Bara ett djur

Alfred_E_Neumann
26 oktober 2007 · 53 Inlägg

Måste bara berätta om ngt märkligt, ingen hund, men ett djur som jag hittade i trädgården för länge sen, vild och mycket skadad, döende, kolsvart och jäkligt stor, jag kunde inte komma nära, jag började med att lägga ut mat, torrfoder och ibland köttstycken, efterhand så växte förtroendet, efter 2 veckor så kunde vi titta på varann utan att djuret stack iväg, han satt kvar och granskade mig med sitt enda öga, halva huvudet var uppsvällt och sargat, jag såg att han haltade, men nu linkar han iväg lugnare när jag visar mig, stannar efter några meter och ser sig om, en blick tillbaka till mig för att se om jag följer efter, efter ytterligare nån vecka så kan jag sitta 2m från djuret, när han äter, jag ser framsteg med hans skador,han verkar friskare, mer vaksam och alert, efter ytterliggare nån dag så tillåter han att jag sitter vid hans sida när han äter, och nu går det snabbt, han tar maten från min hand, och nu är det bara en fråga om att röra vid varandra.
Jag låter honom lukta på min hand varje gång vi närmar varandra, sittande på huk för att göra mig så liten som möjligt, jag vinner förtroende, nu plötsligt kan jag stryka honom på huvudet, som ser för djävligt ut, många veckor med en nu fortfarande stor böld som hänger över ena ögat - omöjligt för honom att se. Vi tittar nöjt och nyfiket på varandra och jag håller mig fortfarande reserverad, snart så stryker han sig mot mig kurrande och nöjd, jag smekar hans kropp och provar att hålla fast honom lätt, han stannar och tittar på mig med smala njutande ögon - nu är vi ett!!!
Jag lockar honom mot vårt hus, sakta men säker så vågar han sig in i vårt hus, hela tiden fokuserad på mig, vårt band, vårt förtroende är orubbligt, det tar inte många dagar förrän han ligger i mitt knä.
Jag lyckades pressa ut varbölderna i hans kropp, tvättade honom och han fick till slut synen åter på det ögat som jag trodde var förlorat.
Vi hade nån högre kommunikation, han "pratar" med mig, han vet när det inte finns mat, han protesterar högljutt, jamsar på ett speciellt sätt när han vill ut, öppnar dörrar, etc...
Jag tog honom i min famn och vägde honom tillsammans med mig, han vägde 12 kg när han var fullt frisk.
Jag såg honom sittande på vår trappa - kungen - ingen vågade kaxa, jag såg faktiskt hundar gnälla vid blotta anblicken, karisman från detta magnifika djur var obeskrivligt, jag har aldrig sett dess like och kommer sannolikt aldrig få se detta igen, Jag döpte honom till "Mojje" jag fick förmånen att dela ditt liv i 1 1/2 år innan du kom hem med punkterad lunga, sprucken mjälte och tung andning - antagligen en bil, jag glömmer aldrig resan till djursjukhuset, där jag tvingades ge tillstånd till sprutan som gav dig evig vila.
En enorm svart vildkatt blev tam, som hette Mojje.
Vila i frid!!!

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm
Mercedes SLK 55 Kleemann "McLaren killer" (2006)
Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2007 · 26 164 Inlägg

...och där började jag gråta.
Kom genast på hur kort tid det är kvar av vår egen katt. Haft honom i snart 10
år och så mycket äldre blir inte en del. Vissa blir 20. Andra blir inte ens 10 sad

Rip.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
richardoo290 VOLVO for life..
26 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

de som lät så fint i början.. och sen blir slutet förstört sad

Senast redigerat av richardoo290 (26 oktober 2007)

jinxs 90mil+ på en tank.
26 oktober 2007 · 484 Inlägg

Jag började också grina och då hade jag knappt kommit till slutet." hade en känsla hur det skulle sluta"

Jag lider med dej, har själv förlorat fyrbenta kamrater.

Senast redigerat av jinxs (26 oktober 2007)

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
richardoo290 VOLVO for life..
26 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

fick ni nånsin reda på vart skadan kom ifrån? hmm

Hmm.
26 oktober 2007 ·

:'(...

Har du bilder på honom?

richardoo290 VOLVO for life..
26 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

en 12kg katt är endå en jävla stor katt va?

Rlundgren Långtradarchaffis
26 oktober 2007 · 224 Inlägg

usch är inget roligt det där sad Vi fick avliva våran vovve i sommras..3.5 år gammal pga skador..det är hemskt.  Det var världens bästa vovve!   

Man binder sig så mycket till husdjur, det blir som en familje medlem, det är alltid lika tråkigt o behöva förlora ett husdjur sad

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Nordh ><((((º>
27 oktober 2007 · 115 Inlägg

Jag vill ge dig nått.. En peng kanske? Dagens ros? Nått fint iallafall.

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

Rlundgren skrev:
Man binder sig så mycket till husdjur, det blir som en familje medlem, det är alltid lika tråkigt o behöva förlora ett husdjur sad

jaa det är nästan sjukligt vad man binder sig till husdjuren... som min och farsans hund (som bor hos farsan) känns det som att jag skulle kunna riskera livet för... och det är alltid lika tråkigt när dom måste tas bort eller liknande... våran förra hund vart påkörd av tåget men vart mkt skadad i ett ben.. vi tänkte göra ett försök och hoppas på att det läkte och jag låg vid hundens sida dag som natt nästan.. ville inte släppa den ur sikte men till slut så tog vi bort den för vi tyckte att det inte vart bättre och att det var synd att hunden skulle plågas av smärtor ifall det inte vart bättre... det är fan det värsta jag varit med om tror jag sad


och till trådskaparen: som du säkert fattar så lider jag fruktansvärt med dig så jag vet hur det känns sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
blacken
27 oktober 2007 ·

Det är alltid lika tråkigt när ett djur som man får en sådan kontakt med dör. Men du får se det så här, att du gav han ett mycket bra liv och tillvaro den tid som du hade han. Och jag tycker att det var väldigt fint av dig att ta hand om Mojje på det sättet som du gjorde. Det är inte många människor som skulle gå den "extra milen" för ett djur som du gjorde. Sådant agerande måste ge massor av pluspoäng någonstans någon gång.

Senast redigerat av blacken (27 oktober 2007)

Niinaskyline
27 oktober 2007 · 455 Inlägg

Kände me hur tårarna ville smyga sig ut sad Beklagar verkligen sorgen!
Har en liten kisse hemma på 7år, hon är lite speciell. Så hoppas att jag har henne flera år till .

Hagelind
27 oktober 2007 · 177 Inlägg

Sånt där kan vara riktigt tufft... Vet själv när vi har varit tvungna att ta bort djur... Har katter, Hundar och Hästar hemma på gården... Sjävl så rider jag inte men blev ändå ledsen när vi var tvugna att ta bort hästen på gården för att den inte kunde stå.. Den fick nog nåt fel på korsryggen bara släpade bakbenen bakom sig.. Man lär känna djuren bra fast jag inte rider eller nåt sånt (syrrans häst) men jag brukade ju vara i stallet o hålla henne sällskap..  tycker du ska försöka se det som att du gjorde det bättre för honom genom att låta honom somna in istället för att han ska behöva lida av smärtorna efter en hel massa operationer. Sånna som du kommer få ett plus i kanten nån gång...

Gujen
27 oktober 2007 · 406 Inlägg

rörande historia.... sad

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
nosferato
27 oktober 2007 · 439 Inlägg

så kan det bli,du gjorde rätt med allt,bävar för den dan katten (satan) ska somna in,han e bara tre år nu,men den dan kommer väl när man ska välja..för djurets bästa el mitt välbehag.

old,low and slow....
HOLLELLE
27 oktober 2007 · 409 Inlägg

riktigt rörande historia. massa creds till folk som dig!

FreddeK
27 oktober 2007 ·

det där var och kommer alltid förbli kärlek!

decib3L Körv
28 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

sad

Fick ha min lilla Trisse i fem år innan han blev förgiftad sad sad sad

Truckdriving Man
my740is-fantastic
28 oktober 2007 · 284 Inlägg

Usch.. har en katt på ett år och en häst på 2. Förhoppningsvis lång tid kvar tills dom försvinner men den dagen altså.. Fy fan. hmm

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
wieger
28 oktober 2007 · 511 Inlägg

Väligt bra skrivet, men är de bara jag som inte fattar vad de var för djur?

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang