1728
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

4 670 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
blir bättre o bättre smile

(nu kan man dessutom se vad det föreställer wink )

tackar mannen.. jo ska be pappa ta när jag kan ta ut henne i solen så kommer de bli kanonkort!

kevlar_soul
25 februari 2008
Har suttit och skummat igenom typ hela tråden nu.. fan vad du ligger i.. Kommer nog bli bra sen, bara du fixar läckaget!

Har dock ett önskemål och en fundering..

Mitt önskemål, ta bort de olika öglorna och metallbitarna som sticker ner i fronten, de pajjar dess råa utseende tongue Fronten i övrigt är fördjävla fin..

När jag sen läser och minns vårat samtal så pratade du om att köra med raka rör.. Vilket jag också vill göra på grund av effektökningen, men hej.. Bilen kommer inte gå igenom besiktningen utan.. Har du någon ersättningskat eller är det läge att beställa hem en? smile

Ska väl även tillägga att jag börjar gilla det gula i motorrummet mer och mer!

Jaja.. Keep it up maan!

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Har suttit och skummat igenom typ hela tråden nu.. fan vad du ligger i.. Kommer nog bli bra sen, bara du fixar läckaget!

Har dock ett önskemål och en fundering..

Mitt önskemål, ta bort de olika öglorna och metallbitarna som sticker ner i fronten, de pajjar dess råa utseende tongue Fronten i övrigt är fördjävla fin..

När jag sen läser och minns vårat samtal så pratade du om att köra med raka rör.. Vilket jag också vill göra på grund av effektökningen, men hej.. Bilen kommer inte gå igenom besiktningen utan.. Har du någon ersättningskat eller är det läge att beställa hem en? smile

Ska väl även tillägga att jag börjar gilla det gula i motorrummet mer och mer!

Jaja.. Keep it up maan!

Jo dom ska bort där nere.. har inte haft tid o riva fronten m.m för o ta bort dom! men har irriterat mig på dom med!
Katten som sitter ska rensas pga helt slut. ska se vad dom säger med den rensad.. sen kan de bli 100 cells men det blir senare de!

Har du många dämpare på ditt eller? ja har redan raka rör på mitt system! sitter en liten skitdämpare bak men det ska på japps istället där! så 3 hela vägen big_smile

danke mannen!

kevlar_soul
25 februari 2008
Tror inte bilen går igenom med rensad kat.. Tyvärr.. Men kan vara värt ett försök..

Jag har bara en katalysator och så japsdämparen.. 3 tums så klart.. Hade ju en racekat, men sålde dne istället tongue

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Tror inte bilen går igenom med rensad kat.. Tyvärr.. Men kan vara värt ett försök..

Jag har bara en katalysator och så japsdämparen.. 3 tums så klart.. Hade ju en racekat, men sålde dne istället tongue

nej kanske får 2.a på de men det spelar ingen roll tongue
Jo du sa de.. bäst o ha katt där pga böter om man bli stoppad! många lappar där!

325 Inlägg
25 februari 2008
usch vad det ser bra ut! som alltid tongue haha,den packningen var nog slut den!
m.v.h elmer

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
elmer skrev:
usch vad det ser bra ut! som alltid tongue haha,den packningen var nog slut den!
m.v.h elmer

Roligt att ni tycker det.
Jo den hade nog gjort sin sista vers

Snart ska jag åka upp o hämta nya packboxen så
det blir att montera det idag

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
nu har ja hämtat nya packboxen så nu ska ja ut o meka igen=)

Bara hoppas det funkar nu!

litet kort på den!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/265155_0r5z8j.jpg

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Nu är det inte långt kvar till det ska testas!

Ska åka och hämta min nya siliconslang och sen en slangklämma på mekonomen sen ska jag starta upp henne big_smile

lite bilder på det ja gjort än så länge!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/265184_t8tj9v.jpg
Nya packboxen på plats!

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/265185_netkpy.jpg
Kamrem m.m på plats. testar även o dra runt motorn så allt är okej

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/265186_x0hhot.jpg
Nu börjar det likna någon!

kevlar_soul
25 februari 2008
Gööött!

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Blev ingen uppstart nu.. hon ville inte starta va på g en stund sen gick det åt skogen tongue

så antar att det måste bli o dra igång henne.

Men den läckte ingen olja på starten! det har den ju gjort förut så nått bra blev det ju av det hela!

hoppas det är tätt när bilen är igång med..

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/265230_7zkm9s.jpg
Allt ihopsatt!

kevlar_soul
25 februari 2008
Hoppas, hoppas, hoppas..

325 Inlägg
25 februari 2008
grattis! ta å dra igång henne nu bara så!wink

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Hoppas, hoppas, hoppas..

hehe se om det kan gå o dra igång henne smile

elmer jo så fort ja har en till bil o dra med bara smile

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Blir nog nästa vecka som jag kommer köra igenom bilen hos SBP har lite som måste fixas innan dess och sen får ja dom 2 sista fälgarna i helgen med

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
25 februari 2008
ett hett tips är att antingen ha orginalkåpan till kylaren och orginalfläkten, har du inte den kåpan kan du lika väl slänga org. fläkten då den bara vispar runt luften i motorrummet...

eller så skaffar den en smal o fin elfläkt som dessutom gör att man slipper volvo ljudet från viskofläkten wink

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
ett hett tips är att antingen ha orginalkåpan till kylaren och orginalfläkten, har du inte den kåpan kan du lika väl slänga org. fläkten då den bara vispar runt luften i motorrummet...

eller så skaffar den en smal o fin elfläkt som dessutom gör att man slipper volvo ljudet från viskofläkten wink

den ska bytas ut emot elfläkt så är inte så noga med den..
bara kronligt o ta bort den med när man måste plocka bort grejjer..
men har inte fått hem elfläkten än så org får sitta tills vidare smile

1 503 Inlägg
25 februari 2008
Se till att få igång bilen nu så du kan åka till elmia!!!! smile Kommer bli så kul!!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
nu har cims bror varit ute o han sa med 99% att kamremmen sitter fel. ja som va så noga! ajja så blir o plocka bort det imorgon så han kan ställa kamremmen och alla drev..

får hoppas att det är den som sitter fel då. så den kan starta!

Vill fan besikta skiten snart så jag vet att jag kan ta den till elmia!

Sen har poliserna börjat hitta till just min parkering varit här 3 dagar i rad nu! kommre dom asen garanterat komma när min är är ute och igång!

4 670 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Nu har jag beställt besikningstid iaf... bara hoppas allt funkar tills dess!

Tid och plats: Klockan 09.50 onsdag 5 mars 2008, Bilprovningen i Mjölby 

Hehe... big_smile

Sök