2545
Sök

Kesler´s Volvo 744 GrandLuxe || Ny dörrsida & fult pedalset 17/10

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
29 februari 2008
Jag saknar ett par dimljus wink Annars är jag belåten smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
29 februari 2008
Glöm inte lacka nederdelen av framblinkersarna, det är ett måste big_smile

Ett par dimljus och en sänkning hade gjort sig gott. sen skulle du haft tag i addon läppar. tongue

...tror jag, är dock inte helt 100...

2 118 Inlägg
29 februari 2008
Pepparkakan skrev:
Glöm inte lacka nederdelen av framblinkersarna, det är ett måste big_smile

Ett par dimljus och en sänkning hade gjort sig gott. sen skulle du haft tag i addon läppar. tongue

håller med smile

D.i.l.l.i.g.a.f

3 650 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
fibbe skrev:
har du fyra likadana fälgar?? ska de inte va 2 olika?

Hur menar du nu? tongue

Robban_89 Du kan va lugn, har redan dimljus med på listan wink

Pepparkakan/NJ_ Japp, nedre delen av blinkersen ska lackas + mkt mer, väntar bara på bättre väder, sänkning kommer också, fast efter besiktningen smile Några addon läppar tror jag inte de kommer,om jag inte hittar ett par billiga tongue
Senast redigerat av Kesler (1 mars 2008)

36 Inlägg
2 mars 2008
ja fälgarna ska väll se liksom lika dana ut på sidorna att va ska man säga ekrarna eller nått ska vara vända så att luften trycks in mot broms skivan. om du förstår va ja menar för nu trycker ju ena sidan ut luft o andra in

1 659 Inlägg
2 mars 2008
Det la jag också märke till men trodde det skulle vara så tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
fibbe skrev:
ja fälgarna ska väll se liksom lika dana ut på sidorna att va ska man säga ekrarna eller nått ska vara vända så att luften trycks in mot broms skivan. om du förstår va ja menar för nu trycker ju ena sidan ut luft o andra in

Jasså, märkte också det, de va så när jag köpte dem..Det är 2 olika däck på fälgarna, tror de beror på de, Förra ägaren har nog krängt på däcken åt fel håll.. Men ska ändå köpa nya däck i sommar när man dragit in lite pengar=)
Senast redigerat av Kesler (2 mars 2008)

3 650 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Tjena alla barn!

Nu ska jag snart koppla in ljudet i bilen big_smile

Det som ska i är:

Jvc Huvudenhet 45x4w
2st GAS 5,25"
2st 5,25"
2st 4"
2st diskanter
2 Kanaligt steg på 500w från mds
10" baslåda

Sen så ska jag köpa ny baslåda troligen dubbla 10" och så ska det in 2st 6,9 i hatthyllan big_smile

Bilder får ni senare ikväll!

1 659 Inlägg
3 mars 2008
Ska bli kul att se big_smile

(\_/)
(O.o)

36 Inlägg
3 mars 2008
de va inte däcken ja mena:P de va fälgarna

3 650 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Sådär här kommer bilderna, fick låna en polares baslåda med dubbla 10" också big_smile
Han inte koppla in nåt idag då strömkablarna krånglade, men ska se om jag hinner imorn.

http://uppladdning.net/bilder/0/a77ee3e6354db337cba90e267776a2ba.JPG

http://uppladdning.net/bilder/0/18be0598eca46ac0adaac08c916dd9bb.JPG

Sen så sitter det 4st 5,25 original högtalare i bilen, men 2 av dem ska ut då dom e sprucka. smile

1 659 Inlägg
4 mars 2008
Den där lär låta gött big_smile

(\_/)
(O.o)

3 650 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Det tror jag med big_smile vet bara inte hur jag ska vinkla lådan i skuffen..den är för hög för att ha basarna "ståendes", men den får plats om man skjuter in lådan så basarna petar upp mot hatthyllan. Eller så får den stå i mitten på reservhjuls locket.. vad tror ni?

1 659 Inlägg
4 mars 2008
Den tar ju upp allt om du stället den imitten, blir ju osmidigt om du ska inte med något annat tongue
Lägga den ner på dendär "hyllan" eller vad man ska kalla de skulle nog jag gjort, du kan ju testa vilket av dom som blir bäst big_smile

(\_/)
(O.o)

345 Inlägg
4 mars 2008
E de inte bara enklare att sätta in den med en 10"? Den andra var väl bara lånad, skall alltså ut igen? Tror ljudet blir dåligt om du lägger den med basarna uppåt, min spelar åtminsone bäst då den står mot ryggstödet med basen utåt...

3 650 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Dubbla lådan kommer sitta kvar ett tag, då polarn inte har nåt steg å bilen snart ska säljas smile
Har nu vänt å vridigt lådan men det låter fortfarande inte riktigt bra. Har provat allt förutom att ha den under hatthyllan med basarna uppåt. Just nu står den med basarna mot bakluckan ialf. Kanske slänger in den lilla lådan ändå.

3 650 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
aloha

Ska dra iväg snart å köpa lite grejs till bilen :

Motorolja
Bränslefilter
Upphängning till ljuddämparen
Lampor till skärmblinkers och till instrumenpanelen
2st pallbockar/ramper

I helgen ska jag försöka få den besiktningsklar..får väl se hur det går, brukar gå åt h*e tongue

Ska ut med gamla oljan och i med ny
byte av oljefilter
spänna handbromsen
byta bränslefilter
flytta fram ljuddämparn å hänga upp den
fixa batterihållare
m.m

1 659 Inlägg
7 mars 2008
De ska nog gå vägen smile När ska den in på bilprovningen?

(\_/)
(O.o)

3 650 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Robban_89 skrev:
De ska nog gå vägen smile När ska den in på bilprovningen?

Hoppas det=) har blivit galen på bilen många gånger, ibland vill man bara spränga den i luften tongue

Har inte bokat nån tid än, utan tänker åka dit på "drop in" tid, tidigt på morgonen smile

1 659 Inlägg
7 mars 2008
Hm har dom sånt nu också! De visste jag inte big_smile

(\_/)
(O.o)

Sök