2021
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
3 januari 2009
#1341
AnderssonE30 skrev:
Uno13 borde bli avstängd för sitt efterblivna beteende?!..är inte första gången som han gnäller å klagar på allt i sin väg...

men han har väl bara skrivit 2 foruminlägg? och en kommentar?


Audiskadad
1 287 Inlägg
6 januari 2009
#1342
hääärliga bilder:D!! ser sjuuukt skoj ut!

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 januari 2009
#1343
Update! wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 997 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#1344
Uppdatering

Händer väl inte så mycket nu, förutom att turbokonvertering närmar sig, och att det blir en del körning på isbanan mm... smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/40450/546147_mjnjn1.jpg
Dom tonade bakljusen har åkt på igen...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40450/546148_dywsq1.jpg
Åsså vingen efter ja plastat igen hålet för torkaren... smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40450/546149_mljdy8.jpg
Blev ok. big_smile

Som sagt, så kommer det mer uppdateringar, så fort vi börjar med turbokonverteringen och den biten!
Hade bra så länge! smile


2 118 Inlägg
18 januari 2009
#1345
härligt jonte ;D får komma ner nån helg å kika på bilen din snart tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

4 663 Inlägg
18 januari 2009
#1346
fan de blev ju as bra big_smile

905 Inlägg
18 januari 2009
#1347
du har en jävligt ovanlig bil. . . har aldrig sätt en xr4. . riktigt nice. . .


2 126 Inlägg
18 januari 2009
#1348
XR4:a vingen e ju helt klart den coolaste vingen till Sierra, funderar på att skaffa en sådan till XR4X4:an, blev mycket bra med igenläggningen!


1 997 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#1349
NJ_ skrev:
härligt jonte ;D får komma ner nån helg å kika på bilen din snart tongue

Vet int va som är härligt men lol , jo nu tycker ja de börja va dags å komma hit, de var länge sen nu... smile

Saab_Robin skrev:
fan de blev ju as bra big_smile

Tackar!

haagi skrev:
du har en jävligt ovanlig bil. . . har aldrig sätt en xr4. . riktigt nice. . .

Den börjar ju vara lite ovanlig nu, så jag är inte förvånad över att du inte sett en tidigare...
Antingen så hatar man dom, eller så älskar man dom. Tackar! smile

Big_JN skrev:
XR4:a vingen e ju helt klart den coolaste vingen till Sierra, funderar på att skaffa en sådan till XR4X4:an, blev mycket bra med igenläggningen!

Oja, tycker den är finare än "fågelbadsvingen", de tycker ja att du ska göra, skulle sitta bra på den. wink Tack tack! smile
Senast redigerat av Galad8 (19 januari 2009)


2 118 Inlägg
20 januari 2009
#1350
härligt att det går frammåt med forden... tongue om man jämnför med mig lol

D.i.l.l.i.g.a.f

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
20 januari 2009
#1351
jaa längesen jag tittade här nu så va endel att titta igenom.. säger ännu en gång.. sjukt bra och snyggt arbete alltså.. om man ändå hade din energi..

Och den där uno.. inget att bry dig om då han enbart är en avundsjuk liten snorunge


Keep up the good work

1 997 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#1352
GurraG skrev:
jaa längesen jag tittade här nu så va endel att titta igenom.. säger ännu en gång.. sjukt bra och snyggt arbete alltså.. om man ändå hade din energi..

Och den där uno.. inget att bry dig om då han enbart är en avundsjuk liten snorunge


Keep up the good work

Tackar. smile Bara att jobba på... =P

He he...


601 Inlägg
23 januari 2009
#1353
Ser mycket snyggt ut just nu smile nu fattar jag vf det är så lite sidor ^^ hehe.. Bra jobbat..

How can a car be so&#65279; fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

1 997 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#1354
GolfMK3 skrev:
Ser mycket snyggt ut just nu smile nu fattar jag vf det är så lite sidor ^^ hehe.. Bra jobbat..

Tack. smile


1 997 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#1355
Om allt går enligt planerna så blir det förmodligen lite uppdatering imornn...

Kika in då! smile


4 663 Inlägg
28 januari 2009
#1356
klart vi kommer kolla in wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 januari 2009
#1357
haagi skrev:
du har en jävligt ovanlig bil. . . har aldrig sätt en xr4. . riktigt nice. . .

Och inte nog med det, dom är svindyr om man ska ha en fin.





Nu är det imorgon, så nu får du ta och kasta in uppdateringen tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (28 januari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 059 Inlägg
28 januari 2009
#1358
Hitta lite info om XR4 för dom som vill veta..
1.2 Enligt Ford Motor Company AB (Stockholm) såldes följande antal XR4i i Sverige:
-85=40 st, -84=300 st, -83=265 st

1.3 Antalet kvarvarande bilar idag (2004-06-29) är:

5062 (-85): 15 st, varav 10 avställda, 5018 (-84): 277 st varav 176 avställda, 5017 (83/84): 6 st (2 st -83 4 st -84)

Bilarna med 5017 är registrerade som XR4, alltså utan bokstaven "i" i modellnamnet. Det skulle kunna betyda att de var demobilar för Ford och registrerades tidigt på hösten 1983.
Enligt historien var just bokstaven "i" något man lade till kort innan introduktionen, och exempelvis de bakre sidorutorna var redan beställda med texten "XR4", vilket vi kan se än idag.
Då försäljningen i Sverige startades på hösten, förmodligen ganska sent, var det som synes nästan uteslutande 84 års modellår som såldes. I slutet av året hade dock försäljningen redan
sjunkit ordentligt, varför endast ett mycket litet antal bilar såldes under 1985.
3. Vad har den för effekt/prestanda?
Specifikation enligt Ford: * Effekt: 111 kW (151 hk DIN) vid 5500 varv/min, * Vridmoment: 214 Nm vid 4300 varv/min, * Maxhastighet 210 Km/h, * 0-100 Km/h: 8,4 sekunder.
6. Vad skiljer XR4i från andra Sierra?
6.1 En hel del detaljer skiljer faktiskt en XR4i från enklare modeller. Redan själva karossen är unik med sina delade bakre sidorrutor. Dessa ger ett särpräglat utseende och kanske rent av bidrar till bättre vridstyvhet i karossen, men har samtidigt nackdelen att de försämrar sikten snett bakåt.Stötfångarna är mer aerodynamiskt optimerade och den främre har inbyggda dimljusen av samma typ som GL/Ghia/Cosworth. Såväl skärmkanter som trösklar, samt nedre delen av karossens sidor täcks av profiler i plast. Bakluckan är försedd med en för modellen unik (undantaget XR6 och XR8 i Sydafrika) bakspoiler med dubbla vingar. Jämfört med spoilern på den första modellen av Sierra COsworth ger XR4i-spoilern endast mycket lite s k downforce, utan har mest till syfte att sänka bilens totala luftmotstånd. Sett invändigt är bilen i huvudsak baserad på Ghia-modellens utrustningsnivå. Textilier är av finare kvalité än enkare modeller och på modellåren 83 och 84 fanns en skarpt röd linje som genomgående tema på dörrpaneler och instumentering. Även ljudisoleringen är på några punkter förbättrad, även om dessa överfördes även på standardmodeller några år senare. Framstolarna är tillverkade av Recaro åt Ford, men har inte tillverkarens emblem och är av något enklare modell jämfört med den som senare kom att monteras i Cosworthbilarna. Den är dock mer komfortabel och har bättre sidostöd jämfört med basmodellen.


601 Inlägg
28 januari 2009
#1359
Smajly skrev:
Hitta lite info om XR4 för dom som vill veta..
1.2 Enligt Ford Motor Company AB (Stockholm) såldes följande antal XR4i i Sverige:
-85=40 st, -84=300 st, -83=265 st

1.3 Antalet kvarvarande bilar idag (2004-06-29) är:

5062 (-85): 15 st, varav 10 avställda, 5018 (-84): 277 st varav 176 avställda, 5017 (83/84): 6 st (2 st -83 4 st -84)

Bilarna med 5017 är registrerade som XR4, alltså utan bokstaven "i" i modellnamnet. Det skulle kunna betyda att de var demobilar för Ford och registrerades tidigt på hösten 1983.
Enligt historien var just bokstaven "i" något man lade till kort innan introduktionen, och exempelvis de bakre sidorutorna var redan beställda med texten "XR4", vilket vi kan se än idag.
Då försäljningen i Sverige startades på hösten, förmodligen ganska sent, var det som synes nästan uteslutande 84 års modellår som såldes. I slutet av året hade dock försäljningen redan
sjunkit ordentligt, varför endast ett mycket litet antal bilar såldes under 1985.
3. Vad har den för effekt/prestanda?
Specifikation enligt Ford: * Effekt: 111 kW (151 hk DIN) vid 5500 varv/min, * Vridmoment: 214 Nm vid 4300 varv/min, * Maxhastighet 210 Km/h, * 0-100 Km/h: 8,4 sekunder.
6. Vad skiljer XR4i från andra Sierra?
6.1 En hel del detaljer skiljer faktiskt en XR4i från enklare modeller. Redan själva karossen är unik med sina delade bakre sidorrutor. Dessa ger ett särpräglat utseende och kanske rent av bidrar till bättre vridstyvhet i karossen, men har samtidigt nackdelen att de försämrar sikten snett bakåt.Stötfångarna är mer aerodynamiskt optimerade och den främre har inbyggda dimljusen av samma typ som GL/Ghia/Cosworth. Såväl skärmkanter som trösklar, samt nedre delen av karossens sidor täcks av profiler i plast. Bakluckan är försedd med en för modellen unik (undantaget XR6 och XR8 i Sydafrika) bakspoiler med dubbla vingar. Jämfört med spoilern på den första modellen av Sierra COsworth ger XR4i-spoilern endast mycket lite s k downforce, utan har mest till syfte att sänka bilens totala luftmotstånd. Sett invändigt är bilen i huvudsak baserad på Ghia-modellens utrustningsnivå. Textilier är av finare kvalité än enkare modeller och på modellåren 83 och 84 fanns en skarpt röd linje som genomgående tema på dörrpaneler och instumentering. Även ljudisoleringen är på några punkter förbättrad, även om dessa överfördes även på standardmodeller några år senare. Framstolarna är tillverkade av Recaro åt Ford, men har inte tillverkarens emblem och är av något enklare modell jämfört med den som senare kom att monteras i Cosworthbilarna. Den är dock mer komfortabel och har bättre sidostöd jämfört med basmodellen.

Tack för denna faktan Smajly smile Då vet man juh lite mer om bilen smile

How can a car be so&#65279; fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

1 997 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#1360
Teaser bild:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40450/555945_8qco3g.jpg
Klura på den tills vidare...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40450/555946_n8do8o.jpg
...och den. tongue

Blev lite stressigt idag med jobb och annat, men ni får fundera lite på dom bilderna tills vidare...
Senast redigerat av Galad8 (28 januari 2009)



Sök