missade lyxfällan,var det bra.

GurraG INGET ANNAT!!
16 november 2007 · 1 725 Inlägg

Han johan verkar ju inte helt frisk måste jag ju säga.. Hon borde flytta så får hon det bättre.. Och han är ju skuldsatt långt över öronen

Muttley
16 november 2007 ·

hade jag vart sambon så skulle jag lämnat han direkt. så kommer de aldrig se ut hos mig smile

hon fick visst skriva på ett avtal för vad hon lånat av honom på 140 tusen med? fan vad sjuk smile
tycker han borde ha prioriterat huset från början och köpt en billigare bil!.

Men sen så om jag haft en flickvän som vart som henne hade jag faktiskt sparkat ut henne med hennes attityd om hagen de var nära att sälja, de är ju bättre att sälja få pengar till att kunna betala lånen istället för att kronofogden kommer dit och tar de ifrån en. 

förresten finns han på garaget???

Mr_Redbull Evolution Garage
16 november 2007 · 478 Inlägg

tror han finns eller iaf fanns här, eftersom han dök upp på en av våra onsdags träffar här i Gbg...

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

Mr_Redbull skrev:
tror han finns eller iaf fanns här, eftersom han dök upp på en av våra onsdags träffar här i Gbg...

Du har inte tänkt på att ett rykte kan gå även utan Gorg?

En kille läser, sprider ryktet runt kompisarna att det ska vara träff o.s.v.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
c0nne
16 november 2007 · 401 Inlägg

Mr_Redbull skrev:
tror han finns eller iaf fanns här, eftersom han dök upp på en av våra onsdags träffar här i Gbg...

Spelar inte precis någon roll ifall han är här eller inte?
Alla hade ändå bara gjort hans liv surare med alla kommentarer än vad det redan blivit...

Fattar inte hur man kan göra så mot sin sambo som han gjort, inte för att hon var speciellt smart heller men det betyder ju inte att man ska göra så mot sin sambo.
Han är pinsam!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
16 november 2007 · 1 300 Inlägg

c0nne skrev:

Mr_Redbull skrev:
tror han finns eller iaf fanns här, eftersom han dök upp på en av våra onsdags träffar här i Gbg...

Spelar inte precis någon roll ifall han är här eller inte?
Alla hade ändå bara gjort hans liv surare med alla kommentarer än vad det redan blivit...

Fattar inte hur man kan göra så mot sin sambo som han gjort, inte för att hon var speciellt smart heller men det betyder ju inte att man ska göra så mot sin sambo.
Han är pinsam!

Precis vad jag tänkte, stackars honom om någon nu lyckas leta reda på honom här och lägger upp namnet här då lär han väl få kommentarer som räcker reten av hans liv. =P


Nej, jag fattar det inte heller det är ju fan skit elakt.

Och att hon gick med på det? Hon kanske inte vågade säga ifrån (?) Men hon sa ju att hon hade tänkt flytta flera gåner fast aldrig gjort det.

I do it my way
GurraG INGET ANNAT!!
16 november 2007 · 1 725 Inlägg

jag förstår bara inte alltså.. och hon vägrar bo där utan att kunna ha sina hästar.. men hur fan ska hon ha råd med hästar i deras läge?? jag är helt jävla tom alltså

OverBoosted AUTOBAHNRASER
16 november 2007 · 3 804 Inlägg

Sett avsnittet nu. Problemet är ju SVERIGE.. skandal att folk ens kan låna för mer än vad dom är goda för.. Om man får ett lån tar man ju förgivet att man är god för lånet. Men men folk måste ju använda hjärnan lite själv me. Har man inte råd så har man inte.


Bmw osv..
Mr-A Maharaja!
16 november 2007 · 207 Inlägg

när är repriset då?

blir kul att se!

SaabLejon ÖSM #1 -08
16 november 2007 · 484 Inlägg

Mr-A skrev:
när är repriset då?

blir kul att se!

Undrar också när reprisen går och var det Gemensam eller delad ekonomi? man förundrats över i tråden ?

Hittar banne mig inte på någon info för reprisen på TV3 usal sajt hmm   "Hjälp" roll

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
jinxs 90mil+ på en tank.
16 november 2007 · 484 Inlägg

Nu har jag sett programmet, fifan vilken skev verklighet's uppfattning folk har.Men jag måste säga att den skönaste kommentaren kom från en av programledarna.
"Din dröm, min verklighet" som stod på bilen.
-Vad är det som är din verklighet.?
"Jo, det är ju bilen då.." Skryt,skryt
-Jaha, så det är inte möglet i källaren, skulderna och det fallfärdiga huset då.?

Tänkte direkt: Det är verkligen inte min dröm iallafall, Först och främst det är en volvo. Sen såg man mer på programmet och såg alla skulderna,inget badrum och det fallfärdiga/mögelskadade huset. "suck" Alla kan väll ta ett fett lån på en bil,Men man ska ha råd med allt annat runt omkring. Och så skenade jag iväg lite med fantasin och kunde se mej själv körande i en bugatti veyron och bo i en papplåda i lågnt ute i skogen." skit i hus och allt,jag har en fetbil"
-Konstig inställning.

Sen förstår jag inte, varför dom ska laga huset för.?
Dom hade ju ett torp på gården som verkade vara i ett tredubbelt bättre skick än huset,  Jag personligen hade lagt 100k på torpet och jämnat stora huset med marken och sen byggt ett nytt när man får bättre ekonomi.
-Som sagt konstig inställning.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
jinxs 90mil+ på en tank.
16 november 2007 · 484 Inlägg

GurraG skrev:
jag förstår bara inte alltså.. och hon vägrar bo där utan att kunna ha sina hästar.. men hur fan ska hon ha råd med hästar i deras läge?? jag är helt jävla tom alltså

Undrar om hon tog honom för kåken/tomten eller för bara han som person.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Tengu1969
16 november 2007 · 1 396 Inlägg

Rak höger på den killen!
Tjejen var ju inte helt 100 hon heller!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
D_MAN ?
16 november 2007 · 1 038 Inlägg

Hur kunde dom köpa huset från början på 1,7millle måste blivit lurad redan där....

Sen månadskostnad på bilen va ju värdeminskningen medräknat, 6000/mån

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
D_MAN ?
16 november 2007 · 1 038 Inlägg

jinxs skrev:

GurraG skrev:
jag förstår bara inte alltså.. och hon vägrar bo där utan att kunna ha sina hästar.. men hur fan ska hon ha råd med hästar i deras läge?? jag är helt jävla tom alltså

Undrar om hon tog honom för kåken/tomten eller för bara han som person.

Dom har varit tillsammans i 3år innan dom flytta dit förra sommaren

Schysst kontrakt/kvitto han hade skrivit på hur mycket hans sambo hade lånat av honom till deras gemensamma räkningar och biobesök.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
golf_greatpower
16 november 2007 · 257 Inlägg

jinxs skrev:
Nu har jag sett programmet, fifan vilken skev verklighet's uppfattning folk har.Men jag måste säga att den skönaste kommentaren kom från en av programledarna.
"Din dröm, min verklighet" som stod på bilen.
-Vad är det som är din verklighet.?
"Jo, det är ju bilen då.." Skryt,skryt
-Jaha, så det är inte möglet i källaren, skulderna och det fallfärdiga huset då.?

Tänkte direkt: Det är verkligen inte min dröm iallafall, Först och främst det är en volvo. Sen såg man mer på programmet och såg alla skulderna,inget badrum och det fallfärdiga/mögelskadade huset. "suck" Alla kan väll ta ett fett lån på en bil,Men man ska ha råd med allt annat runt omkring. Och så skenade jag iväg lite med fantasin och kunde se mej själv körande i en bugatti veyron och bo i en papplåda i lågnt ute i skogen." skit i hus och allt,jag har en fetbil"
-Konstig inställning.

Sen förstår jag inte, varför dom ska laga huset för.?
Dom hade ju ett torp på gården som verkade vara i ett tredubbelt bättre skick än huset,  Jag personligen hade lagt 100k på torpet och jämnat stora huset med marken och sen byggt ett nytt när man får bättre ekonomi.
-Som sagt konstig inställning.

Så du menar att du skulle ta en citroträn före en v70r? Aldrig tongue

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
fluppidupp ...
16 november 2007 · 757 Inlägg

en konstig grej är ju att hon är så pass på att flytta för att dom vill sälja lilla åkerplätten när han tvingas sälja bilen. vart nästan förbannad när jag hörde det.

det konstigaste är ju värdeminskningen? hur kan man räkna in det i en månadsbudget. det är väll snarare bara avbetalningen.

jinxs 90mil+ på en tank.
17 november 2007 · 484 Inlägg

golf_greatpower skrev:
Så du menar att du skulle ta en citroträn före en v70r? Aldrig tongue

Var har du fått det ifrån.??
-Har jag sagt det eller.??
Men för 420k så kan man köpa en bra roligare bil, än en volvo.

Senast redigerat av jinxs (17 november 2007)

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
-Kotten- www.drcljusdal.se
17 november 2007 · 679 Inlägg

robzter skrev:
en konstig grej är ju att hon är så pass på att flytta för att dom vill sälja lilla åkerplätten när han tvingas sälja bilen. vart nästan förbannad när jag hörde det.

det konstigaste är ju värdeminskningen? hur kan man räkna in det i en månadsbudget. det är väll snarare bara avbetalningen.

Dom gjorde nog så för att det skulle se ännu värre ut.
Då dette är det första programet där paret i sig inte hade massa andra små skulder.

Sen kan man undra varför man köper en sån stor kompressor när man har en ny bil är ju inte så att han lär behöva ett sånt monster för att byta däck ;D

Sen ser jag inte problemet med att han köper en v70nr vi har väl alla märken vi gillar mer en andra och då är ju R det bästa man kan köpa.

Dock skall man se till att ha råd att äga den med.

Kul dock att så många sparkar på dom som ligger redan.
Rätt lätt att hamna i en ekonomisk sits som man inte kan ta sig ur
se bara på hur det gick 1992 många som fick gå från hus och hem.
tyvärr är väl många här födda då så dom minns det inte ;D

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
lajuz
17 november 2007 · 27 Inlägg

Ni som missa avsnittet finns dom alla på tv3's hemsida.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang