3351
Sök

R32 eller type r ?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
27 oktober 2007
Overmann skrev:
Jag hade nog valt Hondan. Om man bara skulle jämfört Golf GTI mot Golf R32 hade jag tagit GTIn alla dagar. De flesta VAG jag kört med V6:a i fronten har upplevts som väldigt understyrda vilket är något jag själv hatar. Dessutom har jag läst ett par tester där GTIn är snabbare runt bana. Tror V6-golfar är mest för folk som gillar bling bling wink.

Har du provat en syncro/R32? känner ingen mer understyrning än en Gti Med FWD
Med 4-motion kan du ställa om 4-hjulsdriften också om man vill ha ännu mer skoj...

7 120 Inlägg
27 oktober 2007
NIzmO skrev:
Aerodynamik skrev:
Ohfan, trodde den hade R6 Turbo. tongue

Rak 6:a med turbo? tror nån mer tänker på Skyline här wink

Finns fler bilar än Skyline som har turbo sexa wink

Smurfen
103 Inlägg
27 oktober 2007
Beror ju lite på resten oxå. R32 behöver du inte göra mycket med. Har det mesta orginal. Snygg front. Snyggt bakparti med dubbla puffare. Stora hjul. Bra väghållning. Bra komfort. Snygg design i bilen. Gött motorljud. Bra gång. 241 hästars 3,2liters Rak Vsexa på 24 ventiler. 13grader mellan cyl. Civic kan jag inget om. lockar inte mig.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
28 oktober 2007
vad väger civicen? jag vet att att golfen är en jävla blyklump :o

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 oktober 2007
jag hade satsat på golfen helt klart.. och jo R32 har turbo.. du kan ju inte jämföra den med gti.. men satsa på R32 tycker jag togge

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
28 oktober 2007
GurraG skrev:
jag hade satsat på golfen helt klart.. och jo R32 har turbo.. du kan ju inte jämföra den med gti.. men satsa på R32 tycker jag togge

R32 har ingen jävla turbo! Det är en 3,2l VR sexa på c.a 250kusar.

GTi:n har därimot turbo, då är det en 2.0l tubomatad maskin på 200kusar.

406 Inlägg
28 oktober 2007
VWSmurfen skrev:
Beror ju lite på resten oxå. R32 behöver du inte göra mycket med. Har det mesta orginal. Snygg front. Snyggt bakparti med dubbla puffare. Stora hjul. Bra väghållning. Bra komfort. Snygg design i bilen. Gött motorljud. Bra gång. 241 hästars 3,2liters Rak Vsexa på 24 ventiler. 13grader mellan cyl. Civic kan jag inget om. lockar inte mig.

RAK V6:a? wink du menar V6:a ?! =P civicen har 2.0l 4:a 190nm 200hk varvstop vid 8300varv. rätta mig om jag har fel big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 oktober 2007
Gujen skrev:
RAK V6:a? wink du menar V6:a ?! =P

Vad står VR6 för?

Det är ingen vanlig V6'a wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 oktober 2007
John87 skrev:
Gujen skrev:
RAK V6:a? wink du menar V6:a ?! =P

Vad står VR6 för?

Det är ingen vanlig V6'a wink

VR6= Vinkelrät 6:a ~ Rak V6:a i princip en V6:a under ett och samma topplock 15graders lutning på cylindrarna...

R32:an har så vitt jag vet en vanlig V6 VR6 slutades tillverka för ett bra tag sen nu...

1 827 Inlägg
28 oktober 2007
Civic Type R.

10 gånger mer körmaskin än R32an.

Mitt tips är att du provkör båda och sen bestämmer själv. Just det... Ska du vara ekonomisk, vilken tror du sörplar mest? en V6 som drar en bil på nästan 2 ton eller en 2l civic?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

509 Inlägg
28 oktober 2007
Hondan är ju så vanlig! r32:an ser man ju inte så ofta!

Got VTEC?
1 593 Inlägg
28 oktober 2007
CTR såklart. Om du åker till en återfösäljare av Honda och provkör en CTR så kommer du inte kunna sluta le o skratta medans du provkör bilen. Du kommer att tycka att den är så sjukt rolig och underbar att köra, du kommer helt enkelt bli kär i den. Den är inte alls så vanlig som vissa tror. Jag vet inte alls mycket om Volkswagen bilarna så jag kan inte säga något om R32:an.

Men en sak kan jag säga om CTR:en    It's a hell of a car. wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Bobo
28 oktober 2007
Eisenhut skrev:
Civic Type R.

10 gånger mer körmaskin än R32an.

Mitt tips är att du provkör båda och sen bestämmer själv. Just det... Ska du vara ekonomisk, vilken tror du sörplar mest? en V6 som drar en bil på nästan 2 ton eller en 2l civic?

10 gånger.... snacka om att du är insnöad på Honda

9 108 Inlägg
29 oktober 2007
Har inte provkört Golfen men det är för att den helt enkelt inte lockar mig alls, tycker den ser ut som en vanlig golf.. Hondan är mer hardcore som någon sa, hade valt den alla dagar i veckan! Brutal gokartkänsla.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
29 oktober 2007
CTR väger 1280 kg, 200hk/196nm
På med ett catback samt öppet filter och du vill inte göra annat än gasa dagarna långa...

"Unloaded"
1 557 Inlägg
29 oktober 2007
civic skrev:
På med ett catback samt öppet filter och du vill inte göra annat än gasa dagarna långa...

På med ett catback? varför inte byta hela avgassystemet till något hottare, samt kammarna, etc. och eventuellt mappa ut de extra ponnysarna, är inte så het på sug-trim, men det kan nog bli en vacker effekt-ökning där iaf. Går dessa go-carts(Vet ej så mycket om V-tec) att Etanol-konvertera så har du ju even more power to gain.

Golfen har roligare grundljud, men du kan få fint ljud i de flesta bilar, om en Saab kan låta brutalt så kan garanterat en Honda det också!

"When innovation meets passion!"

1 827 Inlägg
29 oktober 2007
Mechanimal skrev:
civic skrev:

På med ett catback? varför inte byta hela avgassystemet till något hottare, samt kammarna, etc. och eventuellt mappa ut de extra ponnysarna, är inte så het på sug-trim, men det kan nog bli en vacker effekt-ökning där iaf. Går dessa go-carts(Vet ej så mycket om V-tec) att Etanol-konvertera så har du ju even more power to gain.

Golfen har roligare grundljud, men du kan få fint ljud i de flesta bilar, om en Saab kan låta brutalt så kan garanterat en Honda det också!

Byter du grenrör, filter,  kattersättare, katback och Kammar och mappar det så har du över 220 hk på hjulen, det är otroligt mycket för en 2l sugmotor. Och visst fan låter dom gott då...

http://www.youtube.com/watch?v=9q-nyMuMP5c

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Byfåne
368 Inlägg
29 oktober 2007
Säger bara HPA..

Kolla denna film:
http://www.youtube.com/watch?v=SXAgnhJKbQY

One man army
23 Inlägg
29 oktober 2007
Har aldrig provkört en R32 men jag kan nästan garantera dig att du inte kommer bli besviken på en CTR.. smile Liten leksak som är smidig och snabb!

Kör om mig and it's on punk =o)

Got VTEC?
1 593 Inlägg
29 oktober 2007

wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Sök