Saab 90 Turbo. "Ska bara byta motor.." hette det. Blev lite mer, började bygga 2007 och nu är jag äntligen ute och använder bilen. Reportage i nästa Bilsport! :)
OT Glömmer av vad han heter hela tiden, Din polare. Nå måtte få nå smeknamn så jag kan komma ihåg er Typ 87'an å 91'an Haha Som i den gammla serie tidningen.
Du får bli 91'an du e messt lik han, Ingen utav er är ju speciellt lik 87'an visserligen, Skulle väll vara Plåt-Niclas som e det isfa med samma frisyr åt minstonde,, haha
Toppic: Okej. Härligt det blir nog bra fint det, har du ngt rikt datum för lacken? Och vad blir det för kulör?
OT Glömmer av vad han heter hela tiden, Din polare. Nå måtte få nå smeknamn så jag kan komma ihåg er Typ 87'an å 91'an Haha Som i den gammla serie tidningen.
Du får bli 91'an du e messt lik han, Ingen utav er är ju speciellt lik 87'an visserligen, Skulle väll vara Plåt-Niclas som e det isfa med samma frisyr åt minstonde,, haha
Toppic: Okej. Härligt det blir nog bra fint det, har du ngt rikt datum för lacken? Och vad blir det för kulör?
hahaha
har inget riktigt riktdatum kör på å ser när det är klart, men hade vart gött å ha den lackad innan februari är slut och det är nog helt möjligt! Nu resten av januari skall all fokus läggas på chassiet å när det är klart så ska det bli karossen för fulla muggar kulören är hemlig ni får se när den är lackad, men jag å många med mig tror att dte komer bli riktigt nice
tjejen kom hem i veckan efter en månad i thailand , så har tagit ledigt från saaben i veckan. men imorgon är det dags igen och nästa vecka kommer bygget fortsätta i fullfart, kommer beställa grejer till chassiet så vi kan sätta ihop det när dem kommer + att arbetet med att slipa ner karossen kommer fortsätta. så håll ögonen öppna!
btw, kanske har spons på G nu med! vilket hade vart nice, så höll ögonen öppna nu som sagt
hehe ser ut som min gamla motor nu om det är bibeln vad har jag då ?? saabs värkstads handböcker men har inte ens kollat i dom kul att det händer lite!! kommer bli bra mvh!!
Har dom med... Riktigt bra!!! En jäkla massa pärmar i alla fall..
Riktigt roligt att det finns fler som håller på med saabar.. Tvivlar inte på att din kommer bli riktigt bra!!! hoppas att man ser den någon gång med... "tummen upp" Bara att forsätta o slita!!!
Riktigt roligt att det finns fler som håller på med saabar.. Tvivlar inte på att din kommer bli riktigt bra!!! hoppas att man ser den någon gång med... "tummen upp" Bara att forsätta o slita!!!
tackar för dem fina orden jodå det ska ju inte va omöjligt att du ska få se den då den kommer åka Sverige runt i sommar jaa det är kul att det finns några iallafall som pillar med saabar, alla kan ju inte pilla volvo
Din ser med ut å kunna bli riktigt snygg, lycka till i fortsättningen! så ses i sommaren 08
tackar för dem fina orden jodå det ska ju inte va omöjligt att du ska få se den då den kommer åka Sverige runt i sommar jaa det är kul att det finns några iallafall som pillar med saabar, alla kan ju inte pilla volvo
Din ser med ut å kunna bli riktigt snygg, lycka till i fortsättningen! så ses i sommaren 08
mvh Philip
Kolla gärna in min tråd här på garaget... finns länk på min press.. Ja jag hoppas bara på att jag hinner färdigt med den tills någon gång i sommar men men vi får se.. skulle vara roligta att glida några mil tillsamans..
Lampan - respekt til dig! Det er super fint projekt det der, and a fre*kin' great sense of details. You've inspired me I think, I so feel like going out and taking my car totally apart
Lampan - respekt til dig! Det er super fint projekt det der, and a fre*kin' great sense of details. You've inspired me I think, I so feel like going out and taking my car totally apart
Tackar tackar! helt underbart att få sådana härliga kommentarer! det får en att bli ännu mer inspirerad att få klar bilem hehe kör så! mer moddade Saab 90is åt folket
mvh Philip
Phaetoon skrev:
Det ser ut att vara ett grymt kul projekt som du har startat!