4070
Sök

Vad går igenom besiktningen och vad går inte?

406 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Vad går igenom besiktningen och vad går inte? dela med er av era erfarenheter. Har ni fått ombesikta pga att vingen var för hög?

Själv fick jag klagomål på det öppna luftfiltret, han ville att jag skulle byta tillbaka till orginal luftburken, jo visst jag kanske sätter dit den till nästa besiktning lol

:DPlattan i mattan:D

Superstar
511 Inlägg
8 november 2007
Beror helt på vart du åker, vem som besiktar, vilket humör dom e på.... en sak som går igenom på en bil. Kan få nerslag på en annan. Mina ganska modifierade bilar har alla passerat besiktningen utan anmärkningar alls. Då pratar vi widebodykit med uppkapade originalskärmar, blinkers i bakspeglar, lambodörrar, höga vingar m.m. Så det beror helt på...

//K

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
8 november 2007
Ja det e ju det med eu regeln som infördes att du kan på å innan vissa års modeller modda vilt bara det är trafik säkert å på en vis års model så får du typ igentligen ej röra något ... var det ju skriverier för ett tag sedan då lagen om detkom ... tror jag mig läst för ett bar tag sen .

Det med vingar så får du ej ha hårda alu eller ej typgodkända vingar på bilen .... dom vingar du sätter på bilen skall vara serie tillvärkade av bil industrin ... om man ska hår dra det .

//SWIH
Senast redigerat av lonewolf-holm (8 november 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 november 2007
Dom gnällde på mina lampor runt om bilen som var för blå samt för röda blinkers fram.
Jag bytte alla glödlampor till Racesports lampor som var blått färgade och blinkers hade jag köpt deras "osynliga" lampor sam vita dioder till position samt nummerplåt.

Fick igenom bilen ändå. Gubben visste att jag skulle bytt tillbaka efter att ha klarat besiktningen med andra lampor ändå.

/Ena

4 571 Inlägg
8 november 2007
Massor av dessa trådar redan, använd en befintlig.

Sök