Kesler´s Volvo 744 GrandLuxe || Ny dörrsida & fult pedalset 17/10

Kesler
28 april 2008 · 3 650 Inlägg

Saab_Robin skrev:
synd de där med kylaren sad men du fick ju tag i en ny det var ju bra i alla fall big_smile
bilen ser fin ut i vår vädret big_smile

Skål & tack big_smile

Robban_89 Tackar så mkt, det kromade är en bensinvärmare wink fattar inte riktigt det där med kablarna tongue menar du röda kabeln?

snurbo_diesel nejnej, tog bara e motorns kylare

Senast redigerat av Kesler (28 april 2008)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
28 april 2008 · 1 659 Inlägg

Från luftburken så går det ju en slang till insuget, men innan första böjen (om man börjar vid luftburken) sitter de en liten dosa ser de ut som, och från den går de sladdar ser de ut som tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
29 april 2008 · 3 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Från luftburken så går det ju en slang till insuget, men innan första böjen (om man börjar vid luftburken) sitter de en liten dosa ser de ut som, och från den går de sladdar ser de ut som tongue

hehe e lite trög just nu tongue men om jag fattat de rätt så e de LLM du menar (luftmassemätaren)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
29 april 2008 · 1 659 Inlägg

Ja de är det nog! big_smile
Vad har man den till? tongue Har ju ingen på min smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Amazon_123GT Driifter;)
29 april 2008 · 1 630 Inlägg

de e sorts givare till sprutet som säger hur mkt luft motorn får i sig så den vet hur mkt sås den ska ge

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
30 april 2008 · 1 659 Inlägg

Aha tongue Då har man lärt sig något nytt då big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
5 maj 2008 · 3 650 Inlägg

Halloj..då har jag börjat spackla ihop mina speglar hehe ^^ åsså har jag "renoverat" mina bromsok wink

Har redan hunnit slipa ner speglarna så ni får bilder på hur det började 

http://uppladdning.net/bilder/0/1edae8a600cf58fc6d8c605c01afae67.JPG
Borta

http://uppladdning.net/bilder/0/91163afcfc2b0d942fdb29bdc77b51f6.JPG
Lite spackel

http://uppladdning.net/bilder/0/edbdc3be818eac9e9b12535ecfae8d5d.JPG

Angående bromsoken så plockade jag bort dom ibak och delade på dem. Kolvarna satt så in i h¤lvete så jag fick pressa in dem i ett skruvstäd..å vilken jävla smäll när kolven släppte tongue

Nu e de endast 4 dagar kvar till besiktning big_smile

Senast redigerat av Kesler (5 maj 2008)

Supra_robin
5 maj 2008 · 4 663 Inlägg

fin fint big_smile var bromsokarna hela lr inte, tänkte efter smällen big_smile
Mvh robin

Kesler
5 maj 2008 · 3 650 Inlägg

Saab_Robin skrev:
fin fint big_smile var bromsokarna hela lr inte, tänkte efter smällen big_smile
Mvh robin

tack tack, jorå dom var hela..men kolven hade rostat fast så hårt så det blev en smäll när de släppte tongue Fast ändå är bromsarna inte helt fria än, kommer nog få nedslag på bes. menmen vi får se vad dom säger smile

Senast redigerat av Kesler (5 maj 2008)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
5 maj 2008 · 1 659 Inlägg

Varför spacklade du backspeglarna? smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
kapi
5 maj 2008 · 70 Inlägg

Varför ska man tvätta i maskintvätt? finns faktiskt handtvätt smile

Kesler
5 maj 2008 · 3 650 Inlägg

og900turbo skrev:
vf spacklar du ihop speglarna?? då kan man ju inte tvätta bilen i maskin tvätt tongue ser f.ö bra ut ! mvh!!

egentligen hade jag inga planer på att spackla ihop dom, utan skulle bara spackla färgen som hade släppt tongue men får se hur jag gör..kanske köper nya speglar från skroten, ska bara kolla ifall de blir snyggt wink

Robban_89 Tror det kan bli snyggt smile

kapi Precis, jag kommer aldrig tvätta volvon i maskin ialf big_smile

Senast redigerat av Kesler (5 maj 2008)

Kesler
7 maj 2008 · 3 650 Inlägg

1 day left big_smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
8 maj 2008 · 1 659 Inlägg

Idag du ska besiktiga? big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
8 maj 2008 · 3 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Idag du ska besiktiga? big_smile

inte riktigt, fredag morgon blir det big_smile

Kesler
9 maj 2008 · 3 650 Inlägg

Hejsan!

Idag har jag vart & besiktat bilen för första gången på 9 år big_smile

Det blev 5 st 2:or:

Torkarblad tongue
För hög bullernivå på avgassystemet
Ojämn bromsverkan fram
Ojämn bromsverkan bak
och anliggande handbroms
Ch halt 0,0 big_smile

Inte några direkt svåra lr dyra grejjer, så ska ta tag i allt efter att jag jobbat ihop lite deg wink

Fick ialf beröm för att bilen var rostfri  cool

Senast redigerat av Kesler (12 maj 2008)

Supra_robin
9 maj 2008 · 4 663 Inlägg

jaha du hade lite tur i oturen wink som du säger det är inte några svåra  grejor att fixa smile
ha det bra o lycka till med punkterna smile
mvh robin

Kesler
9 maj 2008 · 3 650 Inlägg

Saab_Robin skrev:
jaha du hade lite tur i oturen wink som du säger det är inte några svåra  grejor att fixa smile
ha det bra o lycka till med punkterna smile
mvh robin

hehe ja det kan man säga tongue bakljuset på ena sidan slocknar när man bromsar men det fick jag ingen anmärkning på smile Tackar tackar. När jag ändå ska sätta dit en till dämpare ( model liten tongue) så tänkte jag bygga utblås på vardera sida bak eller så drar jag sidepipes smile

Vad tror ni blir bäst/snyggast? sidepipes eller utblås på vardera sida? synpunkter på det
smile

Senast redigerat av Kesler (9 maj 2008)

Supra_robin
9 maj 2008 · 4 663 Inlägg

Kesler skrev:

Saab_Robin skrev:
jaha du hade lite tur i oturen wink som du säger det är inte några svåra  grejor att fixa smile
ha det bra o lycka till med punkterna smile
mvh robin

hehe ja det kan man säga tongue bakljuset på ena sidan slocknar när man bromsar men det fick jag ingen anmärkning på smile Tackar tackar. När jag ändå ska sätta dit en till dämpare ( model liten tongue) så tänkte jag bygga utblås på vardera sida bak eller så drar jag sidepipes smile

Vad tror ni blir bäst/snyggast? sidepipes eller utblås på vardera sida? synpunkter på det
smile

på vardera sida, men det beror på hur det ser ut under bilen om du ska så måste väll rören ha en en Y form anars så kommer bara ett rör att använads om ena röret blir längre an det andra
ha det bra o lycka till 
mvh robin
P.S. vad är det för dämpare ? nyfiken

Grundstrom Nismo
9 maj 2008 · 758 Inlägg

haha nice

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang