J-P-R skrev:
Jag ser ingen skillnad på det du föreslår nu mot det som redan är vid mässan varje helg, förutom att ingen tar ansvar vid lekande, burnande, nedskräpning m.m
Sedan undrar jag vad i ditt förslag som gör att folk från exempelvis Göteborg vill komma? Anledningen till att man har en utställning med priser är för att locka folk.
För det var väl en viktig kriterie, att träffa nytt folk? För att umgås med folk i Örebro behöver vi nog knappast arrangera en bilträff, då är nog mer en pubrunda eller korvgrillning ett bättre alternativ.
Dessutom är tre pokaler per år/träff inte direkt mycket, eller tycker du det?
Finns ju givetvis andra aktiviteter man kan syssla med för att dra folk, men inget som ligger på rätt sida om lagen och därmed är intressant.
Och att tro att det inte blir någon buskörning är väl bland det mest optimistiska tänkandet jag varit med om i mitt liv.
Dessutom tror jag inte det finns något intresse från Dalkias sida att låta oss hållas ute vid IKEA, det finns en anledning till varför bommarna kom upp.
Du får även tänka att man som arrangör står som ansvarig sedan för all eventuell skadegörelse, det glömmer många bort, lätt att någon idiot gör dig fattig på obestämd framtid.
Jag tror han tänker på Unknown, vilket inte har något med oss att göra förutom att Woodpecker var väldigt vänlig och hjälpte till att städa efteråt.
Dem som var med och arrangerade Örebro Street Meet var: SaabLejon, VilleV, Mechanimal, Fighter_87 och jag.
EDIT: Återigen låter det som att jag klankar ner på touren, vilket inte är meningen. Jag tycker det är ett utomordentligt bra intiativ och följer gärna med.