fått köra i säkert 45 minuter.

2 mil...vilken väg då?  åker förbi maxi å raka vägen...är 50 från maxi å te bullermyren, men alltid stopp i rondellen vid maxi...å när tusan ska folk fatta att det är 70 i rondellen vid värdshuset

jaha men då tog du i lite med 30 minuter.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

1 661 Inlägg
26 oktober 2007
Kan inte dem som påstår att det går blinka sig till grönt ljus ta en promenad med en strålkastare och blinka på stoppljusen och filma detta så syns det ju ifall det funkar.

245 Inlägg
26 oktober 2007
__Marcus skrev:
tias aka katten skrev:
__Marcus skrev:

Är väl närmare två mil att åka den biten, övergripande 50-vägar. Så lägger du på tiden du hade fått stå vid rödljus då det inte går att blinka ordning på dom, så har du nog fått köra i säkert 45 minuter.

2 mil...vilken väg då?  åker förbi maxi å raka vägen...är 50 från maxi å te bullermyren, men alltid stopp i rondellen vid maxi...å när tusan ska folk fatta att det är 70 i rondellen vid värdshuset

jaha men då tog du i lite med 30 minuter.

nopp

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

654 Inlägg
26 oktober 2007
Hardjim skrev:
Kan inte dem som påstår att det går blinka sig till grönt ljus ta en promenad med en strålkastare och blinka på stoppljusen och filma detta så syns det ju ifall det funkar.

Bra förslag!
Så, någon som bor vid ett levande rödljus?

SKÅNING
1 215 Inlägg
26 oktober 2007
det brukar slå om när man gör det men man vet ju inte om det är en tillfällighet,

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Oseriös Aktör
592 Inlägg
26 oktober 2007
Robban 245 skrev:
LordGlassboet skrev:
Robban 245 skrev:

Du får ta en tur hir så ska du få svart på vitt att de finns! smile

Tror knappast att de är ren tur hela tiden att de slår om då ja åker hem på nätterna från jobbet å blinkar me hellyset mot trafiklyset..När de blir så vid dom fleta korsningarna ja passerar.

Är rätt säker jag me på att de inte bara är tur, men dock helt säker på att de inte beror på ditt blinkande. Inte tänkt på att de är en slinga som KÄNNER AV att du kommer, och slår om då, även hur mycket du hinner blinka eller ej innan de blivit grönt.

morons...

Induktion is the shit

Isof så har dom satt ut de på olika längder under vägen :)Verkar rätt komist de oxå...Prata me en gubbe som jobbar på Gävle energi å han sa att de finns i vissa men de håller på att bytas ut nu mer.

njaeh för det var på ett så långt avstånd så det kan inte ha funnits slinga

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
26 oktober 2007
är säkert 20:de gången en sån här tråd är uppe och nej det funkar inte. hålen är luftningshål!!!

/Street

1 639 Inlägg
26 oktober 2007
Vill man åka omkring och flörta med trafikljusen så får man väll göra det, att man sedan framstår som en bonnamupp med noll koll får man på köpet !

Trafikljus har aldrig varit ljusstyrda, det vanligaste och enklaste systemet är induktansslingor i vägbanan i kombination med tidsstyrning...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Oseriös Aktör
592 Inlägg
26 oktober 2007
ok. nu är det bekräftat att i vårt härliga Finland finns det gamla system som ännu är i funktion med  ljusstyrning
Senast redigerat av Finnmerchant (26 oktober 2007)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Leg. Spådam
816 Inlägg
26 oktober 2007
Bara jag som tycker att alla som blinkar med helljuset när de är helt ensamma på vägen, och sen tror att det är blinkandet som gör att det slår om, och inte det faktum att sensorn i marken känner av bilen, och att det inte finns några andra? Jag menar, ni kan prova hur många gånger ni vill, men så länge ni är ensamma kan ni inte bevisa att det skulle sitta ljuskänsliga sensorer i stolparna eftersom det är omöjligt att bevisa att det inte är en sensor i marken som känner av bilens tyngd. Och artikeln gav ju det rätta svaret för länge sen.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

volvoraggare
4 776 Inlägg
26 oktober 2007
det finns ju sånadär tillfälliga trafikljus som man sätter upp vid tillfälliga vägarbeten. där sitter det ju en fotocell som läser av när bilen kommer. kan helljuset påverka denna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
26 oktober 2007
Merclone skrev:
Bara jag som tycker att alla som blinkar med helljuset när de är helt ensamma på vägen, och sen tror att det är blinkandet som gör att det slår om, och inte det faktum att sensorn i marken känner av bilen, och att det inte finns några andra? Jag menar, ni kan prova hur många gånger ni vill, men så länge ni är ensamma kan ni inte bevisa att det skulle sitta ljuskänsliga sensorer i stolparna eftersom det är omöjligt att bevisa att det inte är en sensor i marken som känner av bilens tyngd. Och artikeln gav ju det rätta svaret för länge sen.

det är ju länge man vetat om det där med trafokljusen. inte fan är dom ljusstyrda i varje fall

285 Inlägg
26 oktober 2007
Merclone skrev:

rätt på allt utom en punkt. det är inte bilens tyngd dom känner av. det är metallen den känner av.

en satans jävla Volvo.

volvoraggare
4 776 Inlägg
26 oktober 2007
Ravestream skrev:
Merclone skrev:

rätt på allt utom en punkt. det är inte bilens tyngd dom känner av. det är metallen den känner av.

som en slags magnet typ eller

2 Inlägg
26 oktober 2007
Utomlands så finns det ett system med radiosändare (eller IR), som utryckningsbilar mm använder. Vet ej om det finns i sverige. Hursomhelst så slår ljuset om till grönt, och alla andra får rött. Jag vet att det låter som rena James Bond -prylen, men jag har bla kollat på tillverkarens hemsidor... kommer bara inte på vad det hette nu. Det är iaf förenat med dryga böter, och fängelse om man förosakar en olycka med denna pryl.

EDIT: är visst IR och heter MIRT, kan hända att gamla versioner av denna mottagare kan reagera på ljusblink från helljuset. Men nya ska vara kodade, ungefär som en avancerad fjärr... bygg din egen och testa vettja ;-)
Senast redigerat av errre (26 oktober 2007)

379 Inlägg
26 oktober 2007
Förstår inte varför den här tråden finns egentligen?. Hur jobbigt är det att trycka ner bromsen och kopplingen, stanna, lägga i ettan och vänta på att det slår om till grönt?! Tar inte så jäkla lång tid

Men men...

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

2 Inlägg
26 oktober 2007
AttackMedic skrev:
Förstår inte varför den här tråden finns egentligen?. Hur jobbigt är det att trycka ner bromsen och kopplingen, stanna, lägga i ettan och vänta på att det slår om till grönt?! Tar inte så jäkla lång tid

Men men...

Vi är väl alla miljövänner som inte önskar använda gasen i onödan smile

1 639 Inlägg
27 oktober 2007
ironhead skrev:
det finns ju sånadär tillfälliga trafikljus som man sätter upp vid tillfälliga vägarbeten. där sitter det ju en fotocell som läser av när bilen kommer. kan helljuset påverka denna

Om det är en fotocell så ska du få 1000000 kronor av mig !
DET ÄR en radar med radiokommunikation mellan ljuset i andra änden.

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

4 554 Inlägg
27 oktober 2007
på vanliga fasta stolpar är det inte ljuset från strålkastarna som kör att de slår om utan det är slinger i asfalten, om ni går och kollar så ser ni på vissa ställen att det är utskuret i asfalten där dessa slingor ligger MEN! för att underlätta för utryckningsfordon så har man på rödljus nära utrycknings stationer antingen en sändare i bilen eller en sensor som sitter en bit in i stolpen(för att dagsljuet inte ska påverka) som reagerar på starkt ljus dvs utryckningsfordonens blixtrande ljus och då kan man med vanlig bil blinka med helljusen för att få dom att slå om. men som sagt dessa sensorerna sitter inte på alla stolper så därför funkar det inte alltid och sen måste man göra de vid rätt avstånd så att ljuset når in till sensorn för abulanser har ju blixtljus på taket tex och de blir en annan vinkel in då 

detta är bara min uppfattning av de men jag tycker den känns vettig

Pan
27 oktober 2007
Utomlands så finns det ett system med radiosändare (eller IR), som utryckningsbilar mm använder. Vet ej om det finns i sverige. Hursomhelst så slår ljuset om till grönt, och alla andra får rött. Jag vet att det låter som rena James Bond -prylen, men jag har bla kollat på tillverkarens hemsidor... kommer bara inte på vad det hette nu. Det är iaf förenat med dryga böter, och fängelse om man förosakar en olycka med denna pryl.

EDIT: är visst IR och heter MIRT, kan hända att gamla versioner av denna mottagare kan reagera på ljusblink från helljuset. Men nya ska vara kodade, ungefär som en avancerad fjärr... bygg din egen och testa vettja ;-)

Jag läste om någon snubbe som köpte en sådandär grej på ebay och använde när han skulle åka till jobbet. Körde med det en ganska lång tid innan någon kom på honom big_smile

Sök