Kesler´s Volvo 744 GrandLuxe || Ny dörrsida & fult pedalset 17/10

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
17 september 2008 · 1 659 Inlägg

Är det någon mer träff ihelgen? big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
17 september 2008 · 3 650 Inlägg

De e massa träffar i helgen men jag ska till Kjula Dragway ialf wink http://www.rodnkustom.se/

Senast redigerat av Kesler (17 september 2008)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
17 september 2008 · 1 659 Inlägg

Det där som kommer vara i Mälardalen? big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
23 september 2008 · 3 650 Inlägg

Nu börjar baslådan bli klar lol Rättså oseriöst byggd med ca 2cm tjock plywood och ser ut som skit. Det var inte så lätt att såga vinklarna till frontskivan så där måste det tätas lite, men man ser ialf hur den kommer se ut smile Ska täta å slipa till den lite samt såga ut och fixa basport + "isolering" såklart


https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/468524_iazre2.jpg

Byggd utomhus i mörkret tongue

edit: nån som kan tala om vart basporten ska placeras? (ska ha den i fronten ialf)

Senast redigerat av Kesler (23 september 2008)

EckeHolmgren T5 & R Fantast
23 september 2008 · 1 279 Inlägg

ser inte dumt ut

Kesler skrev:
Nu börjar baslådan bli klar lol Rättså oseriöst byggd med ca 2cm tjock plywood och ser ut som skit. Det var inte så lätt att såga vinklarna till frontskivan så där måste det tätas lite, men man ser ialf hur den kommer se ut smile Ska täta å slipa till den lite samt såga ut och fixa basport + "isolering" såklart


http://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/468524_iazre2.jpg

Byggd utomhus i mörkret tongue

edit: nån som kan tala om vart basporten ska placeras? (ska ha den i fronten ialf)

Erik H
Kesler
23 september 2008 · 3 650 Inlägg

v80_ecke skrev:
ser inte dumt ut

Kesler skrev:
Nu börjar baslådan bli klar lol Rättså oseriöst byggd med ca 2cm tjock plywood och ser ut som skit. Det var inte så lätt att såga vinklarna till frontskivan så där måste det tätas lite, men man ser ialf hur den kommer se ut smile Ska täta å slipa till den lite samt såga ut och fixa basport + "isolering" såklart


http://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/468524_iazre2.jpg

Byggd utomhus i mörkret tongue

edit: nån som kan tala om vart basporten ska placeras? (ska ha den i fronten ialf)

hehe tackar, ser faktiskt bättre ut på bild än vad den egenligen är tongue

St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
23 september 2008 · 451 Inlägg

oj oj..
Inte så illa, bara du isolerar och tätar den ordentligt.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
Kesler
24 september 2008 · 3 650 Inlägg

St0hl skrev:
oj oj..
Inte så illa, bara du isolerar och tätar den ordentligt.

självklart ;)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
24 september 2008 · 1 659 Inlägg

Är det något kul ihelgen? big_smile
Så får man se bygget också roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
24 september 2008 · 3 650 Inlägg

nja tror inte det e nåt mer faktiskt..men det e inte så mkt att se alls nu..vänta tills den blir klar tongue sen blire ju sladda i vinter också ^^

Drönirettab
24 september 2008 · 21 761 Inlägg

Kesler skrev:
nån som kan tala om vart basporten ska placeras? (ska ha den i fronten ialf)

Det är viktigt att röret spelar in i kupén på något sätt, röret är känsligare än basen när det gäller saker som är ivägen för "ljudet".

Kesler
24 september 2008 · 3 650 Inlägg

Drönirettab skrev:

Kesler skrev:
nån som kan tala om vart basporten ska placeras? (ska ha den i fronten ialf)

Det är viktigt att röret spelar in i kupén på något sätt, röret är känsligare än basen när det gäller saker som är ivägen för "ljudet".

förstår inte riktigt vad du menar nu..men spelar det nån roll hur långt ifrån basen röret sätts?

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
24 september 2008 · 1 659 Inlägg

Vi får ha en Volvo träff på två bilar haha wink
Jag är inte 100 men jag tror det är en Volvo träff på Vega baren på sönda, ska kolla upp det smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Westergren Large Cap
30 september 2008 · 1 816 Inlägg

Läste igenom hela projektet nu och det ser kanon ut! smile
Blev jäkligt bra med sportstolarna! Men jag blev dock lite fundersam när jag såg att man måste köpa nya glidskenor osv om man köper sportstolar och jag själv har beställt precis likadana sportstolar som du har fast svarta. Får se om jag löser det på något sett.. Eller har du nå tips? smile

Kesler
30 september 2008 · 3 650 Inlägg

Westergren skrev:
Läste igenom hela projektet nu och det ser kanon ut! smile
Blev jäkligt bra med sportstolarna! Men jag blev dock lite fundersam när jag såg att man måste köpa nya glidskenor osv om man köper sportstolar och jag själv har beställt precis likadana sportstolar som du har fast svarta. Får se om jag löser det på något sett.. Eller har du nå tips? smile

Tackar tackar! smile kul att du tog dig tid att läsa igenom allt big_smile
Ang. stolarna så behöver du inte köpa nya skenor. Jag har svetsade plattjärn på original glidskenor för att kunna skjuta stolen fram och tillbaka precis som org stolarna. Du borde få med skenor med stolarna, men då måste du göra egna fästen på något sätt för att passa just din bil smile

Har f.ö köpt byggsilicon till baslådan wink ska täta imorgon om jag pallar

//mk

_Spawned_ Maskinförare
30 september 2008 · 1 163 Inlägg

Westergren skrev:
Läste igenom hela projektet nu och det ser kanon ut! smile
Blev jäkligt bra med sportstolarna! Men jag blev dock lite fundersam när jag såg att man måste köpa nya glidskenor osv om man köper sportstolar och jag själv har beställt precis likadana sportstolar som du har fast svarta. Får se om jag löser det på något sett.. Eller har du nå tips? smile

Jag tycker det är bäst att göra egna fästen till stolarna. Och själv anser jag att man inte ska ha nå glidskenor till sportstolar.. jag stummonterade mina, efter min kropp. blev kanon. smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Westergren Large Cap
30 september 2008 · 1 816 Inlägg

Kesler skrev:
Tackar tackar! smile kul att du tog dig tid att läsa igenom allt big_smile
Ang. stolarna så behöver du inte köpa nya skenor. Jag har svetsade plattjärn på original glidskenor för att kunna skjuta stolen fram och tillbaka precis som org stolarna. Du borde få med skenor med stolarna, men då måste du göra egna fästen på något sätt för att passa just din bil smile

Har f.ö köpt byggsilicon till baslådan wink ska täta imorgon om jag pallar

//mk

_Spawned_ skrev:
Jag tycker det är bäst att göra egna fästen till stolarna. Och själv anser jag att man inte ska ha nå glidskenor till sportstolar.. jag stummonterade mina, efter min kropp. blev kanon. smile

Okej, tack så mkt för svaren! smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
30 september 2008 · 1 659 Inlägg

Du ska orka med baslådan imorn, måste ha något att se fram imot big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Kesler
1 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Du ska orka med baslådan imorn, måste ha något att se fram imot big_smile

hehe ska försöka, men kommer inte hinna klä den lr så. Ska täta och såga ut basporten..

Kesler
4 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

Det går framåt sakta men säkert hehe
Tätade baslådan idag efter jobbet, med byggsilicon samt sågade ut basporten smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/476825_84ubrb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/476826_6rypqf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/476827_ukacw5.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang