3604
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
27 december 2008
LotL skrev:
J-P-R skrev:
LotL skrev:

om du läste tråden innan du svara så skulle du kanske se va jag menade?
2007 kallade vi träffarna Örebro Träff/Garaget Träff Örebro
2008 bestämde vi oss att ändra namn till Ö.S.M då det lät seriösare?

Jag skulle uppskatta om du slutar att benämna något som du inte varit delaktig i som "vi".

Namnet Örebro Street Meet tillkom för att namnet Örebro Träffen i regel förknippas med Volvo träffen i Ånnaboda.
Så någon namnändring pga att det skulle låta mer "seriöst" är alltså ingen sanning, det hade du vetat om du varit med.

Örebro Street Meet har inget med tidigare träffar som du länkar till att göra. Dem träffarna var olagliga och att delar av crewet varit delaktig i detta låg oss inte direkt till fördel.

vad pratar du om? örebro träffarna vi hade 2007 var inget olagligt, vi hade bara träffar, och en crusing. inget olagligt med det.
och jag var med och planera ÖSM träffen 2008 innan den vart av, så du kan vara tyst om att ja inte var med. Fighter_87 och Mechanimal kan intyga att jag var med långt innan dig. men det hör inte till saken om vem som var med först och sist.

inte det som denna tråd handlar om nu...

Ägaren till marken och dem företag som hyr lokalerna var inte så roade över dem skador som åsamkats.

Hur kul, bra och roliga dem träffarna än var så gjordes dem utan tillstånd = olagliga. En planerad crusing ska likaså ha tillstånd.

Jag behöver inte vara tyst om något, om du hade varit med hade du varit medveten om varför träffen bytte namn och även varför den bytte plats.
Dessutom att bestämma tid och plats som vid dem s.k garaget-i-örebro träffar ser inte jag som något planerande.

Men nu ska jag sluta käfta om det här, folk tappar ju motivationen, blir mörkrädda m.m

Jag ser fram emot DDesigns öppet hus och hans planerade träff, om jag nu är välkommen smile

FREAK !
250 Inlägg
27 december 2008
J-P-R skrev:
LotL skrev:
Fizzer skrev:

?

Jag skulle uppskatta om du slutar att benämna något som du inte varit delaktig i som "vi".

.

varför inte låta han bli med i "vi" kan lov att LOTL har en hel del bra ideer också så varför ta alla ära sj ? .

skulle uppskatta att nån vettig fixxade en träff så som ddesign eller nån annan / niclas

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
27 december 2008
nicx skrev:
J-P-R skrev:
LotL skrev:

?

.

varför inte låta han bli med i "vi" kan lov att LOTL har en hel del bra ideer också så varför ta alla ära sj ? .

skulle uppskatta att nån vettig fixxade en träff så som ddesign eller nån annan / niclas

Äran delar jag med mig generöst till dem som varit med och hjälper till och jag har inte nekat någon till att delta.

Det jag troligtvis reagerade för starkt på var att LOTL sitter och ger förklaringar på saker han inte har den blekaste aning om bara för att han var med vid tidigare träffar.

Och jag är faktiskt trött på att argumentera för döva öron, så jag instämmer i att någon annan får ordna en träff, mer eller mindre vettig det spelar ingen roll bara jag slipper vara delaktig, för min motivation är puts väck borta.

Kanon..
1 473 Inlägg
27 december 2008
Tydligen är banåkning ingenting som är intressant eller glömdes det bort bland allt pajkastande?

3 390 Inlägg
27 december 2008
Har för mig att jag gjorde en intressekoll för ett tag sedan och då svarade någon att det är vissa krav på både förare och bil ?    Men jag tycker mig sett bilder från många vars bruksbilar varit och snurrat på bana..... Fast då var det Realcar som annordnade någon dag. Vet ej om det har något med kraven att göra....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
27 december 2008
WeDo skrev:
Har för mig att jag gjorde en intressekoll för ett tag sedan och då svarade någon att det är vissa krav på både förare och bil ?    Men jag tycker mig sett bilder från många vars bruksbilar varit och snurrat på bana..... Fast då var det Realcar som annordnade någon dag. Vet ej om det har något med kraven att göra....

krävs licens eller "en dags licens" för att köra.
Tror det går att gå med i stans raceklubb och ta licensen och sedan köra vissa tider på gelleråsen, vet inte så mycket om det, men fick erbjudande i höstas att köra.

Kanon..
1 473 Inlägg
27 december 2008
WeDo skrev:

Mycket möjligt.
För hojar så är det typ samma krav som på gatan + godkänd skyddsutrustning.
Borde väl vara samma för bilar tycker jag + en hjälm.

Dålig koll på vad banhyran är på Gelleråsen men gissar på runt 60k, får man ihop ens i närheten av 60 bilar som betalar 1000 spänn var?
Vet att det inte är några problem med hojar men intresset kanske inte är lika stort bland bilfolk som sagt?

Relativt enkelt sätt att få ihop en lite större träff på annars tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
27 december 2008
Ska väl inte krävas licens för att köra på banan när den är hyrd?!
Det gäller väl bara på sk onsdagsträningar.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
27 december 2008
leksak skrev:

ska alltid krävas licens enligt det jag sett. Men jag kan ha fel.

Tillbaka till ev tour. Vilka datum finns det flest träffar runt i landet? Kommer vi åka en sån vecka (lämpligt för att slippa planera/bry sig om annat)? Kom just på att det bara är nån månad kvar till alla lappar om semester kommer komma upp...

Kanon..
1 473 Inlägg
27 december 2008
sirmiro skrev:
leksak skrev:

Tillbaka till ev tour. Vilka datum finns det flest träffar runt i landet? Kommer vi åka en sån vecka (lämpligt för att slippa planera/bry sig om annat)? Kom just på att det bara är nån månad kvar till alla lappar om semester kommer komma upp...

Konstigt.. men jaja...

3 390 Inlägg
27 december 2008
sirmiro skrev:
leksak skrev:

Det är ju det som är det värsta.  OM vi ska göra en tour där vi ska åka på "andras" träffar så vet vi ju inte det förrän långt fram = Taskig/stressig planering och säkert en massa om ej kan.

En Tour där vi står för träffarna går ju att börja planera när som hellst men vet ej hur mkt jag orkar göra denna sommar. Hade 5 veckor semester i somras varav 4 gick enbart åt till touren. Hade givetvis superkul men är väldigt stressigt både innan och under touren.

Som arrangör kan man ju aldrig slappna av som resten av deltagarna.  Men jag ska kolla på hur vi kan lösa det på bästa sätt.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Unknown_Orebro
30 december 2008
Jag ville bara passa på att önska alla er Örebroare ett riktigt Gott Nytt År!! Vi ses i år 2009 igen med starka, nya och friska tag. Ha det gött mvh Woody....
Senast redigerat av Woodpecker (30 december 2008)

Meister
6 763 Inlägg
30 december 2008
leksak skrev:
sirmiro skrev:
leksak skrev:

Konstigt.. men jaja...

De har nog med försäkringa och sånt att göra skulle jag tro. De vore riktigt kul att ha en träff liknande gatebil på gelleråsen. Men det kräver nog en hel del kulor att börja med plus att de förmodligen är ett heltidsjobb för ett antal personer för att planera. De som förmodligen gör att intresset är lite svalt för en banträff är nog att om de först ska kosta 1k att åka så stannar inte pengarna bara där utan de går åt däck, bromsar, soppa m.m = mycke pengar. Men roligt vore de big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
31 december 2008
camaro67 skrev:
leksak skrev:
sirmiro skrev:

Konstigt.. men jaja...

De har nog med försäkringa och sånt att göra skulle jag tro. De vore riktigt kul att ha en träff liknande gatebil på gelleråsen. Men det kräver nog en hel del kulor att börja med plus att de förmodligen är ett heltidsjobb för ett antal personer för att planera. De som förmodligen gör att intresset är lite svalt för en banträff är nog att om de först ska kosta 1k att åka så stannar inte pengarna bara där utan de går åt däck, bromsar, soppa m.m = mycke pengar. Men roligt vore de big_smile

Enkelheten i det hela som jag ser det, om det nu skulle va samma intresse för banåkning hos bilfolk som hos mcfolk, är ju att själva grejjen med att locka folk till sin träff sköter sig själv genom att folk vill köra bana vilket i sin tur drar med sig folk som vill se bilar köra på bana.
Man kan ju slänga iväg ett mail te någon på www.banakning.nu eller www.actionpics.se o höra efter lite hur man ska gå till väga smile

102 Inlägg
2 januari 2009
Händer de nå ute ikväll???

Med.lem
3 759 Inlägg
2 januari 2009
Inte omöjligt..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

BioPower by MapTun
238 Inlägg
3 januari 2009
Blev riktigt kul ute på sjön tongue  10 bilar som gled iväg strax efter 21 och busade av oss i några timmar..

Maptun #3 BioPower Inviduell

Jag rullar med stil
344 Inlägg
3 januari 2009
blir det nått kul ikväll??

Med.lem
3 759 Inlägg
3 januari 2009
Crille_9_5 skrev:
Blev riktigt kul ute på sjön tongue  10 bilar som gled iväg strax efter 21 och busade av oss i några timmar..

Det gick att åka alltså?

Med.lem
3 759 Inlägg
3 januari 2009
julles skrev:
blir det nått kul ikväll??

Kan du ge dig på! big_smile

Sök