Död Alfa romeo 156 V6 -01!

kannringen
5 november 2007 · 11 Inlägg

Hej min alfa dog härom veckan,Har kännt att den småryckt innan i några veckor,Missat på några cyllar osv.Men inget riktigt allvarligt.Kom och körde på e4:an när bilen dör tänkte fan,gav varierande gas(har funkat tidigare) men den bara dog.(Code Lampan tändes även,Immobilizern aktiverades)
Blev ståendes drog den till jobbet.Den fick stå under dagen men startade på kvällen på utan att göra något.


Dagen därpå startade inte bilen då läste jag av felkoderna. Det fanns inga koder som direkt pekade på någon specefik komponent.Hade följande koder

Misständing på cyl 1 och cyl 2.
Bränsletrimmnings adaption övre gräns överskriven.
Immobilizer - nånting

Tog bort koderna och bilen gick igen.Drog en provtur,Bilen hackar till och vill dö,Plågar den tillbaka till jobbet/verkstan.Läser felkoder och får bara upp immobilizer(Bilen gick fortfarande men missade och klippte av sporadiskt).Tog och rengjorde och sprayade diverse kontakter till motorstyrningen.Givare motorhärva osv.Sen efter det så är bilen död.Har dubbelkollat alla kontakter alla sitter som dom ska.Låter nästan som ett kabelbrott någonstans.

Är det någon som har erfarenhet av problemet eller har tips på vad det kan vara.I dagsläget har jag inga koder och får inga koder.Men bilen går ju inte heller så kanske inte så konstigt.

All hjälp är jag tacksam för=)Vill ha igång bilen så fort som möjligt,något för dyrt och ha en bil i trafik för en studerandes.

Mvh Dan

Alfa Romeo 155 -95
============
www.alfapower.nu
bumpe Lastbilsmekaniker
5 november 2007 · 3 878 Inlägg

Bränslepump. När den tappar tryck så reglerar den upp öppningstiderna för att kompensera för dåligt tryck. Skicka in en glad kompis i skuffen/baksätet och be honom lyssna!

kannringen
5 november 2007 · 11 Inlägg

Tror du det kan vara så enkelt?Hm får ta och provmäta trycket imorgon dåra.

Alfa Romeo 155 -95
============
www.alfapower.nu
bumpe Lastbilsmekaniker
5 november 2007 · 3 878 Inlägg

Brukar ge symptom att den går bra ibland, ibland inte. Startar mest när den känner för det...

JimBoo
2 mars 2008 · 5 Inlägg

Jag vet felet. Det är en alfa haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang