Vilka bötesbelopp gäller vid de vanligaste trafikförseelserna?

Joo
23 november 2008 · 741 Inlägg

Kan man egentligen få böter om man åker runt och sladdar med bilen på snö? jag och polare var ute igår och han drog i handbromsen och vi körde runt runt bilprovningen sent på kvällen och sladdade.. Kan polisen komma och ge en böter? isåfall för vad? yikes

liksom man förstör ju inte och det är inga hus eller landsväg som korsar där!

Senast redigerat av Joo (23 november 2008)

Tobbe_n
23 november 2008 · 252 Inlägg

Volvotjej84 skrev:

Tobbe_n skrev:
vad blir böterna då ungefär om man som mig igår åkte fast för "grov vårdslöshet i trafik"
körde på ett avstängt industri område med oplogade snövägar hadde en  liten "banan båt" där det står mer på bakom bilen och en kompis satt i. ska tydligen bli åklagar sak.
saken är den att jag har mer skulder än inkomst deklarerad per år.. kan juh inte bli dryga summor med tanke  på förutsättningarna. ostraffad sedan tidigare..

Grov vårdslöshet i trafik? Var glad om du ens får behålla kortet...

får nog med all säkerhet behålla det med tanke  på att ingen kom till skada och inga egentliga överträdelser gjordes.. . men man vet inte . som jag förstod det skulle det iaf bli en rätte gång. vilket jag tycker är så helt djävla otroligt löjligt så det finns inte ord för det. men nu till frågan vad brukar bötes beloppet ligga på kan man hitta någon sida att räkna ut det  på  ?

Gti-r
MHperformance CNC operatör
23 november 2008 · 280 Inlägg

Robban_89 skrev:

Volvotjej84 skrev:
Snabb fråga:

Kör för tillfället obesiktat (körförbud) dock påställt, försäkrat och skattat, vad blir det för böter om jag blir stannad?

Skulle vara intressant att veta faktist smile

en kompis blev tagen för det 3 gånger på tre dagar, sen gav han fan i att köra, han fick 1500 för varje gång, alltså 4500 sammanlagt :S

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
pimpad740
23 november 2008 · 812 Inlägg

kickade skrev:
Har precis köpt en bil, den är skattad och besiktigad men har ingen trafikförsäkring.

Vad händer om jag blir stoppad, väntar på ägarbeviset så jag kan försäkra den?

väntar på ägarbeviset? hadde du tänkt att få en fin räkning hem i brevlådan??. du ska ju ringa samma dag du köper bilen oavsätt om de är vardag lr helgdag..  du behöver ju inte stå på bilen när du täcknar försäkringen bara du blir skriven på den sen. men polisen kan inte göra nå. dom får bara upp om den är skattad och besiktad..

man lever bara en gång..
Janosch
26 november 2008 · 205 Inlägg

Varför dra upp en tråd som skapades för 2 år sedan? ;D

alexbenhard Hemlig Agent
26 november 2008 · 1 115 Inlägg

pimpad740 skrev:

kickade skrev:
Har precis köpt en bil, den är skattad och besiktigad men har ingen trafikförsäkring.

Vad händer om jag blir stoppad, väntar på ägarbeviset så jag kan försäkra den?

väntar på ägarbeviset? hadde du tänkt att få en fin räkning hem i brevlådan??. du ska ju ringa samma dag du köper bilen oavsätt om de är vardag lr helgdag..  du behöver ju inte stå på bilen när du täcknar försäkringen bara du blir skriven på den sen. men polisen kan inte göra nå. dom får bara upp om den är skattad och besiktad..

De får även upp om den är försäkrad...

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 december 2008 · 5 642 Inlägg

stämmer äns de där priserna nu mera har de inte blitt dyrare nog för de postades för typ 2 år sen men ändå?

Joo
7 december 2008 · 741 Inlägg

Vad är det för böter om man bli stoppad med sommardäck nu efter 1 december?

7 december 2008 · 5 642 Inlägg

om jag inte mins helt fel så har nån sagt att de va 1600 känns lite saftigt om man har vinterdäck liggandes

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 december 2008 · 1 659 Inlägg

Per däck också dessutom tror jag

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
JDA Dieselskeptiker
18 december 2008 · 12 Inlägg

volvo_dude skrev:
om jag inte mins helt fel så har nån sagt att de va 1600 känns lite saftigt om man har vinterdäck liggandes

1200 spänn är det.
Hela katalogen med belopp för alla trafikbrott: http://www.aklagare.se/upload/Media/Nyh … alogen.pdf

JSF J.Skagerlind (wescrape)
21 januari 2009 · 215 Inlägg

Vad säger polisen om hjulen går ett par millimeter utanför hjulhusen? I bak är det lungt där går de lodrätt rakt ner längs med kanten men i fram så är däcken lite för breda.

Kan jag få böter för detta?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
E28 Turbo || E39 530D || E30 324TD ||
Only Beemers with a snail on...
125fors
2 februari 2009 · 49 Inlägg

Frågade hos bilprovning idag. Slitbanan måste vara inanför skärmkanten annar är det risk för böter, ja och så gillar ju inte bilprovningen det heller. Är det bara frågan om nån millimeter beror det nog på vem som stoppar dig. Har blivit stoppad med min King Cab 2 gånger utan åtgärd från polisen och där sticker det ut nästan 2 cm fram

snoddas
2 februari 2009 · 1 142 Inlägg

Robban_89 skrev:
Har du den påställd men inte försäkrad får du en mumsig summa för varje dag den är oförsäkrad wink

fick en sån summa och den var på 5700kr... sad

Fellow
29 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Jag kör utan motorhuv just nu, vad gäller för detta?

Senast redigerat av Fellow (29 mars 2009)

FireTraXX DFFL
29 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Lazurblau_Metallic skrev:

Harrig skrev:
Passa er för ringvägen vid IKEA i malmö! Snuten står uppe på broarna o mäter ganska ofta. Polaren köpte en BMW 530 o ble av me kortet samma dag.

min kompis köpte en 525 och vart av med sitt 35min efter han köpt den

Och jag kör där 5-6ggr om dagen, har aldrig sett polisen mäta folk på ringvägen.
De brukar stå nere vi moskén däremot.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
29 mars 2009 · 5 642 Inlägg

Fellow skrev:

aldrig hört att man inte får åka utan huv

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
29 mars 2009 · 1 659 Inlägg

MrEricsson skrev:

Fellow skrev:

aldrig hört att man inte får åka utan huv

Det är farligt att åka utan roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Id
9 april 2009 · 2 Inlägg

Kan man få böter så här i efterhand?
Körde ovetande min avställda bil i ett år ett antal ggr genom biltullarna .
Transportstyrelsen som har hand om trängseltullarna har ju även hand om avställda bilar...
Så de har ju ganska klara bevis för att bilen varit i trafik dvs. 
Tacksam för svar

Casual Xtreem
16 april 2009 · 123 Inlägg

kickade skrev:
Jävlar vilken tur jag hade då,verkar vanligare än man tror att körkort blir indragna tydligen...

Man märker ju att man inte är ensam om att bli av med Körkortet iaf:P Blev av med mitt igårsad

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt