3643
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

172 Inlägg
10 juni 2009
jag kanske oxå aska till v-ås på lör och ställa ut. är antagen. men inte riktigt bestämt om jag ska dit. vädret ser inte så ljust ut till helgen...

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

63 Inlägg
10 juni 2009
Ni med fina bilar och andra vet väl mycket om att det är massa folk som kmr dit och sladdar och burnar osv, tyvärr så tänker inte de flesta på att det finns värdefulla bilar där som man inte vill köra in i eller repa nåt , så ni som klagar på att de kör som idioter och så , så är det nog lika bra och inte åka ditt eller ställa sig där nåt mer? så enkelt är det bara

Unknown_Orebro
10 juni 2009
__spaackeel skrev:
Ni med fina bilar och andra vet väl mycket om att det är massa folk som kmr dit och sladdar och burnar osv, tyvärr så tänker inte de flesta på att det finns värdefulla bilar där som man inte vill köra in i eller repa nåt , så ni som klagar på att de kör som idioter och så , så är det nog lika bra och inte åka ditt eller ställa sig där nåt mer? så enkelt är det bara

Jag trodde att denna diskution var avslutad, men inte tydligen, nu lägger vi ner detta!!

67 Inlägg
10 juni 2009
sirmiro skrev:
nilsson_racing skrev:
Heavymetalvan skrev:
för att anlägga en banna på 402 meter  kostar de ca 13 miljoner med  underlag å asvalt   å då är depå och  återline inräknad   .. siffran kommer från en som jobbar med alsfalt

om alla på garaget lägger en hundring får vi ihop nästan 11miljoner big_smile

Och i vilket län ska den då byggas? Stockholm, Jönköping, Norrbotten?
Garaget täcker hela landet, så alla vill nog inte ge pengar till oss som är kända för att gnälla. wink

Sen det med bana så går det säkert att ordna sponsorer, men problemen kommer vid länsstyrelsen. Se bara hur det är just nu i linde. De har rakan, men får inte nyttja den som de vill. Folk har försökt, folk har gett upp. Och ser vi den sammanhållning Örebro har, så är det tyvärr inget som kommer på många år...

hoppas du förstod att jag var oseriös med min beräkning jag förstår väl också att dom i skåne inte har någon större lust att anlägga en bana i örebro.

309 Inlägg
10 juni 2009
åkte förbi mässan idag och såg att dom har börjat bygga staket vid infarten när man åker in "baksidan", allså inte där folk brukar stå, utan andra infraten:P

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
10 juni 2009
nilsson_racing skrev:
sirmiro skrev:
nilsson_racing skrev:

om alla på garaget lägger en hundring får vi ihop nästan 11miljoner big_smile

Och i vilket län ska den då byggas? Stockholm, Jönköping, Norrbotten?
Garaget täcker hela landet, så alla vill nog inte ge pengar till oss som är kända för att gnälla. wink

Sen det med bana så går det säkert att ordna sponsorer, men problemen kommer vid länsstyrelsen. Se bara hur det är just nu i linde. De har rakan, men får inte nyttja den som de vill. Folk har försökt, folk har gett upp. Och ser vi den sammanhållning Örebro har, så är det tyvärr inget som kommer på många år...

hoppas du förstod att jag var oseriös med min beräkning jag förstår väl också att dom i skåne inte har någon större lust att anlägga en bana i örebro.

Jodå, därav smileyn. big_smile
Ville mest poängtera att pengarna är ett litet bekymmer. tongue

539 Inlägg
12 juni 2009
När börjar aktiviterna vid viby igen då?.. ha inte hört nå om det än..

skicvka pm om ni inte vill hänga ut det här..

MVH

475 Inlägg
12 juni 2009
blir nog att stanna inomhus i dag... =0)

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Med.lem
3 759 Inlägg
12 juni 2009
attackhamster skrev:
blir nog att stanna inomhus i dag... =0)

Ha, samma här.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

27 Inlägg
12 juni 2009
Hemma kväll idag ser det ut som sad

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 juni 2009
Perfekt väder ute igår ju för att smiska cab! Tyvär fick jag väl bli lagom varse om nackdelen med tokstum bil. När jag ladda på lite vid Östra ban så studsa jag till och sedan börja det smälla i från höger fram.... :S
Tror inte svordomarna räckte till men jag stoppade iaf åket och gick ut för att göra en visuell överblick.. Döm om min förvåning när jag ser att det hänger ut en ballaster framför däcket. Så det var till att trixa till och fästa den ordentligt och koppla in kabeln igen - och här var det ljus - tur, puh!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
14 juni 2009
J-P-R skrev:
Perfekt väder ute igår ju för att smiska cab! Tyvär fick jag väl bli lagom varse om nackdelen med tokstum bil. När jag ladda på lite vid Östra ban så studsa jag till och sedan börja det smälla i från höger fram.... :S
Tror inte svordomarna räckte till men jag stoppade iaf åket och gick ut för att göra en visuell överblick.. Döm om min förvåning när jag ser att det hänger ut en ballaster framför däcket. Så det var till att trixa till och fästa den ordentligt och koppla in kabeln igen - och här var det ljus - tur, puh!

Ibland så glömmer gud bort att hata en, så då är det bara småsaker som händer =P Skönt att det var så simpel grej.

I allmänt tråkigt väder, men men. Nästa helg så dyker jag nog ut i egen bil igen, finally!

"When innovation meets passion!"

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 juni 2009
Mechanimal skrev:
J-P-R skrev:

Ibland så glömmer gud bort att hata en, så då är det bara småsaker som händer =P Skönt att det var så simpel grej.

I allmänt tråkigt väder, men men. Nästa helg så dyker jag nog ut i egen bil igen, finally!

Ja den har stått länge nu, tittar på den varje dag när jag kommer till jobbet och åker hem.

Med.lem
3 759 Inlägg
15 juni 2009
Såhär såg det ut på mässan idag...

http://i44.tinypic.com/2djebdd.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
16 juni 2009
Mr_EmCom skrev:

Jag drar slutsatsen att det enda som saknas på den bilden, och som kommer; är bommar. Detta kommer bakslå något; sladdandet kommer att ske där vi brukar ställa alla bilar =/ Men jag hoppas att det inte blir så, nej jag är inte helt oskyldig i denna sladdande värld men jag hoppas att det blir lite lugnare, även om jag tror att det blir just värre.

3 390 Inlägg
16 juni 2009
Men varför ställer sig alla längst med kanterna på stora planen för ?  Ställer sig folk i mitten också så går det ju helt enkelt inte att sladda där heller....   Bara en tanke..

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

78 Inlägg
16 juni 2009
Mr_EmCom skrev:

Har ni sätt att allt är klart om man åker från ''andra'' infarten bakom ''LP Service'' lokaler där sitter redan staket o bom uppe tyvärr hmm.

78 Inlägg
16 juni 2009
WeDo skrev:
Men varför ställer sig alla längst med kanterna på stora planen för ?  Ställer sig folk i mitten också så går det ju helt enkelt inte att sladda där heller....   Bara en tanke..

Låter som en väldigt bra tanke tycker jag. Då finns det ju ändå ingen plats för att ''leka'' så det skulle inte vara en så dum ide wink

"Unloaded"
1 557 Inlägg
16 juni 2009
krille_johansson skrev:
WeDo skrev:

Låter som en väldigt bra tanke tycker jag. Då finns det ju ändå ingen plats för att ''leka'' så det skulle inte vara en så dum ide wink

Det finns alltid "plats" att leka på, därför tänker inte jag ställa mig i mitten, iaf inte ta initiativet till det ;D SMASH!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 juni 2009
WeDo skrev:

Och åter igen flyttar vi bara problemet. Står bilar så en bil kan komma fram så kan det finnas folk som sladdar. Bilintresserade gillar att leka med bilen, det handlar mer om att få in lite säkerhetstänkande hos folk, inte förbjuda att nyttja bilarna. sad

Sök