Billack?

Volvopovver
9 november 2007 · 9 Inlägg

Jag undrar om det finns någon sida man kan köpa billack på? Eller var ska man vända sig om man vill lacka något hemma?
tack

DeutscheWagen Plattan i mattan !
9 november 2007 · 305 Inlägg

Ska du ha färg på spray eller burk ?

Volvo V70 "2.5T" (2008)
Volvopovver
9 november 2007 · 9 Inlägg

Det har ingen större betydelse, både skulle ju va bra roll

ToBe www.maniacracing.se
9 november 2007 · 494 Inlägg

Volvopovver skrev:
Jag undrar om det finns någon sida man kan köpa billack på? Eller var ska man vända sig om man vill lacka något hemma?
tack

kolla på www.tipro.se

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
Volvopovver
9 november 2007 · 9 Inlägg

Okej tackar smile Kan privatare köpa lack på lackfirmor också? smile För där är det ju lättare att få rätt färg, med färgkarta och allt big_smile

Losgard
9 november 2007 · 1 688 Inlägg

Volvopovver skrev:
Okej tackar smile Kan privatare köpa lack på lackfirmor också? smile För där är det ju lättare att få rätt färg, med färgkarta och allt big_smile

Klart det går, men du får betala moms gtill skillnad om ett företag hade köpt samma färg smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Volvopovver
9 november 2007 · 9 Inlägg

Okej smile Tack för hjälpen smile

Holme
9 november 2007 · 1 417 Inlägg

Det är tydligen på väg att all färg man kan lacka hemma med är på väg bort. Det blir nästan ett krav på lackbox för att kunna få färgen torr. Enligt en lackerare, så ni inte startar karriär som hemmalackare så försvinner färgerna för er tongue

MTR
11 november 2007 · 341 Inlägg

Holme skrev:
Det är tydligen på väg att all färg man kan lacka hemma med är på väg bort. Det blir nästan ett krav på lackbox för att kunna få färgen torr. Enligt en lackerare, så ni inte startar karriär som hemmalackare så försvinner färgerna för er tongue

Det är en sanning med modifikationer. Den thinnerbaserade billacken ska inte få säljas, men som i alla andra miljöfall finns det vägar runt det.
Färgen kommer byta namn och kallas "industrilack" istället för billack, men det kommer vara samma innehåll och procedur.

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
ToBe www.maniacracing.se
11 november 2007 · 494 Inlägg

Holme skrev:
Det är tydligen på väg att all färg man kan lacka hemma med är på väg bort. Det blir nästan ett krav på lackbox för att kunna få färgen torr. Enligt en lackerare, så ni inte startar karriär som hemmalackare så försvinner färgerna för er tongue

Det tror jag ju inte mycket på
det är sagt att det ska vara vattenbas i stället för thinnerbaserade Men  thinnerbaserade Kommer att finnas kvar till typ lastbilar bussar och sånt Plus industrin . Har för mig att det va sagt att all thinnerbaserade skulle vara utbytt till årsskiftet 07 men så är det inte
Men den thinnerbaserade kommer inte att uppdateras som vattenbasen gör

ne nu orkar ja inte skriva mer

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
Onee
11 november 2007 · 342 Inlägg

Besök www.tipro.se Eller så kan du juh alltid dra till närmsta Billackering och fråga dom om du kan köpa utav dom eller genom dom

good_year
11 november 2007 · 755 Inlägg

meca säljer färg..  alla fall i växjö

Volvopovver
12 november 2007 · 9 Inlägg

Okej tack för allt svar...smile

pwracing
14 november 2007 · 8 Inlägg

www.umeabilfarg.se har webshop!...

* Lackerare * Custompainter * Airbrush-Artist
JBlom Skogenracing.com
14 november 2007 · 154 Inlägg

Å varför ska man inte kunna lacka med den vattenbaserade hemma?
Enda skillnaden är ju att man måste på med klarlack...

_VeNoM_ Giftig
14 november 2007 · 419 Inlägg

JBlom skrev:
Å varför ska man inte kunna lacka med den vattenbaserade hemma?
Enda skillnaden är ju att man måste på med klarlack...

Har hört att det tar en evighet att torka om man inte har en lackbox.
Men om det verkligen är så finns det kanske någon annan som kan svara på

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Sonnbring Opelfreak
14 november 2007 · 431 Inlägg

har också hört att den vatten baserade färgen ska va svår torkad

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
14 november 2007 · 651 Inlägg

ToBe skrev:

Holme skrev:
Det är tydligen på väg att all färg man kan lacka hemma med är på väg bort. Det blir nästan ett krav på lackbox för att kunna få färgen torr. Enligt en lackerare, så ni inte startar karriär som hemmalackare så försvinner färgerna för er tongue

Det tror jag ju inte mycket på
det är sagt att det ska vara vattenbas i stället för thinnerbaserade Men  thinnerbaserade Kommer att finnas kvar till typ lastbilar bussar och sånt Plus industrin . Har för mig att det va sagt att all thinnerbaserade skulle vara utbytt till årsskiftet 07 men så är det inte
Men den thinnerbaserade kommer inte att uppdateras som vattenbasen gör

ne nu orkar ja inte skriva mer

Sant sant! De lösningsmedelsbaserade ska bytas ut inom billackering med mera.. Många som började måla med den direkt när beskedet kom för några år sen, men än har det inte övergått till de nya reglerna. Industrilackeringen får ha kvar dom lösningsbaserade färgerna, (tackar vi för) smile

bilfakta
14 november 2007 · 417 Inlägg

_VeNoM_ skrev:

JBlom skrev:
Å varför ska man inte kunna lacka med den vattenbaserade hemma?
Enda skillnaden är ju att man måste på med klarlack...

Har hört att det tar en evighet att torka om man inte har en lackbox.
Men om det verkligen är så finns det kanske någon annan som kan svara på

lite värme på lacken så tar det inte så lång tid, jag har tillgång till varmluftsskåp på jobbet å jag brukar låta grejerna ligga i ca 30 till 40 min innan jag lägger klarlacken, men om man ska lacka hemma så borde ju en bygglampa klara av att värma

Youngblood Billackerare
14 november 2007 · 737 Inlägg

JBlom skrev:
Å varför ska man inte kunna lacka med den vattenbaserade hemma?
Enda skillnaden är ju att man måste på med klarlack...

Häll ut ett glas thinner och ett glas vatten på golvet. Gissa vad som torkar först.. smile

Tork tiderna med vatten blir mycket längre.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang