4650
Sök

helsats JT på S70

15 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
hej!

är det nån som har erfarenhet av att montera helsats avgassystem 3" från JT på s70?? jag vill veta om det är svårt att få dit och om allt är komplett, om något behövs svetsas och så vidare. berätta allt du vet så blir jag jätteglad smile

det är en 98 års modell
/Maria
Senast redigerat av Meriah (15 november 2007)

Meriah / Volvo for Life

2 164 Inlägg
15 november 2007
Jag har en halvsats fast på en 9000 men svetsa ska man inte behöva men de går att göra och då får man de tätt.
Kan vara svårt att få de tätt annars.

MVH

F

4 824 Inlägg
15 november 2007
Jag har det på min V70 och det var inga problem att montera det, jag köpte satsen med 2 ljuddämpare men tyckte det lät alldeles för lite så i vintras tog jag bort den stora ljuddämparen under bilen och har nu bara den längst bak.

Det du bör göra innan du monterar det är att svetsa om så att den delen på ljuddämparen som man sätter ändröret på inte pekar så mycket uppåt för annars måste man böja ner fästena för att ändröret inte ska ligga så nära kofångaren och då hamnar ljuddämparen så långt ner att man ser alldeles för mycket av den när man kollar på sidan av bilen och det tycker iallafall inte jag är så snyggt så det var också en grej jag fixade i vintras (förutom att jag bytte motor och byggde om den till manuell).

Du behöver en förlängningskabel till den bakre lambdasonden.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

15 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
ok! tack så mkt för svaren! smile

Meriah / Volvo for Life

Sök