Någon som är kristen?

richardoo290 VOLVO for life..
17 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Deathcore skrev:

ATMTA skrev:
...  jag säger att jag inte är medlem i svenska kyrka punkt slut. kollar man i registret så finns jag inte med. jag är inte döpt osv..

tongue

Jamen är du inte döpt så är det ju klart! smile

alla sveriges barn är inte döpta vettu, känner många som inte är det.. hmm

Big_JN
17 januari 2008 · 2 126 Inlägg

blacken skrev:

saab9_3turbo skrev:
Kristendomen kommer dö ut... Men jag har inget emot kristna i allmänhet, men att säga att vi försöker utrota kristna är nog lite omvänt... Det var ju kristna som döda "häxorna", Kasta ner dem för stupet och flyger de så är de häxor....

Näe du kristendomen kommer inte att dö ut. Och visst har det gjorts försök att utplåna den kristna läran. Ifrån Romarriket till kommunismen ( typ Mao, Pol Pot, Stalin, mm, mm.
Det var den katolska läran ( inkvisitationen)som stod för häxbränningar osv... Inte den kristna läran.

Så du menar fortfarande att Katoliker inte är kristna?
Dom följer ju biblen hårdare än många andra kristna sekter!!!

AAA7
17 januari 2008 · 36 Inlägg

Deathcore skrev:

AAA7 skrev:
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/

Wow, jag trodde jag var ensam av att se världens bästa film.

Alltså gott folk, har ni inte sett den här filmen har ni inte ett fulländat liv.

Ta eran tid och kolla på den. Over and out.

den är helt sjuk asså.. synd att dem flesta bara kollar på början av den filmen och sedan stänger av....är man inte öppen eller rättare sagt trångsynt så är det väl deras val...

smile

FL3JM Inga konstigheter
17 januari 2008 · 2 064 Inlägg

H O K U S     P O K U S   säger jag bara. tongue

Senast redigerat av FL3JM (17 januari 2008)

AAA7
17 januari 2008 · 36 Inlägg

ATMTA skrev:

AAA7 skrev:
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/

http://tektonics.org/copycat/osy.html    :rolleyes:


Sen fanns det en väldans massa andra artiklar osv....


Vilka är dem som har gjort videon du visade?

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist


Denna har jag själv inte läst (inte hela iaf..)

http://www.realtruth.org/articles/07060 … QgodIiS41g


Vill bara påpeka att vara försiktig med vad man säger och väljer att lita på..  Det finns så mycket så kallad "information" om olika saker o ting. Som baserar sig en bit av en text.. men om man läser hela texten (eller boken) så förstår man vad dem verkligen vill säga med just  "den" texten någon annan citerade och fick ut en helt annan tolkning.


Jag vet att det finns en person som vill visa att alla världens religioner är en och samma i grunden. Kommer tyvärr inte ihåg namnet eller vad det han tror på kallas.. men det liknar mycket zeitgeist, nu när jag kollade på filmen.
Och han grundar sig på enbart lite text bitar av olika religioner, som han sedan sätter ihop och berättar det som om det var så. Han utgår alltså från sin egen teori och "klipper" lite här o där för att få sin teori att verka stämma..  hoppas ni förstår.. hehe :P

Förstår fullt ut vad du menar... den filmen är på ett sätt att man till och med ifrågesätter själva filmen p.g.a av att han är så rak. 

Nu menar jag inte att alla MÅSTE se på denna film.. Del 1 består av att motbevisa religioner... jag själv tror på något men har inga bevis.... sanningen för mig är att ingen har svaret... vem bestämmer vad som är rätt och fel? 

strunta i del 1 om det nu är så känslig med religionsdelen av filmen... men kolla på resten, kolla den nya valutan som disktueras b.l.a.  Amero.. sök på google... Kolla NAU ( North American Union)

Kolla upp släkten rothschild t ex. han snackar om saker som fick i våran vardag och mycket mer.  Allt från mellanöstern problemen, till wtc 9/11, till första världskriget, till chip under huden som ID-kort/kreditkort där det inte nämns att de har radiofrekvens.

Tycker någon sedan att det är skitsnack t ex. så är det ens egen åsikt. Jag säger inte att någon MÅSTE tycka som mig eller andra här som sett denna film, men jag vill ge alla chansen att se den här filmen.  Det finns idag stora tecken eller levande bevis på att det lutar åt fel håll. Först kanske man tycker att

ALLA HAR RÄTT TILL SINA ÅSIKTER I POLITIK OCH RELIGION OCH DESSA TVÅ SAKER SKA INTE BLANDAS IHOP.


jeklar mkt text, brukar oftast inte palla att skriva så mycket i forum hehe.
:)

richardoo290 VOLVO for life..
17 januari 2008 · 2 113 Inlägg

AAA7 skrev:

Deathcore skrev:

AAA7 skrev:
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/

Wow, jag trodde jag var ensam av att se världens bästa film.

Alltså gott folk, har ni inte sett den här filmen har ni inte ett fulländat liv.

Ta eran tid och kolla på den. Over and out.

den är helt sjuk asså.. synd att dem flesta bara kollar på början av den filmen och sedan stänger av....är man inte öppen eller rättare sagt trångsynt så är det väl deras val...

smile

lite sjuk i början, men riktigt jävla bra! inget för trångsynta som du sa big_smile
så ser ja världen lite idag, människor som inte vet bättre litar på relion/media/ledarskapet
.. tycker man kan öppna ögonen och tänka sj!

saab9_3turbo
17 januari 2008 · 173 Inlägg

Kristendomen är ju en fin religon, även fast jag inte tror på den.

Men om t.ex. ert barn, som är bara 7 år,  är döende och frågar om döden? Jag skulle också säga att det finns en gud som kommer ta hand om dig osv. Bara för att trösta, även fast jag vet att de inte är sant..

Men så är det ju med jultomten också wink

blacken
17 januari 2008 ·

Big_JN skrev:

blacken skrev:

saab9_3turbo skrev:
Kristendomen kommer dö ut... Men jag har inget emot kristna i allmänhet, men att säga att vi försöker utrota kristna är nog lite omvänt... Det var ju kristna som döda "häxorna", Kasta ner dem för stupet och flyger de så är de häxor....

Näe du kristendomen kommer inte att dö ut. Och visst har det gjorts försök att utplåna den kristna läran. Ifrån Romarriket till kommunismen ( typ Mao, Pol Pot, Stalin, mm, mm.
Det var den katolska läran ( inkvisitationen)som stod för häxbränningar osv... Inte den kristna läran.

Så du menar fortfarande att Katoliker inte är kristna?
Dom följer ju biblen hårdare än många andra kristna sekter!!!

Katolicismen följer inte Bibeln särskilt bra. Det är skillnad på liturgien i Katolska läran och den kristna läran.

Big_JN
17 januari 2008 · 2 126 Inlägg

blacken skrev:

Big_JN skrev:

blacken skrev:

Näe du kristendomen kommer inte att dö ut. Och visst har det gjorts försök att utplåna den kristna läran. Ifrån Romarriket till kommunismen ( typ Mao, Pol Pot, Stalin, mm, mm.
Det var den katolska läran ( inkvisitationen)som stod för häxbränningar osv... Inte den kristna läran.

Så du menar fortfarande att Katoliker inte är kristna?
Dom följer ju biblen hårdare än många andra kristna sekter!!!

Katolicismen följer inte Bibeln särskilt bra. Det är skillnad på liturgien i Katolska läran och den kristna läran.

E du väck eller?!
Den katolska kyrkan e den äldsta kristna läran! Om inte dom följer biblen så vet ifan vem som gör det!!!
Du hittar fan bara på saker!!!

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
17 januari 2008 · 171 Inlägg

Jag var det tills jag fick reda på att skyddsänglar toppar bara 190km/h...
DVS därefter hjälper dom dej inte"!

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
ATMTA
17 januari 2008 ·

AAA7 skrev:

ATMTA skrev:

AAA7 skrev:
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/

http://tektonics.org/copycat/osy.html    roll


Sen fanns det en väldans massa andra artiklar osv....


Vilka är dem som har gjort videon du visade?

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist


Denna har jag själv inte läst (inte hela iaf..)

http://www.realtruth.org/articles/07060 … QgodIiS41g


Vill bara påpeka att vara försiktig med vad man säger och väljer att lita på..  Det finns så mycket så kallad "information" om olika saker o ting. Som baserar sig en bit av en text.. men om man läser hela texten (eller boken) så förstår man vad dem verkligen vill säga med just  "den" texten någon annan citerade och fick ut en helt annan tolkning.


Jag vet att det finns en person som vill visa att alla världens religioner är en och samma i grunden. Kommer tyvärr inte ihåg namnet eller vad det han tror på kallas.. men det liknar mycket zeitgeist, nu när jag kollade på filmen.
Och han grundar sig på enbart lite text bitar av olika religioner, som han sedan sätter ihop och berättar det som om det var så. Han utgår alltså från sin egen teori och "klipper" lite här o där för att få sin teori att verka stämma..  hoppas ni förstår.. hehe tongue

Förstår fullt ut vad du menar... den filmen är på ett sätt att man till och med ifrågesätter själva filmen p.g.a av att han är så rak. 

Nu menar jag inte att alla MÅSTE se på denna film.. Del 1 består av att motbevisa religioner... jag själv tror på något men har inga bevis.... sanningen för mig är att ingen har svaret... vem bestämmer vad som är rätt och fel? 

strunta i del 1 om det nu är så känslig med religionsdelen av filmen... men kolla på resten, kolla den nya valutan som disktueras b.l.a.  Amero.. sök på google... Kolla NAU ( North American Union)

Kolla upp släkten rothschild t ex. han snackar om saker som fick i våran vardag och mycket mer.  Allt från mellanöstern problemen, till wtc 9/11, till första världskriget, till chip under huden som ID-kort/kreditkort där det inte nämns att de har radiofrekvens.

Tycker någon sedan att det är skitsnack t ex. så är det ens egen åsikt. Jag säger inte att någon MÅSTE tycka som mig eller andra här som sett denna film, men jag vill ge alla chansen att se den här filmen.  Det finns idag stora tecken eller levande bevis på att det lutar åt fel håll. Först kanske man tycker att

ALLA HAR RÄTT TILL SINA ÅSIKTER I POLITIK OCH RELIGION OCH DESSA TVÅ SAKER SKA INTE BLANDAS IHOP.


jeklar mkt text, brukar oftast inte palla att skriva så mycket i forum hehe.
smile

Jojo, men det jag reagera på i filmen va att han baserar sig på "fakta" som inte stämmer... Det finns ju folk som tror på han rakt av och skiter i att leta själva.. sen får de en helt fel uppfattning osv..

Senast redigerat av ATMTA (17 januari 2008)

Deathcore Master
17 januari 2008 · 179 Inlägg

richardoo290 skrev:

Deathcore skrev:

ATMTA skrev:
...  jag säger att jag inte är medlem i svenska kyrka punkt slut. kollar man i registret så finns jag inte med. jag är inte döpt osv..

tongue

Jamen är du inte döpt så är det ju klart! smile

alla sveriges barn är inte döpta vettu, känner många som inte är det.. hmm

Jojo, det är jag väl medveten om, jag har många polare som inte är döpta. Hade han bara nämnt det så..

blacken
17 januari 2008 ·

Big_JN skrev:

blacken skrev:

Big_JN skrev:

Så du menar fortfarande att Katoliker inte är kristna?
Dom följer ju biblen hårdare än många andra kristna sekter!!!

Katolicismen följer inte Bibeln särskilt bra. Det är skillnad på liturgien i Katolska läran och den kristna läran.

E du väck eller?!
Den katolska kyrkan e den äldsta kristna läran! Om inte dom följer biblen så vet ifan vem som gör det!!!
Du hittar fan bara på saker!!!

Tyvärr du är lite miss informerad om det hela. Föreslår att du lär dig lite om den kristna tron. Innan du öppnar foderluckan. big_smile

Deathcore Master
17 januari 2008 · 179 Inlägg

ATMTA skrev:
Jojo, men det jag reagera på i filmen va att han baserar sig på "fakta" som inte stämmer... Det finns ju folk som tror på han rakt av och skiter i att leta själva.. sen får de en helt fel uppfattning osv..

Men sånt här kan hålla på hur länge som helst. Det finns nog motbevis mot motbevisen mot Zeitgeist med så att säga.

När jag genom ett annat community skulle få folk att inte tro på månlandningen, vilket jag inte har något som helst skäl att tro på, så kom det hela tiden motbevis mot mina motbevis som jag sen inte kan motbevisa eftersom jag inte ens kan veta om dom motbevisen är rediga fakta.   Svårt att förklara somfan..

Men vet ju aldrig i grunden vartifrån faktan kommer, det handlar för det mesta bara om att försöka skaffa sig en egna logiska uppfattningar.

ATMTA
17 januari 2008 ·

Big_JN skrev:

blacken skrev:

Big_JN skrev:

Så du menar fortfarande att Katoliker inte är kristna?
Dom följer ju biblen hårdare än många andra kristna sekter!!!

Katolicismen följer inte Bibeln särskilt bra. Det är skillnad på liturgien i Katolska läran och den kristna läran.

E du väck eller?!
Den katolska kyrkan e den äldsta kristna läran! Om inte dom följer biblen så vet ifan vem som gör det!!!
Du hittar fan bara på saker!!!

Hehe dem följer faktiskt inte bibeln särskilt bra..

Äldsta och äldsta.. dem hade skrifterna på latin förr och läste på latin, inte fattade vad dem sa förrutom dem själva.. det är nu på sista tiden som dem har börjat läsa på ett språk folket förstår.  Luther va ju han som översatte hela bibeln till ett språk som folket förstod.

Och det blev ett jädrans liv när folk förstod vad det stod i bibeln. Om tex att betala bort sina synder.. finns ingenstans i bibeln där det står så.

Sen så har katolikerna kopierat en hel del från mitraismen, klädseln, sen så tillbad mitraiesterna dem döda, fast det ändra katolikerna till att tillbe dem olika helgonen.

Själva påven säger sig vara kristus ersättare... det säger dem kanske inte rakt ut..

Hur som helst i bibeln står det inget om att påven skulle ersätta kristus..  det står däremot att efter att kristus uppstod och far till himlen så skulle den heliga anden ta hans plats, inte påven...

Varför säger jag att "påven säger sig vara kristus ersättare", är för att det stod/står, Vicarius filii dei/Vicarius kristi. Vilket betyder "kristus ersättare".

Så dem gör ganska stora tabbar när det gäller att följa bibeln!

Varför bytte dem från "Vicarius filii dei" till "Vicarius kristi" ?

Slår du ihop "VICARIUS FILII DEI" (romersa siffror) så får du talet 666, vilket tas upp i uppenbarelseboken (sista boken i bibeln...)  sen är det en massa andra saker som bevisar saker o ting... 


Hur som helst detta gillade inte katolikerna. (med tanke på att dem utpekas av själva bibeln). Så tog dem och ändra namnet till "Vicarius Kristi" för att siffran inte skulle stämma..

Kanske lite överkurs för vissa men men... ifall ni frågar.

Så tillslut. Katoliska präster lär inte ut enligt bibeln.  Vissa katoliker har säkert insätt vad som står i bibeln men vågar inte säga emot.

ATMTA
17 januari 2008 ·

Deathcore skrev:

ATMTA skrev:
Jojo, men det jag reagera på i filmen va att han baserar sig på "fakta" som inte stämmer... Det finns ju folk som tror på han rakt av och skiter i att leta själva.. sen får de en helt fel uppfattning osv..

Men sånt här kan hålla på hur länge som helst. Det finns nog motbevis mot motbevisen mot Zeitgeist med så att säga.

När jag genom ett annat community skulle få folk att inte tro på månlandningen, vilket jag inte har något som helst skäl att tro på, så kom det hela tiden motbevis mot mina motbevis som jag sen inte kan motbevisa eftersom jag inte ens kan veta om dom motbevisen är rediga fakta.   Svårt att förklara somfan..

Men vet ju aldrig i grunden vartifrån faktan kommer, det handlar för det mesta bara om att försöka skaffa sig en egna logiska uppfattningar.

Det finns alltid en sanning. Men det kan vara otroligt svårt att nå den eller se den.

Det räcker att 99,90% stämmer, men dem 0,10% som inte stämmer räcker för att veta att i slutändan så stämmer inte det dem påstår.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
17 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Tror på Gud den dagen jag ser han = ALDRIG...

C H E V R O L E T <3
Izual
17 januari 2008 · 4 571 Inlägg

No way, tror mer på spöken än på gudar.

intemartin
18 januari 2008 · 13 Inlägg

blacken skrev:

intemartin skrev:

blacken skrev:

"ja det föds ju minst 1 i*iot varje dag."  Tja, det krävs ju en för att känna igen en. big_smile

ja det var ju ett moget svar. men handen på hjärtat eller bibeln så krävs det ju inte så många hjärnceller att förstå att gud är påhittad, jag tror på helt andra saker. och gud användes ju förr som ett sätt att få svar på våra frågon, vem har satt dit dom blinkande sakerna på natthimlen ?
jo då säger man gud, vem gör så att det blåser, jo gud, det var ju lättare att bunta ihop alla frågor under ett tak och göra nån skapare ansvarig. som man då var tvungen att lyda och dyrka.

Så var det ju för, samma sak med svinkött detta betraktades först och främst som orent pgr av att det härsknade så fort i ökenvärme då fetthalten är liknande mäniskans och då höll ju får kött osv mkt längre då det hade lägre fetthalt och således så ansås det inte så bra att äta svinkött för det blev dåligt fort och gick inte att ha med på karavanerna i öknen. men idag har vi ju kylskåp så då försvinner ju liksom argumenten mot. men för så var det ju inte så konstigt att muslimer ansåg det vara ett sämre kött.

Det är ju klart att oftast är ju religion starkt knutet till nöd och fatigdom varav båda gjorde oss påminda om döden varje dag, således så får man ju fler att bli troende, i ett välmående sammhälle så behöver man inte påminnas lika starkt om detta.

Numera är det mesta förklarat vetenskapligt men inte vissa saker tex andar osv (kan säga att det spökar duktigt konstiga ljud läten, siluetter av männskor på vår gård vi har men vem fan orkar bry sig)

men så länge folk inte prackar på andra folk sin skit så är det ok med vad som helst
men då vissa som utövar religion tex kristendom, islam fanatiker krävar att alla andra ska lyda annars straffar gud dig (även om det går emot religionens grundtanke)

sen de kristna/muslimer som inte tycker att bögar ska få gifta sig
väx upp och skaffa er ett liv.

Så du kan alltså  bortom allt tvivel,vetenskapligt garantera till 100% bevisa att Gud inte finns?
Sedan det däringa med griskött, så "glömde" du trikiner och annat smått och gott som griskött kan innehålla och som inte är fullt så nyttiga att glufsa i sig.
Sedan det med bögar och läbbor, så går jag på Darwin och "moder natur" linjen.

jadu jag kan med sunt förnuft garantera att gud inte finns och du om du inte visste det så är stor del av naturriket homosexuella det är faktisk helt naturligt. och det är inte så nyttigt att glufsa i sig kött eller huve taget och jag tvivlar att det är därför de gamla karavan gubbbar och gummorna tänkte på trikiner ??

Rushman Evolution Garage
18 januari 2008 · 1 299 Inlägg

Asså varför kan inte alla bara sluta tjafsa med kristna?
Låt dom tro det dom gör det går inte att ändra på, tro mig jag har försökt.

Dom vet helt enkelt inte bättre...

Sky´s the limit...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang