missade lyxfällan,var det bra.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

John87 skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

John87 skrev:

Då har ni gemensam ekonomi.
Dom hade delad och då fungerar det inte som du och din sambo har.

Dumt eller inte, men det är skillnad på gemensam- och delad ekonomi.

Nja, vi har varsina konton där våra respektive löner går in och sedan om hans pengar tar slut före mina, ja! då tro Örjan att han får pengar av mig.
Eller om vi ska ut och äta, då ställer vi oss ju inte efter varandra i en kö och beställer och betalar varförsig utan beställer ihop och någon av oss betalar.


För att ha gemensam så har man väl ett och samma konto eller..? hmm

Ha det! smile

Jo. Det är ju toppen när det fungerar så, men alla tycker inte att det ska vara så.

Sen ifall det är ett gemensamt konto eller ej spelar väl inte så stor roll egentligen, utan hur räkningar och utgifter delas upp mellan paret.

Jao, jag tycker att det är bra och så.
Men sedan kanske man kan tänkta lite på hur länge man varit tillsammans m.m vi har ju snart varit tillsammans i 4 och ett halvt år nu så smile.
Det är nog lite skillnad så också. Men dem var ju liksom sambo och så med. Knepig kille det där =P


Okej, men då har vi ju inte "delad" ekonomi enligt pappren eller vad man ska kalla det.

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

indiehjaerta skrev:
Jag tyckte synd om tjejen bara sad

Ja, det gjorde jag med. sad
Men sedan när hon började prata om en häst som hon inte hade, ja...

I do it my way
c0nne
16 november 2007 · 401 Inlägg

Sjukaste avsnittet som jag sett!
Det där var bara skrattretande...

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
boston3 pensionär
16 november 2007 · 31 Inlägg

indiehjaerta skrev:
Jag tyckte synd om tjejen bara sad

Va??? va de synd om tjejen,jojippi.Hon som skulle ha häst fast dom inte hade pengar,ha kvar åkgräsklipparen så att dom kunde klippa gräset på ängen,som dom klippte bara för att dom hade åkgräsklipparen!!Vilka muppar-han dummare än henne,ja va fan de e ju klart jag ska köpa en fräsig volvo combi för 425 tusingar (som jag naturligtvis inte har)är han utvecklingsstörd eller? För dom kulorna får man ju en corvette cab,en audi 4wd turbo,en trimmad sladda-opel ascona/manta å endå blir det pengar över,och så köper dumfan en volvo combi-oohhoo.rollrollrolllollollollol

STriiiker
16 november 2007 · 609 Inlägg

haha killen hade en bil för 400000 men ingen toa att skita i hahaha Nej men seriöst, tjejen va f:n lika korkad som killen. 

Det finns folk till allt roll

indiehjaerta fritidsforskar
16 november 2007 · 45 Inlägg

boston3 skrev:

indiehjaerta skrev:
Jag tyckte synd om tjejen bara sad

Va??? va de synd om tjejen,jojippi.Hon som skulle ha häst fast dom inte hade pengar,ha kvar åkgräsklipparen så att dom kunde klippa gräset på ängen,som dom klippte bara för att dom hade åkgräsklipparen!!Vilka muppar-han dummare än henne,ja va fan de e ju klart jag ska köpa en fräsig volvo combi för 425 tusingar (som jag naturligtvis inte har)är han utvecklingsstörd eller? För dom kulorna får man ju en corvette cab,en audi 4wd turbo,en trimmad sladda-opel ascona/manta å endå blir det pengar över,och så köper dumfan en volvo combi-oohhoo.rollrollrolllollollollol

Kollade inte så nogrannt men det där med Boxer-boxen som att hon betalade den.
Hon betalade på halva bilen men han var ägde den och det var hans leksak.
Han hade 16k! på Sitt nöje av vad det nu vad 50000 dvs nästan en tredjedel av pengara på sina nöjen det och hon fick låna av allt och alla och så vidare.

indiehjaerta fritidsforskar
16 november 2007 · 45 Inlägg

muppet skrev:
haha killen hade en bil för 400000 men ingen toa att skita i hahaha Nej men seriöst, tjejen va f:n lika korkad som killen. 

Det finns folk till allt roll

Tyvärr så finns det för många av dom till och med hmm

MrTobias
16 november 2007 · 1 297 Inlägg

de där med att hon ska betala på bilen är ju sjukt! och sen vill inte han betala för tvboxen även fast han sitter å tittar på tvn?!

Kan iofs känna igen mig. tjejen betalar tvavgift och det tycker inte jag att vi ska göra. men nog fan tittar jag på tv ändå (fast nu är det så att jag betalar hälften och ser lite sur ut när räkningen kommer). Sen äger jag bilen ensammen, precis som killen i programmet. Men jag betalar den själv också. Det ända tjejen betalar är driftkostnader som försäkring (50%). Men då får hon köra bilen som om vi ägde den tillsammans.

richardoo290 VOLVO for life..
16 november 2007 · 2 113 Inlägg

villken snål jävla *** som inte kan bjuda sin flickvän på bio,  men han har tydligen råd med bil-prylar för många många tusen varje månad... NOT*

sicken idiot! hmm

Flash Modo-fan från början till slut
16 november 2007 · 330 Inlägg

Skrattade åt dom jag också.Men jag tycker att dom från Lyxfällan räknade fel.Dom räknade ju in några tusenlappar extra i månaden med motivering att det var "bilens värdeminskning".Jag tycker det var fel att lägga till säg 2000 kr/månad i deras utgifter för pengar som dom ju faktiskt inte betalade varje månad.Visst,det är ju pengar dom förlorar sen när dom säljer bilen,men det är ju inte så att dom tar 2000kr och eldar upp dom.För övrigt så var det bara kul."Det är så många minnen som åker iväg" sa killen när dom tog båten.Dom hade varit ute med den EN gång,hur många minnen hinner man få då?Plus att dom hade den hemma på släpvagn på gården..trodde båtar hörde hemma i vatten.

Stolt far till Freddy 18/12-08
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

Flash skrev:
Skrattade åt dom jag också.Men jag tycker att dom från Lyxfällan räknade fel.Dom räknade ju in några tusenlappar extra i månaden med motivering att det var "bilens värdeminskning".Jag tycker det var fel att lägga till säg 2000 kr/månad i deras utgifter för pengar som dom ju faktiskt inte betalade varje månad.Visst,det är ju pengar dom förlorar sen när dom säljer bilen,men det är ju inte så att dom tar 2000kr och eldar upp dom.För övrigt så var det bara kul."Det är så många minnen som åker iväg" sa killen när dom tog båten.Dom hade varit ute med den EN gång,hur många minnen hinner man få då?Plus att dom hade den hemma på släpvagn på gården..trodde båtar hörde hemma i vatten.

Jag hakade också upp mig på att den lade in pengar för värdeminskningen varje månad det var lite knepigt...

Ha ha! Ja, det måste varit en väldigt fartfylld och händelserik dag den ENDA dagen med båten ;P

I do it my way
GurraG INGET ANNAT!!
16 november 2007 · 1 725 Inlägg

Detta program lät ju riktigt pinsamt.. synd att man missade det.. någon som vet när reprisen går??

OverBoosted AUTOBAHNRASER
16 november 2007 · 3 804 Inlägg

har letat som en galning efter torrent men ej hittat.. pm om nån vet


Bmw osv..
dallelito med lem
16 november 2007 · 1 147 Inlägg

finns han på garaget?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Mr_Redbull Evolution Garage
16 november 2007 · 478 Inlägg

finns o se online på tv3.se

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
GurraG INGET ANNAT!!
16 november 2007 · 1 725 Inlägg

får gå in där och kika då

OverBoosted AUTOBAHNRASER
16 november 2007 · 3 804 Inlägg

Mr_Redbull skrev:
finns o se online på tv3.se

danke


Bmw osv..
Mr_Redbull Evolution Garage
16 november 2007 · 478 Inlägg

jag blir bara irriterad på grabbens attityd till pengar och framförlalt sin sambo.
vafan låna ut pengar till sambon för gemensamma räkningar... samslöst

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
MilleN
16 november 2007 · 9 108 Inlägg

Ja det var faktiskt stor humor i detta avsnittet, just dekalen "din dröm, min verklighet" var en så skev bild av hans verklighet så det är pinsamt. Dock tyckte jag faktiskt bilen var fräsch smile

Mr_Redbull Evolution Garage
16 november 2007 · 478 Inlägg

jafan bilen var fräsch inge snack om annat smile
e synd om den familjen iaf o hyffsat skev verklighets uppfattning om vars pengarnaborde gått till från början.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang