missade lyxfällan,var det bra.

jinxs 90mil+ på en tank.
16 november 2007 · 484 Inlägg

Största samtalsämnet på jobbet var lyxfällan och ngn text på en bil :Min verklighet din dröm:

Dom flesta på jobbet är lite åt hållet halvt hjärndöa soffpotatisar med inga intressen. Är det värt att se reprisen som dom säger.?

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

jinxs skrev:
Största samtalsämnet på jobbet var lyxfällan och ngn text på en bil :Min verklighet din dröm:

Dom flesta på jobbet är lite åt hållet halvt hjärndöa soffpotatisar med inga intressen. Är det värt att se reprisen som dom säger.?

Se reprisen!
Det är mitt tips smile

Nästan grät när de sålde bilen tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
v8rickard Gammelbilsnörd
16 november 2007 · 450 Inlägg

Vad handlade det om då? Någon som köpte massa dyra bilar?? hehe, rätt många tv program man missar...

MrTobias
16 november 2007 · 1 297 Inlägg

Såg inte allt. Killen hade en volvo v70 R som han sålde bort. Tror att hans bilintresse kostade 16 tusen i månaden(går inte riktigt ihop hos mig=)). Hans intresse var just bilen och hans kompiskrets cirkulerade runt bilen den med. Tungt...

Det var något avsnitt där allt sket sig för de som fick hjälp. Kan de ha varit detta?

Hamilton
16 november 2007 · 8 864 Inlägg

Såg programmet och kan ju bara beklaga att killen prioritera helt galet..
Garva när jag såg texten bak på bilen, han hade rätt i att han levde min dröm dvs. min mardröm.

Fotograf på tierpidag.se
Akakapukko
16 november 2007 · 1 779 Inlägg

han hade ju inte behövt ha V70R AWD

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Caffe
16 november 2007 · 1 436 Inlägg

Hade ju varit lite ledsamt om det inte var för hans dekal "Din dröm, min verklighet...".
Är man så katig skall man ha belägg för det med. wink

EDIT:
Går att se på tv3.se....

Senast redigerat av Caffe (16 november 2007)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Squadron
16 november 2007 · 1 833 Inlägg

hehe missade programet men skall se reprisen. Killen i fråga var med på våra Onsdagsträffar förra året, med just sin V70R.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

Squadron skrev:
hehe missade programet men skall se reprisen. Killen i fråga var med på våra Onsdagsträffar förra året, med just sin V70R.

Sjukt snygg bil det där.

Tyvärr blev hans bilintresse för dyrt för dom...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
FireTraXX DFFL
16 november 2007 · 9 020 Inlägg

Men om man har en V70R AWD och har skulder upp över öronen som man inte kan betala, lever man verkligen sin dröm då?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

FireTraXX skrev:
Men om man har en V70R AWD och har skulder upp över öronen som man inte kan betala, lever man verkligen sin dröm då?

Utåt kanske..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

Alltså jag har nog aldrig skrattat på när jag tittat på lyxfällan förut!

Vilken jäkla jubelidiot till kille!

Visst ge mig bilen och jag tar den helt gratis ;P men människan hade ju lånat till den för lite över 400 000! Och det hade han ju inte råd med.

"Din dröm min verklighet" ha ha, det var nog hans egna dröm att äga en V70 R AWD (han fick ju ha den en stund iaf) =P.
Och drömmen gick upp i rök.


Plus att hans sambo fick LÅNA pengar av honom när hon inte hade pengar kvar om dem skulle gå ut tillsammans och kanske gå på bio eller liknande. LÅNA!? Till sin sambo lånar man inte ut pengar men delar väl eller? (Så gör iaf jag och min sambo).


Hon fick betala boxern för han tyckte den var onödig men ändå så tittade han själv. Var det inte till och med så att hon hade fått ta över betalningen på den..?



Och 16 000 i månaden i bil grejer? Helt osannolikt att köpa så mycket till den när man inte har några pengar egentligen.


Det roligaste av allt det var att det saknades 18 000 kr varje månad i deras budget men dem hade inga egna saker av värde.



Ja, en del lever verkligen i en drömvärld.


Det var min reflektion på gårdagens program av Lyxfällan. smile



Funderar på att se reprisen också så får jag skratta ännu mera åt honom! tongue

I do it my way
Caffe
16 november 2007 · 1 436 Inlägg

Har nu sett programmet...

Först tyckte jag att han var en riktig skitstövel och idiot som som brände alla pengar + lite till på nöjen. Men senare så var ju hon likadan, "buhu jag vill ha hästar".
FÖR FAN, då skulle du blivit läkare och inte färdtjänstare!
Varför kan inte folk inse att det kostar att ha sånna intressen?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Plus att hans sambo fick LÅNA pengar av honom när hon inte hade pengar kvar om dem skulle gå ut tillsammans och kanske gå på bio eller liknande. LÅNA!? Till sin sambo lånar man inte ut pengar men delar väl eller? (Så gör iaf jag och min sambo).

Då har ni gemensam ekonomi.
Dom hade delad och då fungerar det inte som du och din sambo har.

Dumt eller inte, men det är skillnad på gemensam- och delad ekonomi.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

John87 skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Plus att hans sambo fick LÅNA pengar av honom när hon inte hade pengar kvar om dem skulle gå ut tillsammans och kanske gå på bio eller liknande. LÅNA!? Till sin sambo lånar man inte ut pengar men delar väl eller? (Så gör iaf jag och min sambo).

Då har ni gemensam ekonomi.
Dom hade delad och då fungerar det inte som du och din sambo har.

Dumt eller inte, men det är skillnad på gemensam- och delad ekonomi.

Nja, vi har varsina konton där våra respektive löner går in och sedan om hans pengar tar slut före mina, ja! då tro Örjan att han får pengar av mig.
Eller om vi ska ut och äta, då ställer vi oss ju inte efter varandra i en kö och beställer och betalar varförsig utan beställer ihop och någon av oss betalar.


För att ha gemensam så har man väl ett och samma konto eller..? hmm

Ha det! smile

I do it my way
Hamilton
16 november 2007 · 8 864 Inlägg

Ja för att han skulle komma på den geniala tanken att bjuda henne på middag.
Att "låna" av honom för att dom ska gå ut tillsammans är ju bara så fel, hur tänker man då?

Fotograf på tierpidag.se
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

Caffe skrev:
Har nu sett programmet...

Först tyckte jag att han var en riktig skitstövel och idiot som som brände alla pengar + lite till på nöjen. Men senare så var ju hon likadan, "buhu jag vill ha hästar".
FÖR FAN, då skulle du blivit läkare och inte färdtjänstare!
Varför kan inte folk inse att det kostar att ha sånna intressen?

Ja, hon var ju också lite lustig. "Men vi kan inte sälja marken där borta för där ska jag ha en häst!"
Vilken jäkla häst och vad ska du köpa den för?
Hålla på och tjattra om en häst som man inte har =P

Nu sålde dem ju inte marken iaf men ändå.

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

Hamilton skrev:
Ja för att han skulle komma på den geniala tanken att bjuda henne på middag.
Att "låna" av honom för att dom ska gå ut tillsammans är ju bara så fel, hur tänker man då?

Ha ha! Man tänker väl inte alls.
Eller så tänker man "helvete! hon kan ju inte få mat för mina pengar! hur ska jag då kunna köpa nästa tänkta grej till min bil!?" ;P

I do it my way
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

John87 skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Plus att hans sambo fick LÅNA pengar av honom när hon inte hade pengar kvar om dem skulle gå ut tillsammans och kanske gå på bio eller liknande. LÅNA!? Till sin sambo lånar man inte ut pengar men delar väl eller? (Så gör iaf jag och min sambo).

Då har ni gemensam ekonomi.
Dom hade delad och då fungerar det inte som du och din sambo har.

Dumt eller inte, men det är skillnad på gemensam- och delad ekonomi.

Nja, vi har varsina konton där våra respektive löner går in och sedan om hans pengar tar slut före mina, ja! då tro Örjan att han får pengar av mig.
Eller om vi ska ut och äta, då ställer vi oss ju inte efter varandra i en kö och beställer och betalar varförsig utan beställer ihop och någon av oss betalar.


För att ha gemensam så har man väl ett och samma konto eller..? hmm

Ha det! smile

Jo. Det är ju toppen när det fungerar så, men alla tycker inte att det ska vara så.

Sen ifall det är ett gemensamt konto eller ej spelar väl inte så stor roll egentligen, utan hur räkningar och utgifter delas upp mellan paret.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
indiehjaerta fritidsforskar
16 november 2007 · 45 Inlägg

Jag tyckte synd om tjejen bara sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang