2718
Sök

Fälghjälp

6 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
Halloj,

jag har lyckats stranda min flickvän i Göteborg och hon har ca 30 mil att köra innan hon är hemma igen. Strandningen beror på ett extremt slitet däck. Nu har hon dock sin bror där och han har en gammal Nissan 280 SX. Hon undrar ifall hjulen från den skulle passa på den 200SX som hon kör runt med. Det sitter nissanoriginalfälgar på den. Årsmodellen på 200:an är -90. 280:an vet jag inte men den lär vara något år för -90 om jag är rätt informerad.

Kan någon svara på denna fråga så fort som möjligt så skulle jag bli väldigt glad!! Kanske är det någon som vet någon sajt där man direkt kan slå upp den här informationen.

Mvh
Peter

6 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
Tack!

Där hittade jag följande information om min 200:a, 6,5x15      4/114,3.

Tyvärr fanns det inget om en 280 ZX. Någon som vet vad som gäller för den?

/Peter

hårdrockar'n
118 Inlägg
12 november 2005
om 280:an är 4bultad så lär det vara samma.
dom flesta nissan har antingen 4*114,3 eller 5*114,3
http://hem.passagen.se/jonnie.b.good/dack/falgstrlk.htm
jag vet inte om 280:an är med här men du kan kolla.

Modern cars - they all loo like electric shavers

6 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
Tack igen... Den enda ZX jag hittar är 300 ZX och den är fembultad... Känns som det är 50/50 för vilket som gäller...

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2005
är väl bara att testa?. kolla om det är 4 eller fem,är det fyra så är väl chansen överhängande att de funkar.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök