3512
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

FREAK !
250 Inlägg
14 februari 2009
att banan byggs är så jävla skönt .  ska bli kul att se hur många minuter  mitt härke tar på sig för att komma in i mål tongue  sen att det fortfarande kommer köras på gatorna det är väl en annan 5a . mvh / nicx

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

238 Inlägg
14 februari 2009
Tycker de är bra att de äntligen händer nåt att vi kan få en bana och köra på som är säkrare än streetrace med publik och så

JP Samlare

opelmtx
14 februari 2009
SchumiSRM skrev:
camaro67 skrev:
Mechanimal skrev:
Tacka gudarna för detta, och hoppas att det blir en jävla massa arrangemang på den banan i sommar! Full-size bana om jag ej minns fel, alla klasser ska kunna köras på den? Fint hursomhelst smile

Japp den får topp fuel-klass. Det var tänkt från början att de inte skulle bli så extremt men de tänkte att när de ändå höll på så kunde de lika gärna bredda den lite till big_smile

För att ni inte ska besvikna så är denna banan inte byggd i ett nafs så Top Fuel klassen kommer förmodligen att dröja lite på tiden wink  Däremot pratas det om att ha banan öppen för vanliga bilar mitt i veckorna för att lindra streetrace delen runtom Örebro med omnejd...är ni redo att ställa upp på det själva? Det är huvudargumentet för att köra så kallade vardagsrace. Tyvärr släppte Gunroad chansen när den fanns så jag hoppas innerligt att allt går till 100% bra för SHRA Linde med banan, ska jag gå med i en dragraceklubb igen så blir det SHRA Linde smile  Och ja, jag och sambon är ej med i Gunroad längre utan SMK Linde smile

datum lär redan vara satt för första topp fuel körningen och dom pratar om att det ska vara premiär 17 maj i år men sedan vet man ju inte om allt blir klart
Senast redigerat av opelmtx (14 februari 2009)

opelmtx
15 februari 2009
SchumiSRM skrev:
opelmtx skrev:
SchumiSRM skrev:
För att ni inte ska besvikna så är denna banan inte byggd i ett nafs så Top Fuel klassen kommer förmodligen att dröja lite på tiden wink  Däremot pratas det om att ha banan öppen för vanliga bilar mitt i veckorna för att lindra streetrace delen runtom Örebro med omnejd...är ni redo att ställa upp på det själva? Det är huvudargumentet för att köra så kallade vardagsrace. Tyvärr släppte Gunroad chansen när den fanns så jag hoppas innerligt att allt går till 100% bra för SHRA Linde med banan, ska jag gå med i en dragraceklubb igen så blir det SHRA Linde smile  Och ja, jag och sambon är ej med i Gunroad längre utan SMK Linde smile

datum lär redan vara satt för första topp fuel körningen och dom pratar om att det ska vara premiär 17 maj i år men sedan vet man ju inte om allt blir klart

Förmodligen handlar denna Top fuel körningen om en ren uppvisningskörning (om den existerar) skulle jag tro eftersom säkerheten ej kommer att vara till för den klassen på en gång, det handlar om snuskiga pengar men jag tror absolut att Linde fixar det allt eftersom smile Det jag mest undrar är vart du fått informationen om att det ska köras top fuel, har inte hittat någonting om det på arrangörernas hemsida...

Lagade en elivator på betongfabriken som ska göra alla fundament just för säkerheten och enligt beställningen skulle allt vara klart tills den 17 maj för då var det invigning.. men det är klart är ju ett par veckor sedan så mycke kan säkert ändras sedan dess, men det var vad dom sa då smile Men kan nog vara som du säger att det bara blir någon form av uppvisning i top fuel just då.. Men som sagt bara vad jag hörde där kan inte svära på datumet smile
Senast redigerat av opelmtx (15 februari 2009)

2 Inlägg
15 februari 2009
dom kommer förhoppningsvis få sponsorer som FIA, dom ska hjälpa till med mycket till banan och runt omkring så som stor parkerings möjlighet och kanske en mindre camping... betong i starten och betong på sidorna för säkerheten! och dom har så gott som lovat bort onsdags kvällar till oss som vill köra och om det finns intresse! men den ska bli en av nordens bästa banor och en av dom säkraste! så som det ser ut på pappret så ska top fuel bilar köra i Linde inte bara för uppvisning...
Men mycket kan ju ändras efter vägen!

Unknown_Orebro
20 februari 2009
Åker upp på mässan ikväll direkt efter jobbet 20.15 så om någon vill skaffa dekaler till kärran dyk på mig så fixar vi det!!

563 Inlägg
22 februari 2009
1 vecka kvar till Öppet Hus
Vägbeskrivningen kommer ut på Torsdag!
Välkomna!

DDesign´s Evenemangstråd

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
22 februari 2009
camaro67 skrev:
Någon som joinade traktorerna på deras träff? Fick höra igår att den skulle bli riktigt stor tongue

Det är väl traktor-träff varje helg? Tycker alltid mässan är full av Volvo iaf wink

Skämt åsido, mig störde dem iaf inte. Även om det inte gick att plåga runt lika mycket för att dem var i vägen, men zigenar-mercan fick veta att den levde igår.

136 Inlägg
22 februari 2009
J-P-R skrev:
camaro67 skrev:
Någon som joinade traktorerna på deras träff? Fick höra igår att den skulle bli riktigt stor tongue

Det är väl traktor-träff varje helg? Tycker alltid mässan är full av Volvo iaf wink

Skämt åsido, mig störde dem iaf inte. Även om det inte gick att plåga runt lika mycket för att dem var i vägen, men zigenar-mercan fick veta att den levde igår.

Ja så mycket va dom faktist inte i vägen. Synd bara att dom parkerade som dom gjorde i den ''stora kurvan'' Annars vare helt okej:) Någon mer än jag som såg lastbilen som kom på bredden den med? xD Då va man inte så stor längre^^
Btw någon som vet väm som har den röda 940 trallen? skärmbreddad osv?

615 Inlägg
22 februari 2009
Flawo0 skrev:
J-P-R skrev:
camaro67 skrev:

Ja så mycket va dom faktist inte i vägen. Synd bara att dom parkerade som dom gjorde i den ''stora kurvan'' Annars vare helt okej:) Någon mer än jag som såg lastbilen som kom på bredden den med? xD Då va man inte så stor längre^^

Försökte hinna fram till den blåa containern och filma skiten, men jag var för sen sad

Let's stance!

136 Inlägg
22 februari 2009
Fizzer skrev:
Flawo0 skrev:
J-P-R skrev:

Försökte hinna fram till den blåa containern och filma skiten, men jag var för sen sad

Jasså då såg jag dej. Jag satt bakom dej på andra sitan såattsäga^ Försökte åsså filma men han drog bara ett ställ så vart ingen film:\ Men maffigt var det:)

Meister
6 763 Inlägg
22 februari 2009
J-P-R skrev:
camaro67 skrev:

Jag fick höra från en kompis att de skulle bli många iaf. Själv så vill man ju jävlas med dom så jag reggade mig på epatraktor.org för att göra livet surt för dom men han bara med ett inlägg innan jag blev avstängd sad Sidan verkar för övrigt vara väldigt inspirerad av garaget

812 Inlägg
22 februari 2009
Flawo0 skrev:
J-P-R skrev:
camaro67 skrev:

vet inte vem som äger den men tror det är viktor noren från fjugesta som byggde den..  han byggde iaf en liknande och la ut på blocket i sommras tror ja de va..

man lever bara en gång..

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
22 februari 2009
Varför är alla här negativa mot traktorer?

Det är dem vi kommer köra race med/mot om 2-3år. Det är nästa generation av motorintresserade. Varför inte vara trevliga mot varandra?

Nej, jag vill inte att de kör som galningar nära min bil, men det vill jag inte att andra gör heller. Så att jävlas med dem är bara idioti.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 februari 2009
camaro67 skrev:
J-P-R skrev:
camaro67 skrev:

Jag fick höra från en kompis att de skulle bli många iaf. Själv så vill man ju jävlas med dom så jag reggade mig på epatraktor.org för att göra livet surt för dom men han bara med ett inlägg innan jag blev avstängd sad Sidan verkar för övrigt vara väldigt inspirerad av garaget

Var bara tvungen att gå in och läsa ditt inlägg. "lgfhatare" HAHA lol
Du fick medhåll också wink
Senast redigerat av Volvo_Mannen (22 februari 2009)

Jonas

1 Inlägg
23 februari 2009
Det här med epatraktorer tycker jag ä helt okey istället för att ungar sitter med datorer o spelar hela nätterna så visar det att det finns ett motor intresse..

Jag har skaffat en epa åt dottern som är 13 vänta ett par år så har ni en till att gasa mot 0-30????

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
23 februari 2009
Jag har ingenting emot traktorer, det är ju på den vägen jag själv började min fyrhjulade karriär. Trots att många kompisar garvade i började, jag menar som född och uppväxt statsare har man väl inte a-traktor? Tji fick dem på vintern när dem försökte ta sig fram med sina invalidmopeder (eu-moppe) och fick frysa.

Nej bara dumt att se ner på eller vara nedlåtande, har sett många traktorer som håller väldigt hög klass och man kan ju inte låta bli att bli imponerad och glad då - För det är just dom personerna som kommer stå där med fina bilar om några år och gnälla på precis samma saker som vi gör nu - puckon som sladdar och skvätter grus just där dem parkerat.

Diesel Älskare
37 Inlägg
23 februari 2009
Flawo0 skrev:
J-P-R skrev:
camaro67 skrev:

Den röda skärmbreddade 940in är det en kille från Fjugesta/Lanna som har om jag inte har helt fel.
Vet att han heter Hallafors i efternamn i alla fall. Som någon nämnde nedan, så Har Victor Norén
byggt den och har tidigare varit Pippi Gul.smile

Diesel Älskare

Diesel Älskare
37 Inlägg
23 februari 2009
Jag måste bara få säga att jag tycker det blivit ett helt annat synsätt på traktorer den senaste tiden. sent i somras satt jag här & läste igenom tråden och hittade mest bara dåliga inlägg om Traktorer! Tycker jag är kul att folk faktist ser oss från en ljus sida också. Som J-P-R och Sirmiro säger. Det är ju vi som har framtiden framför oss som ni lever just nu. Intresset för bilar & motorer och att få hålla på med bilar. Det finns många traktorer som inte ser mkt ut för världen. men å andra sidan finns det dem som har mycket hög klass på sina traktorer! Tack för att ni visar hänsyn & respekt för oss traktormänniskor:)

Mvh // Beppe

Diesel Älskare

Sök