Vilka bötesbelopp gäller vid de vanligaste trafikförseelserna?

*****JÄNKEBILSIDIOT***** · 11 447 Inlägg
Skrivet 27 januari 2018 #421

Bengan__ skrev:
Någon mer än mig som tycker alla P-böter är åt he*vete? Det går ju inte att finna en parkering i storstäderna och avgifterna är löjligt höga..

Finns det ingen parkeringsplats när man ska parkera betyder det inte per automatik att man får parkera hur som helst på otillåten plats. Det enda straffet som kreti och pleti förstår så är det penningböter.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Jag ska hjälpa dig.. · 3 045 Inlägg
Skrivet 27 januari 2018 #422

Jaha, inte undra på att folk anlitar nån målvakt..smile

Det är aldrig försenat att ge upp..
Kolla först, byt sen..
Muttley
Skrivet 27 januari 2018 #423

insatsen skrev:
Jaha, inte undra på att folk anlitar nån målvakt..smile

För att man inte har råd med parkeringen.  Då är de något helt fel i huvudet på en.

17 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #424

Muttley skrev:

Bengan__ skrev:
Någon mer än mig som tycker alla P-böter är åt he*vete? Det går ju inte att finna en parkering i storstäderna och avgifterna är löjligt höga..

Tycker de bör dubblad böterna.

Om man inte har råd att betala några tior för att parkera så får man cykla.

Logiskt för vissa, rätt trångsynt för andra.
I slutändan kommer det sluta med en avveckling av staden då vi bor ta mej fan vid polcirkeln i kombination med att många bor i förorterna. Att cykla från Haninge till Stockholm är kanske en bra idé om man är arbetslös och lönnfet men knappast om du behöver inhandla något speciellt eller träffa en kund.

Soppan kommer ändå ta slut och vi kommer inte kunna pendla som vi gör i framtiden. Våra förorter kommer sannolikt kompletteras och bli mer självständiga och tillsist bli städer. Det är något jag ser fram emot faktiskt. Ingen kommer köra 4 timmar bil från Nynäshamn genom stan för att sitta och glo på en dataskärm i Täby varje dag.

1 917 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #425

Soppan kommer inte att ta slut helt, men tillgången kan begränsas

man kan numera koka bensin på ogräs:
https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/aud … er-6393408

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
17 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #426

spillolja skrev:
Soppan kommer inte att ta slut helt, men tillgången kan begränsas

man kan numera koka bensin på ogräs:
https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/aud … er-6393408

Oljan ska ju vara slut om typ 40 år med dagens förbrukning.
Bäst är om vi hittar ett bränsle som inte dödar oss, igår...
Ogräs kanske är grejen? 
Elbilar till alla lär vi inte kunna frambringa, inte om de ska släpa runt på ett ton sällsynta ädelmetaller.

1 917 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #427

Rak1 skrev:
Oljan ska ju vara slut om typ 40 år med dagens förbrukning.
Bäst är om vi hittar ett bränsle som inte dödar oss, igår...
Ogräs kanske är grejen? 
Elbilar till alla lär vi inte kunna frambringa, inte om de ska släpa runt på ett ton sällsynta ädelmetaller.

Tja, när bränslepriserna ökar så lönar sig alternativen, Preem läs blanda in ca 10% av denna soppa redan i sin Blyfria 95 på en del ställen i landet

https://preem.se/framtidensbensin

9 754 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #428

Förstår att soppans försvinnande eller inte är otroligt intressant för folk som vill ha reda på "Vilka bötesbelopp gäller vid de vanligaste trafikförseelserna?"...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
1 917 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #429

Tja, det hänger väl ihop, dyrare soppa = Mindre pengar att betala böter med

wink

9 754 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #430

spillolja skrev:
Tja, det hänger väl ihop, dyrare soppa = Mindre pengar att betala böter med

wink

Ah...du tänker sååååååå wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
17 Inlägg
Skrivet 10 april 2018 #431

ja, dags att lägga ner.

Muttley
Skrivet 10 april 2018 #432

Rak1 skrev:

Muttley skrev:

Bengan__ skrev:

Tycker de bör dubblad böterna.

Om man inte har råd att betala några tior för att parkera så får man cykla.

Logiskt för vissa, rätt trångsynt för andra.
I slutändan kommer det sluta med en avveckling av staden då vi bor ta mej fan vid polcirkeln i kombination med att många bor i förorterna. Att cykla från Haninge till Stockholm är kanske en bra idé om man är arbetslös och lönnfet men knappast om du behöver inhandla något speciellt eller träffa en kund.

Soppan kommer ändå ta slut och vi kommer inte kunna pendla som vi gör i framtiden. Våra förorter kommer sannolikt kompletteras och bli mer självständiga och tillsist bli städer. Det är något jag ser fram emot faktiskt. Ingen kommer köra 4 timmar bil från Nynäshamn genom stan för att sitta och glo på en dataskärm i Täby varje dag.

Tåget 23-26 minuter haninge centrum till stockholm city.  31kr med reskassa.

Gud vad dyrt det var.........

Soppan skulle ta slut på 20 år var propagandas ord när jag gick i mellanstadiet.

Man är trångsynt om man tror man måste ha bilen med överallt och inte kunna betala avgifterna det kostar.

GTI · 105 Inlägg
Skrivet 21 maj 2018 #433

Svennebanan påväg hem från jobbet strax före klockan 18:00? Hur lång tid indraget körkort?

Evildan
Skrivet 21 maj 2018 #434

Tre_Bokstaver skrev:
Svennebanan påväg hem från jobbet strax före klockan 18:00? Hur lång tid indraget körkort?

Inte alls, det är inte straffbart.

Muttley
Skrivet 21 maj 2018 #435

Tre_Bokstaver skrev:

Man får faktiskt köra hem från jobbet i Sverige. I vissa delar av asien däremot hade du blivit stympad.

9 Inlägg
Skrivet 16 augusti 2018 #436

Muttley skrev:

Tre_Bokstaver skrev:

Man får faktiskt köra hem från jobbet i Sverige. I vissa delar av asien däremot hade du blivit stympad.

Nejdå inte alls, Asien är en trygg plats så länge man håller sig i skymundan och inte hörs eller syns för mycket smile

49 Inlägg
Skrivet 31 augusti 2018 #437

Varför besitter vissa människor ett så stort behov av att köra om folk helt utan anledningar? Oavsett om man själv kör exakt på pricken vad skyltarna säger eller 20 km/h fortare.

Är det verkligen OK enligt regler och lagar att så fort 70 skyltarna kommer efter det vart 50 ett tag, köra om någon (någon=mig) i full fart för att sedan fortsätta åka 70-80 när det 200m senare blir 90km/h? Detta händer mig i princip varje dag, blir så himla irriterad.

Ofta tutar dom eller pekar/ser arga ut om man gasar på också. Vi säger det går från 50 till 70km/h och dom prompt ska köra om även fast jag legat på 50-55 hela tiden innan, precis vid 70 skylten, men jag i min 220häst turbovolvo från tidigt 90tal accelererar till 70 snabbare än dom gör så dom måste avbryta omkörningen.

Fri fart för ett fritt folk! · 9 543 Inlägg
Skrivet 31 augusti 2018 #438

Magnedal skrev:
Varför besitter vissa människor ett så stort behov av att köra om folk helt utan anledningar? Oavsett om man själv kör exakt på pricken vad skyltarna säger eller 20 km/h fortare.

Är det verkligen OK enligt regler och lagar att så fort 70 skyltarna kommer efter det vart 50 ett tag, köra om någon (någon=mig) i full fart för att sedan fortsätta åka 70-80 när det 200m senare blir 90km/h? Detta händer mig i princip varje dag, blir så himla irriterad.

Ofta tutar dom eller pekar/ser arga ut om man gasar på också. Vi säger det går från 50 till 70km/h och dom prompt ska köra om även fast jag legat på 50-55 hela tiden innan, precis vid 70 skylten, men jag i min 220häst turbovolvo från tidigt 90tal accelererar till 70 snabbare än dom gör så dom måste avbryta omkörningen.

dom är tröga..  råkar ut för samma sak nästan varje dag när jag åker hem från jobbet.. är 70 sen blir det 100.. vid 100skylten ligger 3:an i på min 60hk sportbil.. och dom går ut och kommer inte om.. som vanligt... jag har 60hk och dom kan inte ta sig upp till 100 snabbare och ta sig förbi...  frågan är ju varför dom ens försöker köra om..  som om jag ligger så gärna i 70 på 100väg...  borde ju vara rätt logiskt att jag jag ökar när dom legat bakom mig när det var 100innan och jag saktar ner till 70 vid 70skylten att jag då borde öka farten... numera har jag det som sport.. audi och bmw förare blir rätt stötta och kör om lite senare.. och kör sen 130 på 70sträckan lite längre fram ;-)   men tar man det mer som en rolig grej så spelar det ju ingen roll om man får fingret.. bara skicka en släng puss till dom så blir dom jätte glada :-)

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
14 Inlägg
Skrivet 26 november 2018 #439

Jag tror inte dom tänker rationellt utan emotionellt, vissa förare bör ju få sitt körkort indraget på livstid

88 Inlägg
Skrivet 16 januari #440

Någon som vet vad böter för avställt/obesiktat ligger på? Skatten ligger på 2.3k att betala vid påställning. Besikta skulle kosta mer än bilen är värd. Men är det värt att skatta/försäkra för att minska eventuella böter?

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt